Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi

Yıl 2024, , 1385 - 1410, 30.08.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1482206

Öz

Bu araştırmanın temel amacı 7. sınıf sosyal bilgiler dersi göç konusunun öğretiminde otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel modele başvurulmuştur. Araştırma Şanlıurfa ilinin merkez ilçelerinde bulunan bir ortaokulda yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 68 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır (33’ü deney ve 35’i kontrol grubu). Araştırmada yer alacak grupların belirlenmesi amacıyla yedinci sınıflarda eğitimlerine devam eden beş farklı şubeye başarı testi uygulanmıştır. Ardından birbirilerine benzer olan iki şube belirlenerek deneysel süreç, bu şubelerde yapılmıştır. Deneysel müdahalenin yapıldığı grupta dersler otantik öğrenme etkinlikleri ile işlenirken, kontrol grubunda ise dersler araştırmadan önceki uygulamalarla devam ettirilmiştir. Verilerin analizine göre; otantik etkinliklerin uygulandığı grup ile öğretmenin önceki uygulamalarına göre ders işlediği grubun ön test son test puanları karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonuçlarına göre hem deney hem de kontrol gruplarının uygulama sonunda son test puanlarında bir artış tespit edilmiştir. Otantik etkinliklerin uygulandığı deney grubunun akademik başarı son test puanları, araştırmadan önceki uygulamalarla derslerin işlendiği kontrol grubunun son test puanlarından daha yüksek bulunmuştur. Araştırma sonunda otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı düzeylerini arttırmada etkili olduğu sonucuna varılmıştır. İleride yapılacak araştırmalarda, otantik öğrenme yaklaşımının farklı sınıf seviyelerinde ve farklı konularda da benzer etkiyi gösterip göstermediği incelenebilir. Yine ileride yapılacak olan çalışmalarda öğrenilenlerin kalıcılık düzeyi de incelenebilir.

