Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2020, , 159 - 181, 30.04.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.672143

Öz

Günümüz dünyasında yabancı dil öğrenimine olan ihtiyacın gitgide arttığı görülmektedir. Son yıllarda resmi dili Arapça olan ülkelerle ekonomik, siyasi, kültürel vb. ilişkilerin gelişmesi sonucunda Arapça öğrenimine ve öğretimine ilgi artmaktadır. Ancak Arapça öğretiminde dört dil becerisinin her birine aynı ilginin gösterilmediği, bu becerilerden konuşma becerilerinin eksik kaldığı ve öğrencilerin uygulamada pratik eksikleri olduğu görülmektedir. Bu eksiğin giderilmesi için öğrencilerin iletişim becerilerinde daha özgüvenli ve ekip çalışmalarının yapıldığı yöntemler önerilmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin iletişim becerileri derslerinde yaşadıkları problemler, konuşma eğitiminde hangi etkinlikleri, yöntem ve teknikleri, araç-gereçlerle ölçme araçlarını kullandıkları ve hangi güçlüklerle karşılaştıkları saptanmıştır.

Kaynakça

  • Akçay, C. (2016). Arapça Konuşma Öğretiminde Hata Çözümlemesi ve Değerlendirmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(15), 107-120.
  • Altınova, H. H., & Çiftçi, E. G. (2013). Yaratıcı dramanın kendini tanıma düzeyine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(1), 28-47.
  • Demir, M. (2018). Konuşma Becerisi. Gürkan Dağbaşı (Ed.). Arapça Dil Becerilerinin Öğretimi içinde (s.85-114). İstanbul: Akdem.
  • Demirel, Ö. (2016). Öğretim ilke ve yöntemleri: öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Doğan, C. (2011). Arapça Öğretim ve Öğretim Klavuzu. İstanbul: Ensar.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinlik önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 185-204.
  • Kantemir, E. (1997). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınevi. el-Ḳureyşî, E. (2001). el Menâhic ve’l-Medhalu’d--Drâmî, Kahire: Âʻlem’ul-Kutub.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan.
  • Özcan, M. (2015). Yabancı Dil Olarak Arapça Konuşma Becerisi Öğretiminde İletişimsel Yaklaşıma Dayalı Etkinliklerin Kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(10), 153-164.
  • Soyer, S. (2016). Yabancı Dil Öğretim Yöntemi Olarak Yaratıcı Drama ve Etkileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 157-163.
  • Şayır, M. (2019). Arapça Konuşma Becerisi Öğretim Sorunları. Eskiyeni, (38), 123-135.
  • Yakıcı, A., Yücel, M., Doğan, M. ve Yelok, S. (2012). Üniversiteler İçin Türkçe 2 Sözlü Anlatım. Ankara: Gazi Kitapevi.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Musa Yıldız 0000-0002-5274-9481

Ersin Çilek 0000-0002-9338-9160

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Yıldız, M., & Çilek, E. (2020). Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 159-181. https://doi.org/10.17152/gefad.672143
AMA Yıldız M, Çilek E. Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. Nisan 2020;40(1):159-181. doi:10.17152/gefad.672143
Chicago Yıldız, Musa, ve Ersin Çilek. “Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, sy. 1 (Nisan 2020): 159-81. https://doi.org/10.17152/gefad.672143.
EndNote Yıldız M, Çilek E (01 Nisan 2020) Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 1 159–181.
IEEE M. Yıldız ve E. Çilek, “Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 40, sy. 1, ss. 159–181, 2020, doi: 10.17152/gefad.672143.
ISNAD Yıldız, Musa - Çilek, Ersin. “Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/1 (Nisan 2020), 159-181. https://doi.org/10.17152/gefad.672143.
JAMA Yıldız M, Çilek E. Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2020;40:159–181.
MLA Yıldız, Musa ve Ersin Çilek. “Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 40, sy. 1, 2020, ss. 159-81, doi:10.17152/gefad.672143.
Vancouver Yıldız M, Çilek E. Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2020;40(1):159-81.