In this research, it was aimed to determine the opinions of the instructors about the teaching of Atatürk Principles and Revolution History course through distance learning. In the study in which the qualitative research method is adopted, the feedback form was used to collect data. Five open-ended questions were asked to the instructors who worked between 2013-2018. Descriptive analysis was used in the analysis of the data. According to the results of the study, many problems related to giving this course through distance learning have been reached. These problems are listed as less attendance rate, problems experienced in exams, technical problems, dismissal of the course. As a solution to this situation, it has been seen that suggestions such as returning to face-to-face lessons, updating programs and applying different teaching methods are given.
: Atatürk Principles and History of Turkish Revolution Course Distance Learning Teaching Staff
Bu araştırmada Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin
uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmada
verilerin toplanması için görüş formu kullanılmıştır. 2013-2018 yılları
arasında görev yapan öğretim elemanlarına görüş formunda yer alan 5 adet açık
uçlu soru sorulmuştur. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır.
Çalışmanın sonuçlarına göre bu dersin uzaktan eğitim aracılığı ile verilmesine
ilişkin çok sayıda sorun yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sorunlar, derse
katılım oranının azlığı, sınavlarda yaşanılan problemler, teknik problemler,
dersin itibarsızlaşması şeklinde sıralanmaktadır. Bu duruma çözüm önerileri olarak da yüz yüze
derslere geri dönülmesi, programların güncellenmesi, farklı öğretim metotları
ile dersin verilmesi gibi öneriler getirilmiştir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi Uzaktan Eğitim Öğretim elemanı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |