Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığı, Sosyal Medya Bağımlılığı ve Zaman Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 269 - 292, 01.08.2024

Öz

Bu araştırmada tıp fakültesinde eğitim gören öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı ve zaman yönetimi beceri düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden betimsel ve ilişkisel tarama modeli birlikte kullanılmış, hem cinsiyet, sınıf düzeyleri, akıllı telefon kullanım süresi ve akıllı telefonda yapılan işlem değişkenleri betimlenmiş hem de değişkenler arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Tıp Fakültesi’nde farklı sınıflarda öğrenim görmekte olan 356 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu ve Zaman Yönetimi Anketi kullanılarak toplanmıştır. Toplanan verilerin normal dağılım gösterdiğinden veriler, ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon testi ve basit doğrusal regresyon analizleri kullanılarak incelenmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin akıllı telefon bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı ve zaman yönetimi becerilerinin orta düzeyde olduğu ve cinsiyet, sınıf düzeyleri, akıllı telefon kullanım süresi ve akıllı telefonda yapılan işlem değişkenlerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca akıllı telefon bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu ve birbirlerini yordadıkları, akıllı telefon ve sosyal medya bağımlılığı ile zaman yönetimi becerileri arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu ve akıllı telefon bağımlılığının zaman yönetimi becerileri üzerinde anlamlı bir yordayıcı role sahip olduğu, sosyal medya bağımlılığının zaman yönetimi becerileri üzerinde negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, ancak anlamlı bir yordayıcı role sahip olmadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Alay, S., & Koçak, S. (2002). Zaman yönetimi anketi: Geçerlilik ve güvenirlik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 9-13.
  • Aygar, H., Ünsal, A., Arslantas, D., Durak Aras, B., Işıktekin Atalay, B., Kılınç, A., …& Yılmaz, A. E. (2021). Evaluation of social media disorder and loneliness levels of students in the first 3 years of the faculty of medicine. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, 3(2), 16-24.
  • Bodur Aksu, G. (2023). Tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ve kuru göz hastalığı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi (Tıpta Uzmanlık Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi, Samsun.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2024). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çağırkan, B., & Tekindal, M. A. (2022). Smartphone addiction and awareness of university students during the pandemic period: The case of Bitlis Eren University. Yeni Medya, 12, 79-96.
  • Çağlıyan, V., & Güral, R. (2009). Zaman yönetimi becerileri: Meslek yüksek okulu öğrencileri üzerine bir değerlendirme. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2, 174-189.
  • Delibaş, H. (2019). Üniversite öğrencilerinde teknoloji ile ilgili bağımlılıklar ve ilişkili faktörler (Tıpta Uzmanlık Tezi). Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Durak, H., & Seferoğlu, S. S. (2018). Orta okul öğrencilerinin akıllı telefon kullanımları ve bağımlılık düzeyleriyle ilgili unsurlar. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 1-23.
  • Dursun, S. (2017). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. ve 6. sınıf öğrencileri arasında akıllı telefon bağımlılığının araştırılması. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ankara.
  • Gao, S., Yang, Y., & Krogstie, J. (2015). The adoption of smartphones among older adults in China. 16th International Conference on Informatics and Semiotics in Organisations (ICISO), pp.112-122, ff10.1007/978-3-319-16274-4_12ff. ffhal-01324969f
  • Gezer, M. (2021). Tıp takültesi son sınıf öğrencilerinin pandemi dönemindeki yaşam tarzları, memnuniyetleri ve sosyal medya bağımlılıkları. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi, Adana.
  • Gezgin, D. M., Mihci, C., & Gedik, S. (2021). The effect of free time management skills upon smartphone addiction risk in university students. Journal of Education in Science Environment and Health, 7(4), 354-366.
  • Gezgin, D. M., Şahin, Y. L., & Yıldırım, S. (2017). Sosyal ağ kullanıcıları arasında nomofobi yaygınlığının çeşitli faktörler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 1-15
  • Hoşgör H., & Tandoğan Ö. (2017). Nomofobinin günlük akıllı telefon kullanım süresi ve okul başarısı üzeriindeki etkiisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 46(May), 573–95.
