Bu araştırmanın amacı,
ortaöğretim biyoloji dersi öğretiminde uygulanan yansıtıcı düşünmeyi geliştirme
etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisini
ortaya koymaktır. Araştırma öntest-sontest kontrol
gruplu deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubunu, 12. sınıf 30
öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında Gaz Alışverişi
Akademik Başarı Testi, Biyoloji Tutum Ölçeği,
Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada yansıtıcı düşünmeyi geliştirme etkinliklerini içeren Öğretmen El Kitabı
ve Öğrenci El Kitabı kullanılmıştır. Verilerin analizinde, SPSS 20 paket
programı kullanılırken veriler Mann Whitney U-Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar
Testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Görüşme formuyla elde edilen
veriler betimselsel analiz edilip
öğrenci görüşleri frekans ve yüzde olarak ifade edilmiştir. Araştırmanın
verilerinden elde edilen sonuçlara göre biyoloji
dersi öğretiminde, deney grubuna uygulanan yansıtıcı düşünmeyi geliştirme
etkinliklerinin, kontrol grubuna uygulanan geleneksel öğretim etkinliklerine
göre biyoloji dersi akademik başarı ve biyoloji dersine yönelik tutumu
olumlu yönde arttırmada daha etkili olduğu
belirlenmiştir. Araştırmada elde
edilen bulgular ışığında önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |