BibTex RIS Kaynak Göster

Content Analysis of Physics Education Studies Published in National Science and Mathematics Education Congress Proceedings

Yıl 2014, , 127 - 153, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.33332

Öz

The purpose of this study is to examine and discuss published studies in the field of physics education in National Science and Mathematics Education Congress proceedings from 1994 to 2012. The research trends in these proceedings were analyzed through content analysis method. In line with the purpose, 282 studies were analyzed with a total of 735 studies in terms of demographic information of the authors (number, gender, institutions, etc.), general themes and physics topics, research types, sample size and methods, instruments, statistical methods, and use of covariance and retention test. It is thought that the current analysis will provide deeper insights to researchers in the field as it shows trends and patterns in physics education. Moreover, it is emphasized to conduct similar research studies in the field.

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R., Karamustafaoğlu, O. & Keser, Ö. F. (2000). Fizik eğitim-öğretiminde güncel arastırma alanları. (2000). Proceedings of IV. National Science and Mathematics Education Congress, 259-266.
  • Chang, Y., Chang, C., & Tseng, Y. (2010). Trends of science education research: An automatic content analysis. Journal of Science and Educational Technology, 19, 315-3
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York: Routledge.
  • Erdoğmuş, F. E. (2009). Research trends ın CEIT ms and phd. theses in Turkey: A content analysis. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Henson, K. T. (1997). Writing for publications: Some perennial mistakes. Phi Delta Kappan, 78, 781–784.
  • Henson, K. T. (1999). Writing for professional journals. Phi Delta Kappan, 80, 780– 7
  • Henson, K.T. (2001). Writing for professional journals: Paradoxes and promises. Phi Delta Kappan, 82, 765–768.
  • Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M. & Sözbilir, M., (2012). Türkiye’deki eğitim araştırmalarında eğilimler: Bir içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 443-460.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi

Yıl 2014, , 127 - 153, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.33332

Öz

Bu çalışma; fizik eğitimindeki araştırma eğilimlerini belirlemek için, 1994-2012 yılları arasında Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerinde tam metni basılan fizik eğitimi çalışmalarnı içerik analizi yöntemi ile incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda; taranan 735 çalışmadan 282 çalışma, yazarların demografik özellikleri (sayısı, cinsiyeti, bağlı olduğu kurum vb.), genel çalışma temaları, çalışılan fizik konuları, araştırma yöntemleri, örnekleme yöntem ve sayıları, veri toplama araçları, çalışılan deneklerin eğitim seviyesi, kullanılan istatistiksel yöntemler ve kalıcılık testi ile eşdeğişken kullanılması bakımından kategorilere ayrılarak incelenmiştir. Çalışmanın fizik eğitimindeki eğilimleri ve örnekleri göstermesi açısından derinlemesine bir bakış açısı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca bu çalışma ile alanda benzer çalışmaların yapılması gerekliliği de vurgulanmaktadır.

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R., Karamustafaoğlu, O. & Keser, Ö. F. (2000). Fizik eğitim-öğretiminde güncel arastırma alanları. (2000). Proceedings of IV. National Science and Mathematics Education Congress, 259-266.
  • Chang, Y., Chang, C., & Tseng, Y. (2010). Trends of science education research: An automatic content analysis. Journal of Science and Educational Technology, 19, 315-3
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York: Routledge.
  • Erdoğmuş, F. E. (2009). Research trends ın CEIT ms and phd. theses in Turkey: A content analysis. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Henson, K. T. (1997). Writing for publications: Some perennial mistakes. Phi Delta Kappan, 78, 781–784.
  • Henson, K. T. (1999). Writing for professional journals. Phi Delta Kappan, 80, 780– 7
  • Henson, K.T. (2001). Writing for professional journals: Paradoxes and promises. Phi Delta Kappan, 82, 765–768.
  • Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M. & Sözbilir, M., (2012). Türkiye’deki eğitim araştırmalarında eğilimler: Bir içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 443-460.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uygar Kanlı Bu kişi benim

Çağlar Gülçiçek Bu kişi benim

Volkan Göksu Bu kişi benim

Nuray Önder Bu kişi benim

Özlem Oktay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Kanlı, U., Gülçiçek, Ç., Göksu, V., Önder, N., vd. (2014). Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 127-153. https://doi.org/10.17152/gefd.33332
AMA Kanlı U, Gülçiçek Ç, Göksu V, Önder N, Oktay Ö. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi. GEFAD. Haziran 2014;34(2):127-153. doi:10.17152/gefd.33332
Chicago Kanlı, Uygar, Çağlar Gülçiçek, Volkan Göksu, Nuray Önder, ve Özlem Oktay. “Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34, sy. 2 (Haziran 2014): 127-53. https://doi.org/10.17152/gefd.33332.
EndNote Kanlı U, Gülçiçek Ç, Göksu V, Önder N, Oktay Ö (01 Haziran 2014) Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 2 127–153.
IEEE U. Kanlı, Ç. Gülçiçek, V. Göksu, N. Önder, ve Ö. Oktay, “Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi”, GEFAD, c. 34, sy. 2, ss. 127–153, 2014, doi: 10.17152/gefd.33332.
ISNAD Kanlı, Uygar vd. “Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34/2 (Haziran 2014), 127-153. https://doi.org/10.17152/gefd.33332.
JAMA Kanlı U, Gülçiçek Ç, Göksu V, Önder N, Oktay Ö. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi. GEFAD. 2014;34:127–153.
MLA Kanlı, Uygar vd. “Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 34, sy. 2, 2014, ss. 127-53, doi:10.17152/gefd.33332.
Vancouver Kanlı U, Gülçiçek Ç, Göksu V, Önder N, Oktay Ö. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi. GEFAD. 2014;34(2):127-53.

Cited By