  • İritaş, B. (2024). Akıllı telefon bağımlılığının akademik başarıya etkisinde gelişmeleri kaçırma korkusunun rolü. (Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Jamila, A., Setyohadi, D., Limantara, S., Pambudi, P., & Illiandri, O. (2021). Social media addiction and stress among indonesian medical students in Banjarmasin. Jurnal Kedokteran Syiah Kuala, 21(2), 106-111.
  • Karabulut, A. (2023). Üniversite öğrencilerinin aile ve grup aidiyetleri ile sosyal medya ve akıllı telefon kullanımı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Bir karma model araştırması. (Doktora Tezi), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Ankara.
  • Karaytu, E. (2023). Tıp fakültesi öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı, kişilik özellikleri ve beden imajı arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Kırnap, B. (2021). Geç ergenlerde akıllı telefon ve sosyal medya kullanımının cinsiyet rolleri ile ilişkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Köse, D., Çınar, N., & Akduran, F. (2012). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığının kişilik özellikleri ve zaman yönetimi ile ilişkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 16, 227-233.
  • Kumcagiz, H., & Gunduz, Y. (2016). Relationship between psychological well-being and smartphone addiction of university students. International Journal of Higher Education, 5(4), 144-156.
  • Kumcağız, H., Terzi, Ö., Koç, B., & Terzi, M. (2020). Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(1), 13-39.
  • Kuss, DJ., & Griffiths, MD. (2011). Online social networking and addiction:—Review of the psychological literature. International Journal of Environmental Research and Public Health, 8(9), 3528-3552. Doi: http://doi.org.10.3390/ijerph8093528
  • Liu, H., Zhou, Z., Huang, L., Zhu, E., Yu, L., & Zhang, M. (2022). Prevalence of smartphone addiction and its effects on subhealth and insomnia: a cross-sectional study among medical students. BMC psychiatry, 22(1), 1-7.
  • Mehrzadeh, A., Shiraly, R., Hashemi, S. N., & Dehghanian, K. S. (2023). Characteristics of medical students with problematic Smartphone use: A cross-sectional study. International Journal of Community Medicine and Public Health (IJCMPH), 11(2), 643–648.
  • Noyan, C. O., Enez-Darçın, A., Nurmedov, S., Yılmaz, O., ve Dilbaz, N. (2015). Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeğinin Kısa Formunun üniversite öğrencilerinde Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16: 73-81.
  • Özbek, Z. (2023). Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile sosyal medya kullanım amaçları ve sanal ortam yalnızlık düzeyi arsındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Topkapı Üniversitesi, İstanbul.
  • Özgür Güler, E., Veysikarani, D., & Keskin, D. (2019). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı üzerine bir araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 1-13.
  • Özmen, M. (2021). Tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı düzeyleri, psikolojik belirtiler ve uyku kalitesi ile ilişkisi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Sayat, A. (2023). Bir tıp fakültesi 1.,2. ve 3. sınıf öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ve zaman yönetimi ile depresyon anksiyete stres düzeylerinin değerlendirilmesi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Şahin, C., & Yağcı, M. (2017). Sosyal medya bağımlılığı ölçeği-yetişkin formu: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 523-538.
  • Türen, U., Erdem, H., & Kalkın, G. (2017). Mobil telefon yoksunluğu korkusu (nomofobi) yayılımı: türkiye’den üniversite öğrencileri ve kamu çalışanları örneklemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(1), 1-10
  • Türkan, F. (2018). Üniversite öğrencilerinin mobil teknolojiyi kullanım amaçlarının akademik erteleme durumları ile ilişkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı. (2017). Teknoloji canavara dönüşmeden. İstanbul: Şekil Ofset. http://tbm.org.tr/media/1891/ortaokul_teknoloji_kitap.pdf adresinden 20.11.2022 tarihinde edinilmiştir.
  • Uzun, B. (2020). Tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve uyku kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Vatan, F., & Altuğ Özsoy, S. (2002). Zaman yönetimi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 18(3), 89-103.
  • Yavaş, Ü., Öztürk, G., Açıkel, C. H., & Özer, M. (2012). Tıp fakültesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 11(1), 5-10.
  • Yıldırım, S., Kolcu, G., Başaran, Ö., & Tamam, İ. (2019). Bir üniversitenin tıp fakültesi birinci sınıf öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ve ilişkili faktörler. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 26(4), 396-407.

Investigation of Smart Phone Addiction, Social Media Addiction and Time Management Skills of Medical Students

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 269 - 292, 01.08.2024

Öz

This study aims to determine the levels of smartphone addiction, social media addiction, and time management skills of university students. In the study, descriptive and relational survey model which are quantitative research designs were used together. Both the variables of gender, class levels, duration of smartphone use, and the operations performed on the smartphone were described and the relationship between the variables was investigated. The study group consisted of 356 volunteer students studying at the Faculty of Medicine. Descriptive analysis, independent sample t, one-way ANOVA, correlation, and simple linear regression analysis were performed. As a result, it was determined that the students' smartphone addiction, social media addiction, and time management skill levels were at a moderate level and these levels differed according to the variables of gender, class levels, duration of smartphone use, frequency of control, and purpose of use, the process performed on the smartphone and social media usage status. In addition, there is a positive, highly significant relationship between smartphone addiction and social media addiction and they predict each other, a negative, low-significant relationship between smartphone and social media addiction and time management skills, and smartphone addiction has a significant effect on time management skills. It was determined that social media addiction had a negative, low-level significant relationship with time management skills, but it did not have a significant predictive role.

Kaynakça

  • Alay, S., & Koçak, S. (2002). Zaman yönetimi anketi: Geçerlilik ve güvenirlik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 9-13.
  • Aygar, H., Ünsal, A., Arslantas, D., Durak Aras, B., Işıktekin Atalay, B., Kılınç, A., …& Yılmaz, A. E. (2021). Evaluation of social media disorder and loneliness levels of students in the first 3 years of the faculty of medicine. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, 3(2), 16-24.
  • Bodur Aksu, G. (2023). Tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ve kuru göz hastalığı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi (Tıpta Uzmanlık Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi, Samsun.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2024). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çağırkan, B., & Tekindal, M. A. (2022). Smartphone addiction and awareness of university students during the pandemic period: The case of Bitlis Eren University. Yeni Medya, 12, 79-96.
  • Çağlıyan, V., & Güral, R. (2009). Zaman yönetimi becerileri: Meslek yüksek okulu öğrencileri üzerine bir değerlendirme. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2, 174-189.
  • Delibaş, H. (2019). Üniversite öğrencilerinde teknoloji ile ilgili bağımlılıklar ve ilişkili faktörler (Tıpta Uzmanlık Tezi). Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Durak, H., & Seferoğlu, S. S. (2018). Orta okul öğrencilerinin akıllı telefon kullanımları ve bağımlılık düzeyleriyle ilgili unsurlar. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 1-23.
  • Dursun, S. (2017). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. ve 6. sınıf öğrencileri arasında akıllı telefon bağımlılığının araştırılması. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ankara.
  • Gao, S., Yang, Y., & Krogstie, J. (2015). The adoption of smartphones among older adults in China. 16th International Conference on Informatics and Semiotics in Organisations (ICISO), pp.112-122, ff10.1007/978-3-319-16274-4_12ff. ffhal-01324969f
  • Gezer, M. (2021). Tıp takültesi son sınıf öğrencilerinin pandemi dönemindeki yaşam tarzları, memnuniyetleri ve sosyal medya bağımlılıkları. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi, Adana.
  • Gezgin, D. M., Mihci, C., & Gedik, S. (2021). The effect of free time management skills upon smartphone addiction risk in university students. Journal of Education in Science Environment and Health, 7(4), 354-366.
  • Gezgin, D. M., Şahin, Y. L., & Yıldırım, S. (2017). Sosyal ağ kullanıcıları arasında nomofobi yaygınlığının çeşitli faktörler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 1-15
  • Hoşgör H., & Tandoğan Ö. (2017). Nomofobinin günlük akıllı telefon kullanım süresi ve okul başarısı üzeriindeki etkiisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 46(May), 573–95.
  • İritaş, B. (2024). Akıllı telefon bağımlılığının akademik başarıya etkisinde gelişmeleri kaçırma korkusunun rolü. (Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Jamila, A., Setyohadi, D., Limantara, S., Pambudi, P., & Illiandri, O. (2021). Social media addiction and stress among indonesian medical students in Banjarmasin. Jurnal Kedokteran Syiah Kuala, 21(2), 106-111.
