Bu araştırmada, eğitim yönetimi alan kitaplarında
geleneksel yönetim yaklaşımları kapsamında inancın doğruluğu ve haklılığı
problemi ele alınmaktadır. Nitel olarak tasarlanan bu araştırmada doküman
analizi tekniği kullanılmış ve alan kitaplarında ileri sürülen inançlara
ilişkin betimsel çözümlemeler yapılmıştır. Alan kitaplarında bilimsel yönetim,
yönetim süreçleri ve bürokrasiye ilişkin ileri sürülen inançlar uygunluk,
pragmatizm, temelcilik ve bağdaşım yönüyle değerlendirilmiş, inançların
doğruluğu ve haklılığı bu çerçevede analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda
geleneksel yönetim yaklaşımlarına ilişkin benzer inanç ifadelerine yer
verildiği, ancak bu inançlara ilişkin şüpheci bir yaklaşımın olduğu bu durumun
da inanca bilgi niteliği kazandırmayı güçleştirdiği görülmektedir. Ayrıca,
doğruluk ve haklılandırma kuramları bağlamında da geleneksel yönetim yaklaşımlarına
ilişkin inançları epistemik bilgi düzeyine taşıyacak açıklamalara yer
verilmediği söylenebilir. Geleneksel yönetim yaklaşımları özelinde alana
ilişkin yapılacak çalışmalarda ileri sürülen inançları hem doğruluk hem de
haklılandırma bağlamında çoklu yönden doğrulayacak ve haklılandıracak ifadeler
kullanmanın, inanca bilgi niteliği kazandırmada ve eğitim yönetimi alanına
özgün kimlik kazandırmada önemli olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |