Dövme, kesme, şekil verme, eğme, döküm, kaynak, lehim, haddeleme, ekstrüzyon ve talaşlı imalat gibi geleneksel üretim yöntemleri; yüzyıllardır yegâne imal usulleri olarak görülmektedirler. Bu durum, katmanlı imalat teknolojilerinin öne sürülmesi ile değişmiştir. Yaklaşık otuz yıldan beri üretim çevrelerinin gündeminde bulunan bu devrimsel imal usulü; cisimlerin üç boyutlu dijital modellerinin katmanlara ayrılması, imal edilmesi ve üst üste serilmesi prensibine dayanmaktadır. Katmanlı imalat teknolojilerinden sanayi dallarının kaçınılmaz bir şekilde etkileneceği öngörülmektedir. Gemi inşaatının bu konuda istisna olmayacağı, gemi tasarımı, inşaatı, malzeme tedariki ve lojistiği, tahrik sistemleri ve gemi makinelerinin üretimi, sertifikasyon ve eğitim konularında katmanlı imalatın uygulama alanı haline geleceği düşünülmektedir. Bu çalışmada; katmanlı imalat süreci, teknolojileri ve yöntemleri incelenecek, geleneksel üretim yöntemleri ile karşılaştırılacaktır. Türkiye’nin katmanlı imalat konusunda akademik ve sektörel ilerlemesi irdelenecektir. Gemi inşaatında katmanlı imalat teknolojilerinin uygulama alanları değerlendirilecektir.
Katmanlı İmalat, Eklemeli İmalat, 3B Baskı, Gemi İnşaatı, Endüstri 4.0
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt , Sayı 218 |
Bibtex | @derleme { gdt958875, journal = {Gemi ve Deniz Teknolojisi}, issn = {1300-1973}, eissn = {2651-530X}, address = {}, publisher = {TMMOB Gemi Mühendisleri Odası}, year = {2020}, volume = {}, pages = {36 - 53}, doi = {}, title = {Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri}, key = {cite}, author = {Güngör, Aytek} } |
APA | Güngör, A. (2020). Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri . Gemi ve Deniz Teknolojisi , (218) , 36-53 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/58781/958875 |
MLA | Güngör, A. "Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri" . Gemi ve Deniz Teknolojisi (2020 ): 36-53 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/58781/958875> |
Chicago | Güngör, A. "Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri". Gemi ve Deniz Teknolojisi (2020 ): 36-53 |
RIS | TY - JOUR T1 - Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri AU - Aytek Güngör Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Gemi ve Deniz Teknolojisi JF - Journal JO - JOR SP - 36 EP - 53 VL - IS - 218 SN - 1300-1973-2651-530X M3 - UR - Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Gemi ve Deniz Teknolojisi Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri %A Aytek Güngör %T Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri %D 2020 %J Gemi ve Deniz Teknolojisi %P 1300-1973-2651-530X %V %N 218 %R %U |
ISNAD | Güngör, Aytek . "Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri". Gemi ve Deniz Teknolojisi / 218 (Aralık 2020): 36-53 . |
AMA | Güngör A. Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2020; (218): 36-53. |
Vancouver | Güngör A. Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2020; (218): 36-53. |
IEEE | A. Güngör , "Türkiye’de Katmanlı İmalat ve Gemi İnşaatı Üzerine Etkileri", Gemi ve Deniz Teknolojisi, sayı. 218, ss. 36-53, Ara. 2020 |