  • Karabulut, A. (2023). Üniversite öğrencilerinin aile ve grup aidiyetleri ile sosyal medya ve akıllı telefon kullanımı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Bir karma model araştırması. (Doktora Tezi), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Ankara.
  • Karaytu, E. (2023). Tıp fakültesi öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı, kişilik özellikleri ve beden imajı arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Kırnap, B. (2021). Geç ergenlerde akıllı telefon ve sosyal medya kullanımının cinsiyet rolleri ile ilişkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Köse, D., Çınar, N., & Akduran, F. (2012). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığının kişilik özellikleri ve zaman yönetimi ile ilişkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 16, 227-233.
  • Kumcagiz, H., & Gunduz, Y. (2016). Relationship between psychological well-being and smartphone addiction of university students. International Journal of Higher Education, 5(4), 144-156.
  • Kumcağız, H., Terzi, Ö., Koç, B., & Terzi, M. (2020). Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(1), 13-39.
  • Kuss, DJ., & Griffiths, MD. (2011). Online social networking and addiction:—Review of the psychological literature. International Journal of Environmental Research and Public Health, 8(9), 3528-3552. Doi: http://doi.org.10.3390/ijerph8093528
  • Liu, H., Zhou, Z., Huang, L., Zhu, E., Yu, L., & Zhang, M. (2022). Prevalence of smartphone addiction and its effects on subhealth and insomnia: a cross-sectional study among medical students. BMC psychiatry, 22(1), 1-7.
  • Mehrzadeh, A., Shiraly, R., Hashemi, S. N., & Dehghanian, K. S. (2023). Characteristics of medical students with problematic Smartphone use: A cross-sectional study. International Journal of Community Medicine and Public Health (IJCMPH), 11(2), 643–648.
  • Noyan, C. O., Enez-Darçın, A., Nurmedov, S., Yılmaz, O., ve Dilbaz, N. (2015). Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeğinin Kısa Formunun üniversite öğrencilerinde Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16: 73-81.
  • Özbek, Z. (2023). Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile sosyal medya kullanım amaçları ve sanal ortam yalnızlık düzeyi arsındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Topkapı Üniversitesi, İstanbul.
  • Özgür Güler, E., Veysikarani, D., & Keskin, D. (2019). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı üzerine bir araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 1-13.
  • Özmen, M. (2021). Tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı düzeyleri, psikolojik belirtiler ve uyku kalitesi ile ilişkisi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Sayat, A. (2023). Bir tıp fakültesi 1.,2. ve 3. sınıf öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ve zaman yönetimi ile depresyon anksiyete stres düzeylerinin değerlendirilmesi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Şahin, C., & Yağcı, M. (2017). Sosyal medya bağımlılığı ölçeği-yetişkin formu: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 523-538.
  • Türen, U., Erdem, H., & Kalkın, G. (2017). Mobil telefon yoksunluğu korkusu (nomofobi) yayılımı: türkiye’den üniversite öğrencileri ve kamu çalışanları örneklemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(1), 1-10
  • Türkan, F. (2018). Üniversite öğrencilerinin mobil teknolojiyi kullanım amaçlarının akademik erteleme durumları ile ilişkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı. (2017). Teknoloji canavara dönüşmeden. İstanbul: Şekil Ofset. http://tbm.org.tr/media/1891/ortaokul_teknoloji_kitap.pdf adresinden 20.11.2022 tarihinde edinilmiştir.
  • Uzun, B. (2020). Tıp fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve uyku kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Vatan, F., & Altuğ Özsoy, S. (2002). Zaman yönetimi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 18(3), 89-103.
  • Yavaş, Ü., Öztürk, G., Açıkel, C. H., & Özer, M. (2012). Tıp fakültesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 11(1), 5-10.
  • Yıldırım, S., Kolcu, G., Başaran, Ö., & Tamam, İ. (2019). Bir üniversitenin tıp fakültesi birinci sınıf öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ve ilişkili faktörler. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 26(4), 396-407.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretim Teknolojileri
Bölüm Teknoloji Eğitimi
Yazarlar

Sıdıka Yılmaz 0009-0007-6638-6099

Özgen Korkmaz 0000-0002-9917-2480

Erken Görünüm Tarihi 1 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 5 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 1 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S., & Korkmaz, Ö. (2024). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığı, Sosyal Medya Bağımlılığı ve Zaman Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 269-292.