Kaynakça

  • Aşk Aydın, Z., & Bay, E. (2018). 7. sınıf matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi (eylem araştırması). Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 95-112.
  • Aynas, N., & Aslan, M. (2021). The effects of authentic learning practices on problem-solving skills and attitude towards science courses. Journal of Learning for Development, 8(1), 146-161.
  • Baştürk, R. (2011). Deneme modelleri. Abdurrahman Tanriöğen (Editör), Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 29-54). Anı Yayıncılık.
  • Bektaş, M., & Horzum, M. B. (2014). Otantik öğrenme. Pegem Akademi.
  • Belet Boyacı, Ş. D., & Güner, M. (2017). Türkçe dersinde teknolojik otantik ortamın kullanılmasına dair öğrenci ve öğretmen görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(1), 35-71. Boulmerka, S. (2020). The payback of online grammar teaching on poor proficiency English as a foreign language students' performance and attitudes. Al-Tawasul, 26(1). 220-234.
  • Brown, J. S., Collins, A., ve Duguid, P. (1989). Situated cognition and the culture of learning. Educational Researcher, 18, 32-42.
  • Dewey, J. (1916). Democracy and education. The Free Press.
  • Dilmaç, S., & Dilmaç, O. (2014). Otantik değerlendirme yaklaşımlarının ortaöğretim öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarına etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 1-35.
  • Dodge, B. (1995). WebQuests: A technique for internet-based learning. Distance Educator, 1(2), 10-13.
  • Doğan, M. (2005). Büyük Türkçe sözlük. Pınar Yayınları.
  • Doğan Dolapçıoğlu, S. (2015). Matematik dersinde otantik öğrenme yoluyla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Donovan, M. S., Bransford, J. D., & Pellegrino, J. W. (1999). How people learn: Bridging research and practice. National Academy Press.
  • Güneş, G., Arıkan, A. & Çetin, T. (2020). Analysing the effect of authentic learning activities on achievement in social studies and attitudes towards geographic information system (GIS). Participatory Educational Research (PER), 7(3), 247-264.
  • Gürgil, F. (2018). The effect of authentic learning approach in social studies teaching on the academic success. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2061-2068. DOI:10.13189/ujer.2018.061002
  • Gürgil, F. (2019). Effects of using webquest and animation on academic achievement and retention in social studies education. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 728-749.
  • Gürgil, F., Ünal, M., & Aksoy, B. (2019). Social studies preservice teachers' views on and experiences with WebQuest. Journal of Education and Training Studies, 7(4), 131-141.
  • Herrington, A. & Herrington, J. (2006). What is an Authentic Learning Environment? Anthony Herrington ve Jan Herrington (Editörler), Authentic learning environments in higher education içinde (s. 1-13). Information Science Publishing.
  • Herrington, J., Parker, J., & Boase-Jelinek, D. (2014). Connected authentic learning: Reflection and intentional learning. Australian Journal of Education, 58(1), 23-35.
  • Herrington, J., Reeves, T. C. & Oliver, R. (2007). Immersive learning technologies: Realism and online authentic learning. Journal of Computing in Higher Education, 19(1), 80-99.
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakoç, B. (2016). Otantik görev odaklı uygulamaların yabancı dil eğitimine etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakuş, F. (2012). Oluşturmacı öğrenme ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 101-116.
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmaca yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Koçyiğit, S., & Zembat, R. (2013). Otantik görevlerin öğretmen adaylarının başarılarına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 291-303.
  • Laur, D. (2013). Authentic learning experiences: A real-world approach to project-based learning: Eye on education. Routledge.
  • Lee, V. E., Smith, J. B. & Croninger, R. G. (1995). Another look at high school restructuring: More evidence that it improves student achievement and more insights into why. Madison, WI : Center on Organization and Restructuring of Schools . School of Education, University of Wisconsin-Madison.
  • Lombardi, M. M. (2007). Authentic learning for the 21st century: An overview. Educause Learning Initiative, 1, 1-12.
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: A practical introduction & guide for implementation. Meridian. A Middle School Computer Technologies Journal, 6(1). 1-3.
  • Newmann , F. M. & Wehlage , G. G. (1995) . Successful school restructuring: A report to the public and educators. Madison, WI: Center on Organization and Restructuring of Schools, University of Wisconsin.
  • Nicaise, M., Gibney, T. & Crane, M. (2000). Toward an understanding of authentic learning: Student perceptions of an authentic classroom. Journal of Science Education and Technology, 9(1), 79-94.
  • Önger, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde otantik öğrenme yaklaşımı: Bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özkan, T. & Kılıçoğlu, E. (2021). Reflections of authentic learning on students' scientific process skills and achievements in mathematics. Acta Didactica Napocensia, 14(1), 29-45.
  • Pullu, E. K. & Gömleksiz, M. N. (2021). Authentic teaching tasks for academic success, attitude, problem solving, and creative thinking skills. Discourse and Communication for Sustainable Education, 12(2), 108-123, Doi: 10.2478/dcse-2021-0020.
  • Rashwan, N. I., Aref, S. R., Nayel, O. A., & Rizk, M. H. (2024). Postexamination item analysis of undergraduate pediatric multiple-choice questions exam: implications for developing a validated question Bank. BMC Medical Education, 24(168), 1-9.
  • Rubin, B. C., Ayala, J. & Zaal, M. (2017). Authenticity, aims and authority: Navigating youth participatory action research in the classroom. Curriculum Inquiry, 47(2), 175-194.
  • Rule, A. C. (2006). Editorial: The components of authentic learning. Journal of Authentic Learning, 3(1), 1-10.
  • Roth, W. M. (1992). Bridging the gap between school and real life: Toward an integration of science, mathematics and technology in the context of authentic practice. School Science and Mathematics, 92(6), 307-317.
  • Scheurman, G., & Newmann, F. M. (1998). Authentic intellectual work in social studies: Putting performance before pedagogy. Social Education, 62(1), 21-35.
  • Stein, S. J., Isaacs, G. & Andrews, T. (2004). Incorporating authentic learning experiences within a university course. Studies in Higher Education, 29(2), 239-258. Doi: 10.1080/0307507042000190813
  • Şekerci, H. (2021). İlkokul sosyal bilgiler dersinde otantik öğrenme yaklaşımı kapsamında kanıt temelli etkinliklerin kullanımı. Eğitim ve Bilim, 46(207), 85-125.
  • Türk Dil Kurumu (2005). Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Yıldırım, R., & Ortak, Ş. (2021). The effects of authentic learning approach on academic achievement and attitudes in social studies course. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(3), 193-208.
  • Yıldırım, Y., & Şenel, T. (2023). Opinions of social studies teachers on authentic learning and authentic learning practices. Journal of Family Counseling and Education, 8(2), 50-72.

