Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

First Grade Primary School Students’ School Stress and Precautions Need to be Taken According to the Views of Primary Teachers

Yıl 2024, , 1349 - 1384, 30.08.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1311532

Öz

The aim of this study is to determine the precautions need to be taken in order to reduce the school stress of the first-grade primary school students. The study group of the research constitutes 61 primary teachers who work in 5 primary schools in Kastamonu province and Devrekâni district. The research was designed according to the phenomenological pattern that is one of the qualitative research methods. The data of the research were obtained using a semi-structured form developed by the researchers and the data were analyzed by means of categorical analysis technique that is a content analysis method. The primary teachers were asked to answer the question ‘What measures should be taken to decrease the school stress of the first-grade primary school students?’ in order to collect data in the research and the answers were written in 4 categories (parents, teachers, The Ministry of National Education, the other) in the semi-structured form. In the research 47 different precautions were suggested by the primary teachers. The total frequency of the precautions is 460. In the study the frequency of 15 precautions was 10 or above 10. On the other hand, it was found that there were 32 different precautions that had frequencies under 10. The overlapping precautions were re-grouped. In the study it was concluded that parents, teachers, The Ministry of National Education should cooperate together in order to reduce the school stress of the first-grade primary school students.

Kaynakça

  • Altınok, V. (2009). İş stresinin ortaöğretim öğretmenleri üzerindeki etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 513-532.
  • American Psychological Association (2021). Students Experiencing Stress. https://www.apa.org/ed/schools/primer/stress-health-primer.pdf adresinden 17.03.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Arı, A. (2014). İlkokul birinci sınıfa başlama yaşına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,14(3), 1031-1047.
  • Arslantürk, Z. & Amman, T. (2013). Sosyoloji kavramlar- kurumlar süreçler-teoriler (9. Baskı). İstanbul: Çamlıca Yayınları.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’de öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 36-38.
  • Balaban, J. (2000). Temel eğitimde öğretmenlerin stres kaynakları ve başa çıkma teknikleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 188-195.
  • Biricik, Y. S. (2019). Akademik personelin örgütsel stres kaynakları ve stresle başa çıkma düzeylerinin öğrenilmiş güçlülük yönünden değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Calp, M. (2014). Farklı yaş aralığındaki birinci sınıf öğrencilerinin okuma, yazma, kalem tutma, derse katılma ve akademik başarılarının karşılaştırılması. EKEV Akademi Dergisi, 18(60), 31-54. Creswell, J. W. (2007). Research Design: Qualitative, Quantitative, And Mixed Methods Approaches. New York: Sage.
  • Csóti, M. (2003). School phobia, panic attacks and anxiety in children. United Kingdom: Jessica Kingsley Publishers Ltd.
  • Çalışkan, N. & Ayık, A. (2015). Okul aile birliği ve velilerle iletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 69-82.
  • Davis, M., Eshelman, E. R. ve Kay, M. M. (2019). The relaxation&stress reduction workbook. The United States of America: New Harbinger Publications.
  • Durna, U. (2006). Üniversite öğrencilerinin stres düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 319-343.
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erden, M. (2011). Eğitim bilimlerine giriş (6. Baskı). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Ersoy, A. F. (2019). Fenomoloji. A. Saban & A. Ersoy (Eds.). Eğitimde nitel araştırma desenleri (3. Baskı) içinde 81-134. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eryılmaz, A. (2009). Ergenlik döneminde stres ve başa çıkma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VI(II), 20-37.
  • Fabian, H. (2012). Children starting school: a guide to successful transitions and transfers for teachers and assistants. New York: Roudledge.
  • Greenberg, J. S. (2011). Comprehensive stress management. New York: Mc Graw-Hill.
  • Gold, Y. & Roth, R. A. (1993). Teachers managing stress and preventing burnout. the professional health solution. London, Washington D.C: The Falmer Press.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: felsefe-yöntem-analiz (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gökyer, N. (2021). Eğitim sistemlerinin oluşumu ve türk eğitim sisteminin yapısı. İçinde N. Cemaloğlu (Ed.), Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ( 1-36). Ankara: Pegem Akademi. Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi — E-kitap — Turcademy
  • Kayadibi, F. (2002). Sevgi faktörünün eğitim verimliliği üzerine etkisi. İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5, 33-50.
  • Kearney, C. A. (2007). Getting your child to say ‘‘yes’’to school: a guide for parents of youth with school refusal behavior. New York: Oxford University Press.
  • Kurul, N. (2012). Eğitim finansmanı (2.Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Larkins, P. (2011). How to Prepare Your Child for Primary School, Andrews UK Ltd.
  • Lebrun, M. (2016). Surviving school stress : strategies for well-being in today's complex world, Rowman & Littlefield Publishers.
  • Mayer, D. P. (2008). Overcoming school anxiety. New York: Amacom.
  • McGrady, A. (2007). Psychophysiological mechanisms of stress: foundation for the stress management therapies. P. M. Lehrer & R. L. Woolfolk & W. E. Sime (Eds.). Principles and practice of stress management (pp. 16-37). New York: The Guildford Press.
  • McMahon, G. (2011). No more stress! Be own your stress management coach. Great Britain: Karnac. Mirkhil, M. (2010). Important ingredients for a successful transition to school. Internal Research in Early Childhood Education, 1(1), 60-70.
  • Moberg, K. U. & Petersson, M. (2006). Antistress, well-being, empathy and social support. B. B. Arnetz & R. Ekman (Eds.). Stress in health and disease (pp. 226-242). The Federal Republic of Germany: Wiley VCH Verlag GmbH & Co. KGaA.
  • Ogelman, H. G. & Seçer, Z. & Gündoğan, A. & Bademci, D. (2015). 68-72 aylık okul öncesine ve ilkokula devam eden çocukların okula uyum ve öğretmenleriyle ilişkilerinin karşılaştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (1), 1-17.
  • Özağı, A. (2007). Depresyon düzeyi yüksek parçalanmış aile çocuklarıyla yapılan eğitsel grup oyunlarının depresyon düzeyine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Rugg, G. & Gerrard, S. & Hooper, S. (2008). The stress-free guide to studying at university. Great Britain: Sage Publications.
  • Sarp, N. (1995). Öğretmenlerin ilkokula başlayan çocuklarda gözledikleri sorunlar ve bu sorunlara yaklaşımları. Kriz Dergisi, 3(1-2), 129-132.
  • Sutton, A. L. (2011). Stress-related disorders sourcebook (3rd Ed). Detroit: Omnigraphics Inc.
  • Şentürk, C. (2016). Takvim yaşı olarak ilkokul birinci sınıf eğitimine başlayan çocuklarda karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of European Education, 6(3), 9-30.
  • The Crucial Role of School Child Development. The Crucial Role Of School In Child Development (lpehochiminh.com) adresinden 14.03.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Tummers, N. E. (2013). Stress management: a wellness approach. The United States of America: Human Kinetics.
  • Turgut, E. (2016). Ortaöğrenimde öğrenim gören karatecilerin stresle başa çıkma yollarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Wells, A. (2009). Metacognitive theory for anxiety and depression. New York: Guilford Press. What are Panic Attacks? https://www.unicef.org/parenting/mental-health/ what-are-.panic-attacks adresinden 17.03.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • What is School Anxiety and How Does it Affect Children (greenwichpsychology.com) adresinden 17.03.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Williams, C. (2010). Overcoming, anxiety, stress and panic a five areas approach. London: Hodder Arnold, An Hachette UK Company.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, F. (2013). İlköğretim okullarında örtük program ve ilköğretim öğrencilerinin örtük programdan kaynaklanan stres algıları. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Yoleri, S, & Tanış, H. M. (2014). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula uyum düzeylerini etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 2014, 130-141.
  • https://www.aa.com.tr/tr/egitim/mebin-vizyon-hedefleri-2020de-hiz-kazanacak/1663236 adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://2023vizyonu.meb.gov.tr/ adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://meb.gov.tr/ara-tatilin-ardindan-ders-zili-23-kasim-pazartesi-gunu-uzaktan-egitimle-caliyor/haber/22007/tr adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.meb.gov.tr/ebada-simdi-teneffus-zamani/haber/20809/tradresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.meb.gov.tr/eba-tv-sinema-kusagi-basliyor/haber/20926/tradresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.meb.gov.tr/okul-oncesi-egitim-ve-1-siniflar-yuz-yuze-egitime-basliyor/haber/21614/tr adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • https://www.meb.gov.tr/veliler-icin-aylik-bulten-bizden/haber/19881/tr)adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.milliyet.com.tr/milli-egitim-bakani-yilmaz-ders-ekonomi-2557584/ adresinden 29.11.2017 tarihinde erişilmiştir.

İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler

Yıl 2024, , 1349 - 1384, 30.08.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1311532

