Öz
Günümüz dünyasında yabancı dil öğrenimine olan ihtiyacın gitgide arttığı görülmektedir. Son yıllarda resmi dili Arapça olan ülkelerle ekonomik, siyasi, kültürel vb. ilişkilerin gelişmesi sonucunda Arapça öğrenimine ve öğretimine ilgi artmaktadır. Ancak Arapça öğretiminde dört dil becerisinin her birine aynı ilginin gösterilmediği, bu becerilerden konuşma becerilerinin eksik kaldığı ve öğrencilerin uygulamada pratik eksikleri olduğu görülmektedir. Bu eksiğin giderilmesi için öğrencilerin iletişim becerilerinde daha özgüvenli ve ekip çalışmalarının yapıldığı yöntemler önerilmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin iletişim becerileri derslerinde yaşadıkları problemler, konuşma eğitiminde hangi etkinlikleri, yöntem ve teknikleri, araç-gereçlerle ölçme araçlarını kullandıkları ve hangi güçlüklerle karşılaştıkları saptanmıştır.