Authentic Learning Practice in Secondary Schools: Effect on Social Studies Course Achievement

Yıl 2024, , 1385 - 1410, 30.08.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1482206

Öz

The main purpose of this study is to examine the effect of authentic learning practices on students' academic achievement in teaching the 7th grade social studies course on migration. In the study, a quasi-experimental model, one of the quantitative research methods, was used. The research was conducted in a secondary school located in the central districts of Şanlıurfa province. The study group consisted of 68 middle school students (33 in the experimental group and 35 in the control group). In order to determine the groups to be included in the study, achievement tests were applied to five different seventh grade classes. Then, two equivalent branches were determined and the experimental process was carried out in these branches. In the experimental intervention group, the lessons were taught with authentic learning activities, while in the control group, the lessons continued with the practices before the research. According to the analysis, the pre-test and post-test scores of the group in which authentic activities were applied and the group in which the teacher performed routine practices were compared. According to the comparison results, there was an increase in the post-test scores of both the experimental and control groups at the end of the implementation. The achievement post-test scores of the group in which authentic activities were applied were higher than the post-test scores of the group in which routine practices were applied. As a result, it can be said that authentic learning practices are effective in increasing seventh grade social studies course achievement. Future research could examine whether the authentic learning approach has a similar effect at different grade levels and in different subjects. In future studies, the level of retention of what is learned can also be examined.

Kaynakça

  • Aşk Aydın, Z., & Bay, E. (2018). 7. sınıf matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi (eylem araştırması). Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 95-112.
  • Aynas, N., & Aslan, M. (2021). The effects of authentic learning practices on problem-solving skills and attitude towards science courses. Journal of Learning for Development, 8(1), 146-161.
  • Baştürk, R. (2011). Deneme modelleri. Abdurrahman Tanriöğen (Editör), Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 29-54). Anı Yayıncılık.
  • Bektaş, M., & Horzum, M. B. (2014). Otantik öğrenme. Pegem Akademi.
  • Belet Boyacı, Ş. D., & Güner, M. (2017). Türkçe dersinde teknolojik otantik ortamın kullanılmasına dair öğrenci ve öğretmen görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(1), 35-71. Boulmerka, S. (2020). The payback of online grammar teaching on poor proficiency English as a foreign language students' performance and attitudes. Al-Tawasul, 26(1). 220-234.
  • Brown, J. S., Collins, A., ve Duguid, P. (1989). Situated cognition and the culture of learning. Educational Researcher, 18, 32-42.
  • Dewey, J. (1916). Democracy and education. The Free Press.
  • Dilmaç, S., & Dilmaç, O. (2014). Otantik değerlendirme yaklaşımlarının ortaöğretim öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarına etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 1-35.
  • Dodge, B. (1995). WebQuests: A technique for internet-based learning. Distance Educator, 1(2), 10-13.
  • Doğan, M. (2005). Büyük Türkçe sözlük. Pınar Yayınları.
  • Doğan Dolapçıoğlu, S. (2015). Matematik dersinde otantik öğrenme yoluyla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Donovan, M. S., Bransford, J. D., & Pellegrino, J. W. (1999). How people learn: Bridging research and practice. National Academy Press.
  • Güneş, G., Arıkan, A. & Çetin, T. (2020). Analysing the effect of authentic learning activities on achievement in social studies and attitudes towards geographic information system (GIS). Participatory Educational Research (PER), 7(3), 247-264.
  • Gürgil, F. (2018). The effect of authentic learning approach in social studies teaching on the academic success. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2061-2068. DOI:10.13189/ujer.2018.061002
  • Gürgil, F. (2019). Effects of using webquest and animation on academic achievement and retention in social studies education. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 728-749.
  • Gürgil, F., Ünal, M., & Aksoy, B. (2019). Social studies preservice teachers' views on and experiences with WebQuest. Journal of Education and Training Studies, 7(4), 131-141.
  • Herrington, A. & Herrington, J. (2006). What is an Authentic Learning Environment? Anthony Herrington ve Jan Herrington (Editörler), Authentic learning environments in higher education içinde (s. 1-13). Information Science Publishing.
  • Herrington, J., Parker, J., & Boase-Jelinek, D. (2014). Connected authentic learning: Reflection and intentional learning. Australian Journal of Education, 58(1), 23-35.
  • Herrington, J., Reeves, T. C. & Oliver, R. (2007). Immersive learning technologies: Realism and online authentic learning. Journal of Computing in Higher Education, 19(1), 80-99.
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakoç, B. (2016). Otantik görev odaklı uygulamaların yabancı dil eğitimine etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakuş, F. (2012). Oluşturmacı öğrenme ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 101-116.
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmaca yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Koçyiğit, S., & Zembat, R. (2013). Otantik görevlerin öğretmen adaylarının başarılarına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 291-303.
  • Laur, D. (2013). Authentic learning experiences: A real-world approach to project-based learning: Eye on education. Routledge.
  • Lee, V. E., Smith, J. B. & Croninger, R. G. (1995). Another look at high school restructuring: More evidence that it improves student achievement and more insights into why. Madison, WI : Center on Organization and Restructuring of Schools . School of Education, University of Wisconsin-Madison.
  • Lombardi, M. M. (2007). Authentic learning for the 21st century: An overview. Educause Learning Initiative, 1, 1-12.
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: A practical introduction & guide for implementation. Meridian. A Middle School Computer Technologies Journal, 6(1). 1-3.
  • Newmann , F. M. & Wehlage , G. G. (1995) . Successful school restructuring: A report to the public and educators. Madison, WI: Center on Organization and Restructuring of Schools, University of Wisconsin.
  • Nicaise, M., Gibney, T. & Crane, M. (2000). Toward an understanding of authentic learning: Student perceptions of an authentic classroom. Journal of Science Education and Technology, 9(1), 79-94.
  • Önger, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde otantik öğrenme yaklaşımı: Bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özkan, T. & Kılıçoğlu, E. (2021). Reflections of authentic learning on students' scientific process skills and achievements in mathematics. Acta Didactica Napocensia, 14(1), 29-45.
  • Pullu, E. K. & Gömleksiz, M. N. (2021). Authentic teaching tasks for academic success, attitude, problem solving, and creative thinking skills. Discourse and Communication for Sustainable Education, 12(2), 108-123, Doi: 10.2478/dcse-2021-0020.
  • Rashwan, N. I., Aref, S. R., Nayel, O. A., & Rizk, M. H. (2024). Postexamination item analysis of undergraduate pediatric multiple-choice questions exam: implications for developing a validated question Bank. BMC Medical Education, 24(168), 1-9.
  • Rubin, B. C., Ayala, J. & Zaal, M. (2017). Authenticity, aims and authority: Navigating youth participatory action research in the classroom. Curriculum Inquiry, 47(2), 175-194.
  • Rule, A. C. (2006). Editorial: The components of authentic learning. Journal of Authentic Learning, 3(1), 1-10.
  • Roth, W. M. (1992). Bridging the gap between school and real life: Toward an integration of science, mathematics and technology in the context of authentic practice. School Science and Mathematics, 92(6), 307-317.
  • Scheurman, G., & Newmann, F. M. (1998). Authentic intellectual work in social studies: Putting performance before pedagogy. Social Education, 62(1), 21-35.
  • Stein, S. J., Isaacs, G. & Andrews, T. (2004). Incorporating authentic learning experiences within a university course. Studies in Higher Education, 29(2), 239-258. Doi: 10.1080/0307507042000190813
  • Şekerci, H. (2021). İlkokul sosyal bilgiler dersinde otantik öğrenme yaklaşımı kapsamında kanıt temelli etkinliklerin kullanımı. Eğitim ve Bilim, 46(207), 85-125.
  • Türk Dil Kurumu (2005). Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Yıldırım, R., & Ortak, Ş. (2021). The effects of authentic learning approach on academic achievement and attitudes in social studies course. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(3), 193-208.
  • Yıldırım, Y., & Şenel, T. (2023). Opinions of social studies teachers on authentic learning and authentic learning practices. Journal of Family Counseling and Education, 8(2), 50-72.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fitnat Gürgil 0000-0002-3322-1438