Öz

Bu çalışmanın amacı ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okul stresini azaltmak için alınması gereken tedbirleri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu ili ve Devrekâni ilçesinde 5 ilkokulda görev yapan 61 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış form kullanılarak elde edilmiştir ve veriler içerik analizi yöntemlerinden kategorisel analiz ile analiz edilmiştir. Araştırmada bilgi toplamak için sınıf öğretmenlerinden ‘‘İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okul stresini azaltmak için hangi tedbirler alınmalıdır?’’ sorusunu cevaplamaları istenmiştir ve cevaplar yarı yapılandırılmış formda bulunan 4 kategoriye (ebeveynler, öğretmenler, Milli Eğitim Bakanlığı, diğer) yazılmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenleri tarafından 47 farklı tedbir önerilmiştir. Tedbirlerin toplam frekansı 460’tır. Tedbirlerin 15’inin frekansı 10 ya da 10’un üzerindedir. Diğer taraftan frekansı 10’un altında olan 32 tedbir bulunmuştur. Örtüşen tedbirler tekrar gruplandırılmıştır. Araştırmada ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okul stresini azaltmak amacıyla ebeveynler, öğretmenler ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın birlikte çalışması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Altınok, V. (2009). İş stresinin ortaöğretim öğretmenleri üzerindeki etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 513-532.
  • American Psychological Association (2021). Students Experiencing Stress. https://www.apa.org/ed/schools/primer/stress-health-primer.pdf adresinden 17.03.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Arı, A. (2014). İlkokul birinci sınıfa başlama yaşına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,14(3), 1031-1047.
  • Arslantürk, Z. & Amman, T. (2013). Sosyoloji kavramlar- kurumlar süreçler-teoriler (9. Baskı). İstanbul: Çamlıca Yayınları.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’de öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 36-38.
  • Balaban, J. (2000). Temel eğitimde öğretmenlerin stres kaynakları ve başa çıkma teknikleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 188-195.
  • Biricik, Y. S. (2019). Akademik personelin örgütsel stres kaynakları ve stresle başa çıkma düzeylerinin öğrenilmiş güçlülük yönünden değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Calp, M. (2014). Farklı yaş aralığındaki birinci sınıf öğrencilerinin okuma, yazma, kalem tutma, derse katılma ve akademik başarılarının karşılaştırılması. EKEV Akademi Dergisi, 18(60), 31-54. Creswell, J. W. (2007). Research Design: Qualitative, Quantitative, And Mixed Methods Approaches. New York: Sage.
  • Csóti, M. (2003). School phobia, panic attacks and anxiety in children. United Kingdom: Jessica Kingsley Publishers Ltd.
  • Çalışkan, N. & Ayık, A. (2015). Okul aile birliği ve velilerle iletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 69-82.
  • Davis, M., Eshelman, E. R. ve Kay, M. M. (2019). The relaxation&stress reduction workbook. The United States of America: New Harbinger Publications.
  • Durna, U. (2006). Üniversite öğrencilerinin stres düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 319-343.
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erden, M. (2011). Eğitim bilimlerine giriş (6. Baskı). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Ersoy, A. F. (2019). Fenomoloji. A. Saban & A. Ersoy (Eds.). Eğitimde nitel araştırma desenleri (3. Baskı) içinde 81-134. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eryılmaz, A. (2009). Ergenlik döneminde stres ve başa çıkma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VI(II), 20-37.
  • Fabian, H. (2012). Children starting school: a guide to successful transitions and transfers for teachers and assistants. New York: Roudledge.
  • Greenberg, J. S. (2011). Comprehensive stress management. New York: Mc Graw-Hill.
  • Gold, Y. & Roth, R. A. (1993). Teachers managing stress and preventing burnout. the professional health solution. London, Washington D.C: The Falmer Press.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: felsefe-yöntem-analiz (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gökyer, N. (2021). Eğitim sistemlerinin oluşumu ve türk eğitim sisteminin yapısı. İçinde N. Cemaloğlu (Ed.), Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ( 1-36). Ankara: Pegem Akademi. Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi — E-kitap — Turcademy
  • Kayadibi, F. (2002). Sevgi faktörünün eğitim verimliliği üzerine etkisi. İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5, 33-50.
  • Kearney, C. A. (2007). Getting your child to say ‘‘yes’’to school: a guide for parents of youth with school refusal behavior. New York: Oxford University Press.
  • Kurul, N. (2012). Eğitim finansmanı (2.Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Larkins, P. (2011). How to Prepare Your Child for Primary School, Andrews UK Ltd.
  • Lebrun, M. (2016). Surviving school stress : strategies for well-being in today's complex world, Rowman & Littlefield Publishers.
  • Mayer, D. P. (2008). Overcoming school anxiety. New York: Amacom.
  • McGrady, A. (2007). Psychophysiological mechanisms of stress: foundation for the stress management therapies. P. M. Lehrer & R. L. Woolfolk & W. E. Sime (Eds.). Principles and practice of stress management (pp. 16-37). New York: The Guildford Press.
  • McMahon, G. (2011). No more stress! Be own your stress management coach. Great Britain: Karnac. Mirkhil, M. (2010). Important ingredients for a successful transition to school. Internal Research in Early Childhood Education, 1(1), 60-70.
  • Moberg, K. U. & Petersson, M. (2006). Antistress, well-being, empathy and social support. B. B. Arnetz & R. Ekman (Eds.). Stress in health and disease (pp. 226-242). The Federal Republic of Germany: Wiley VCH Verlag GmbH & Co. KGaA.
  • Ogelman, H. G. & Seçer, Z. & Gündoğan, A. & Bademci, D. (2015). 68-72 aylık okul öncesine ve ilkokula devam eden çocukların okula uyum ve öğretmenleriyle ilişkilerinin karşılaştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (1), 1-17.
  • Özağı, A. (2007). Depresyon düzeyi yüksek parçalanmış aile çocuklarıyla yapılan eğitsel grup oyunlarının depresyon düzeyine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Rugg, G. & Gerrard, S. & Hooper, S. (2008). The stress-free guide to studying at university. Great Britain: Sage Publications.
  • Sarp, N. (1995). Öğretmenlerin ilkokula başlayan çocuklarda gözledikleri sorunlar ve bu sorunlara yaklaşımları. Kriz Dergisi, 3(1-2), 129-132.
  • Sutton, A. L. (2011). Stress-related disorders sourcebook (3rd Ed). Detroit: Omnigraphics Inc.
  • Şentürk, C. (2016). Takvim yaşı olarak ilkokul birinci sınıf eğitimine başlayan çocuklarda karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of European Education, 6(3), 9-30.
  • The Crucial Role of School Child Development. The Crucial Role Of School In Child Development (lpehochiminh.com) adresinden 14.03.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Tummers, N. E. (2013). Stress management: a wellness approach. The United States of America: Human Kinetics.
  • Turgut, E. (2016). Ortaöğrenimde öğrenim gören karatecilerin stresle başa çıkma yollarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Wells, A. (2009). Metacognitive theory for anxiety and depression. New York: Guilford Press. What are Panic Attacks? https://www.unicef.org/parenting/mental-health/ what-are-.panic-attacks adresinden 17.03.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • What is School Anxiety and How Does it Affect Children (greenwichpsychology.com) adresinden 17.03.2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Williams, C. (2010). Overcoming, anxiety, stress and panic a five areas approach. London: Hodder Arnold, An Hachette UK Company.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, F. (2013). İlköğretim okullarında örtük program ve ilköğretim öğrencilerinin örtük programdan kaynaklanan stres algıları. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Yoleri, S, & Tanış, H. M. (2014). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula uyum düzeylerini etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 2014, 130-141.
  • https://www.aa.com.tr/tr/egitim/mebin-vizyon-hedefleri-2020de-hiz-kazanacak/1663236 adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://2023vizyonu.meb.gov.tr/ adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://meb.gov.tr/ara-tatilin-ardindan-ders-zili-23-kasim-pazartesi-gunu-uzaktan-egitimle-caliyor/haber/22007/tr adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.meb.gov.tr/ebada-simdi-teneffus-zamani/haber/20809/tradresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.meb.gov.tr/eba-tv-sinema-kusagi-basliyor/haber/20926/tradresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.meb.gov.tr/okul-oncesi-egitim-ve-1-siniflar-yuz-yuze-egitime-basliyor/haber/21614/tr adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • https://www.meb.gov.tr/veliler-icin-aylik-bulten-bizden/haber/19881/tr)adresinden 01.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • http://www.milliyet.com.tr/milli-egitim-bakani-yilmaz-ders-ekonomi-2557584/ adresinden 29.11.2017 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ergün Recepoğlu 0000-0002-4189-4456

Hülya Çınar 0000-0003-3796-3647

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Recepoğlu, E., & Çınar, H. (2024). İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(2), 1349-1384. https://doi.org/10.17152/gefad.1311532
AMA Recepoğlu E, Çınar H. İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler. GEFAD. Ağustos 2024;44(2):1349-1384. doi:10.17152/gefad.1311532
Chicago Recepoğlu, Ergün, ve Hülya Çınar. “İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi Ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44, sy. 2 (Ağustos 2024): 1349-84. https://doi.org/10.17152/gefad.1311532.
EndNote Recepoğlu E, Çınar H (01 Ağustos 2024) İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44 2 1349–1384.
IEEE E. Recepoğlu ve H. Çınar, “İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler”, GEFAD, c. 44, sy. 2, ss. 1349–1384, 2024, doi: 10.17152/gefad.1311532.
ISNAD Recepoğlu, Ergün - Çınar, Hülya. “İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi Ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44/2 (Ağustos 2024), 1349-1384. https://doi.org/10.17152/gefad.1311532.
JAMA Recepoğlu E, Çınar H. İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler. GEFAD. 2024;44:1349–1384.
MLA Recepoğlu, Ergün ve Hülya Çınar. “İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi Ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 44, sy. 2, 2024, ss. 1349-84, doi:10.17152/gefad.1311532.
Vancouver Recepoğlu E, Çınar H. İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Stresi ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Alınması Gereken Tedbirler. GEFAD. 2024;44(2):1349-84.