Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Instructors about Atatürk's Principles and Revolution History Teaching via Distance Learning

Yıl 2019, , 477 - 502, 20.03.2019
https://doi.org/10.17152/gefad.429656

Öz

In this research, it was aimed to determine the opinions of the instructors about the teaching of Atatürk Principles and Revolution History course through distance learning. In the study in which the qualitative research method is adopted, the feedback form was used to collect data. Five open-ended questions were asked to the instructors who worked between 2013-2018. Descriptive analysis was used in the analysis of the data. According to the results of the study, many problems related to giving this course through distance learning have been reached. These problems are listed as less attendance rate, problems experienced in exams, technical problems, dismissal of the course. As a solution to this situation, it has been seen that suggestions such as returning to face-to-face lessons, updating programs and applying different teaching methods are given.

Kaynakça

  • Akbaba, B. (2008). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersinin öğretiminde karşılaşılan sorunlar (Gazi Üniversitesi örneği). Gazi Akademik Bakış Dergisi, 1(2), 177-197. Akbaba, B. (2009). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersinin öğretimine yönelik bir durum değerlendirmesi (Gazi Üniversitesi örneği). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 29-52. Akbaba, B., Demirtaş, B., Birbudak, T.S., Kılcan, B. (2014). Tarih öğretmeni adaylarının Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Journal of World of Turks, 6(2), 207-226.Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S. ve Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of Theoretical Educational Science], 9 (2), s. 285-309. doi.org/10.5578/keg.8238.Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and Psychological Measurement, 20(1), 37–46.Cençen, Arıkan, R. (2011). Araştırma yöntem ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.Gökçe, O. (2001). İçerik çözümlemesi. Konya: Selçuk Üniversitesi Yaşatma ve Geliştirme Vakfı Yayınları. Gürer, M. D, Tekinarslan, E., Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. Cilt 7, 1. 47-78. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/199894adresinden erişilmiştir. Field A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics. 4th edition. Sage Publications, London. Kafesoğlu, İ. (1963). Tarih ilmi ve bizde tarihçilik. İstanbul Üniversitesi Fakültesi Dergisi. Cilt 13, sayı 17-18. Kalelioğlu, O. (2017). Üniversitelerde, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Dersleri Nasıl Olmalıdır. International Journal of Humanities and Education, 3(12), 184-194. http://www.ijhe.org/Published/201710_006_3_012.pdf adresinden erişilmiştir.Koloğlu T. F, Kantar, M., Doğan, M.(2016), Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi Cilt 2, Sayı 1, 52‐70. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/401362 adresinden indirilmiştir. Özçelik, M.H., Korkmazcan, S. (2016). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin sanal ortam tecrübesi (İstanbul Aydın Üniversitesi örneği). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Cilt:5 Sayı:2. Şimşek, A. Güler, M. (2013). Öğretmen ve öğretmen adayı görüşlerine göre lise Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersinin öğretiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 6, Sayı: 14, Sosyal Bilgiler Öğretimi Özel Sayısı. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri

Yıl 2019, , 477 - 502, 20.03.2019
https://doi.org/10.17152/gefad.429656

Öz

Bu araştırmada Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin
uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmada
verilerin toplanması için görüş formu kullanılmıştır. 2013-2018 yılları
arasında görev yapan öğretim elemanlarına görüş formunda yer alan 5 adet açık
uçlu soru sorulmuştur. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır.
Çalışmanın sonuçlarına göre bu dersin uzaktan eğitim aracılığı ile verilmesine
ilişkin çok sayıda sorun yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sorunlar, derse
katılım oranının azlığı, sınavlarda yaşanılan problemler, teknik problemler,
dersin itibarsızlaşması şeklinde sıralanmaktadır.   Bu duruma çözüm önerileri olarak da yüz yüze
derslere geri dönülmesi, programların güncellenmesi, farklı öğretim metotları
ile dersin verilmesi gibi öneriler getirilmiştir.  

Kaynakça

  • Akbaba, B. (2008). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersinin öğretiminde karşılaşılan sorunlar (Gazi Üniversitesi örneği). Gazi Akademik Bakış Dergisi, 1(2), 177-197. Akbaba, B. (2009). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersinin öğretimine yönelik bir durum değerlendirmesi (Gazi Üniversitesi örneği). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 29-52. Akbaba, B., Demirtaş, B., Birbudak, T.S., Kılcan, B. (2014). Tarih öğretmeni adaylarının Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Journal of World of Turks, 6(2), 207-226.Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S. ve Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of Theoretical Educational Science], 9 (2), s. 285-309. doi.org/10.5578/keg.8238.Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and Psychological Measurement, 20(1), 37–46.Cençen, Arıkan, R. (2011). Araştırma yöntem ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.Gökçe, O. (2001). İçerik çözümlemesi. Konya: Selçuk Üniversitesi Yaşatma ve Geliştirme Vakfı Yayınları. Gürer, M. D, Tekinarslan, E., Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. Cilt 7, 1. 47-78. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/199894adresinden erişilmiştir. Field A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics. 4th edition. Sage Publications, London. Kafesoğlu, İ. (1963). Tarih ilmi ve bizde tarihçilik. İstanbul Üniversitesi Fakültesi Dergisi. Cilt 13, sayı 17-18. Kalelioğlu, O. (2017). Üniversitelerde, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Dersleri Nasıl Olmalıdır. International Journal of Humanities and Education, 3(12), 184-194. http://www.ijhe.org/Published/201710_006_3_012.pdf adresinden erişilmiştir.Koloğlu T. F, Kantar, M., Doğan, M.(2016), Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi Cilt 2, Sayı 1, 52‐70. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/401362 adresinden indirilmiştir. Özçelik, M.H., Korkmazcan, S. (2016). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin sanal ortam tecrübesi (İstanbul Aydın Üniversitesi örneği). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Cilt:5 Sayı:2. Şimşek, A. Güler, M. (2013). Öğretmen ve öğretmen adayı görüşlerine göre lise Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersinin öğretiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 6, Sayı: 14, Sosyal Bilgiler Öğretimi Özel Sayısı. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Nihan Erol Şahin 0000-0001-6320-982X

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Erol Şahin, A. N. (2019). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477-502. https://doi.org/10.17152/gefad.429656
AMA Erol Şahin AN. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri. GEFAD. Mart 2019;39(1):477-502. doi:10.17152/gefad.429656
Chicago Erol Şahin, Ayşegül Nihan. “Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39, sy. 1 (Mart 2019): 477-502. https://doi.org/10.17152/gefad.429656.
EndNote Erol Şahin AN (01 Mart 2019) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39 1 477–502.
IEEE A. N. Erol Şahin, “Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri”, GEFAD, c. 39, sy. 1, ss. 477–502, 2019, doi: 10.17152/gefad.429656.
ISNAD Erol Şahin, Ayşegül Nihan. “Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39/1 (Mart 2019), 477-502. https://doi.org/10.17152/gefad.429656.
JAMA Erol Şahin AN. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri. GEFAD. 2019;39:477–502.
MLA Erol Şahin, Ayşegül Nihan. “Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 39, sy. 1, 2019, ss. 477-02, doi:10.17152/gefad.429656.
Vancouver Erol Şahin AN. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim Elemanlarının Görüşleri. GEFAD. 2019;39(1):477-502.

Cited By





TARİH ÖĞRETİMİ VE DİJİTAL EKRAN ORTAMLARI
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.29029/busbed.1205525