Turhan Çetin 0000-0002-2229-5255

Cennet Güneş 0000-0002-7707-7853

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 11 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 4 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Gürgil, F., Çetin, T., & Güneş, C. (2024). Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(2), 1385-1410. https://doi.org/10.17152/gefad.1482206
AMA Gürgil F, Çetin T, Güneş C. Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi. GEFAD. Ağustos 2024;44(2):1385-1410. doi:10.17152/gefad.1482206
Chicago Gürgil, Fitnat, Turhan Çetin, ve Cennet Güneş. “Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44, sy. 2 (Ağustos 2024): 1385-1410. https://doi.org/10.17152/gefad.1482206.
EndNote Gürgil F, Çetin T, Güneş C (01 Ağustos 2024) Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44 2 1385–1410.
IEEE F. Gürgil, T. Çetin, ve C. Güneş, “Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi”, GEFAD, c. 44, sy. 2, ss. 1385–1410, 2024, doi: 10.17152/gefad.1482206.
ISNAD Gürgil, Fitnat vd. “Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44/2 (Ağustos 2024), 1385-1410. https://doi.org/10.17152/gefad.1482206.
JAMA Gürgil F, Çetin T, Güneş C. Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi. GEFAD. 2024;44:1385–1410.
MLA Gürgil, Fitnat vd. “Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 44, sy. 2, 2024, ss. 1385-10, doi:10.17152/gefad.1482206.
Vancouver Gürgil F, Çetin T, Güneş C. Ortaokullarda Otantik Öğrenme Uygulaması: Sosyal Bilgiler Ders Başarısına Etkisi. GEFAD. 2024;44(2):1385-410.