Bu araştırmanın amacı, eğitsel dijital oyun tasarlamanın öğretmen
adaylarının yaratıcılıklarına etkisini araştırmaktır. Araştırma, ön test-son
test kontrol gruplu zayıf deneysel araştırma deseninde tasarlanmıştır. Çalışma
grubu Türkiye’de bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinde öğrenim görmekte
olan sınıf öğretmenliği matematik öğretimi dersi alan öğrenciler arasından
gönüllü olan 14 öğrencinin deney grubu ve 11 öğrencinin de kontrol grubu olması
şeklinde belirlenmiştir. Araştırmanın deney grubunda, 14 hafta süreyle her
hafta her öğretmen adayından matematik öğretimine yönelik bir eğitsel dijital
oyun tasarlaması istenmiştir. Kontrol grubunda ise matematik öğretimi dersi
içeriğine uygun ders işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak,
Torrance Yaratıcı Düşünme Testi (TYDT) Sözel A Formu- Şekilsel A formu
kullanılmıştır. Deneysel uygulama öncesi ve sonrasında deney ve kontrol
gruplarına test uygulanmıştır. Verilerin betimsel analizleri, ön test ve son
test puanlarının gruba göre U-Testi Sonuçları ve uygulama öncesi-sonrası deney
ve kontrol grubuna TYDT alt boyut puanlarının wilcoxon işaretli sıralar
testleri yapılmıştır. Elde edilen bulgular göre deney grubundaki öğretmen
adaylarının TYDT tüm alt boyutlarından aldıkları deney öncesi ve sonrası
puanlar arasında anlamlı farklılığın olduğunu göstermektedir. Diğer taraftan
TYDT alt boyutları son test puanlarının gruba göre sonuçlarına bakıldığında
sözel esneklik, sözel orijinallik alt boyutları ile sözel toplam ve şekilsel
toplam alt boyutları sıra ortalamalarının gruba göre anlamlı farklılık
göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |