BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers' Perceptions about the Relationship between Learning Levels of Values in Citizenship and Human Rights Course and the Environment

Yıl 2014, , 293 - 319, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.37717

Öz

The purpose of this research is to determine the relation between learning levels of values in Citizenship and Human Rights course and the role of environment where students live based on the teachers\' perceptions. Participants of the research are selected among teachers who teach this lesson in central schools, district and village schools in Kars. The service zones of schools determined by the Ministry of National Education based on the development level of the schools are considered. Among purposeful sampling methods, maximum variety sampling method is used to reflect individual variety in a small setting. The reason why we chose this sampling method in this study is to detect whether common features are observed in various situations in the targeted area instead of generalizing the findings in the universe through maximum variation sampling. The data are interpreted according to predetermined themes. Therefore descriptive analysis is used for this study. Results were interpreted based on the establishing cause-effect relationship between teachers' views. After the evaluations, some suggestions have been made.

Kaynakça

  • Acun. İ., Tarman, B. & Dinc, E. (2013). İnternet destekli etkin insan hakları, demokrasi ve vatandaşlık eğitimi. Ankara: PegemA.
  • Acun, İ. , Yücel, C., Önder, A. & Tarman, B. (2013). Değerler: Kim ne kadar değer veriyor? Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1). Aydın, A.(2008). Sınıf yönetimi, Ankara: PegemA.
  • Aras, H. (2000). Vatandaşlık ve insan hakları eğitimi dersinde öğrencilere insan hakları ile ilgili tutumların kazandırılması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri

Yıl 2014, , 293 - 319, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.37717

Öz

Bu araştırma; Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersinde yer alan değerlerin öğrenilme düzeylerinin öğrencilerin içinde yaşadığı çevre ile olan ilişkisini öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Kars ilinin merkez okullarında, Kağızman ilçesinde ve Kağızman\'a ait köylerde bu dersi veren toplam 32 öğretmendendir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Katılımcıları belirlemek için ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler daha önceden belirlenmiş temalara göre yorumlandığı için betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular öğretmen görüşleri arasında neden-sonuç ilişkisi kurularak yorumlanmıştır. Yapılan değerlendirmelerin ardından bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Acun. İ., Tarman, B. & Dinc, E. (2013). İnternet destekli etkin insan hakları, demokrasi ve vatandaşlık eğitimi. Ankara: PegemA.
  • Acun, İ. , Yücel, C., Önder, A. & Tarman, B. (2013). Değerler: Kim ne kadar değer veriyor? Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1). Aydın, A.(2008). Sınıf yönetimi, Ankara: PegemA.
  • Aras, H. (2000). Vatandaşlık ve insan hakları eğitimi dersinde öğrencilere insan hakları ile ilgili tutumların kazandırılması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Tarman Bu kişi benim

Burçin Kuran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Tarman, B., & Kuran, B. (2014). Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 293-319. https://doi.org/10.17152/gefd.37717
AMA Tarman B, Kuran B. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri. GEFAD. Haziran 2014;34(2):293-319. doi:10.17152/gefd.37717
Chicago Tarman, Bülent, ve Burçin Kuran. “Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri Ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34, sy. 2 (Haziran 2014): 293-319. https://doi.org/10.17152/gefd.37717.
EndNote Tarman B, Kuran B (01 Haziran 2014) Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 2 293–319.
IEEE B. Tarman ve B. Kuran, “Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri”, GEFAD, c. 34, sy. 2, ss. 293–319, 2014, doi: 10.17152/gefd.37717.
ISNAD Tarman, Bülent - Kuran, Burçin. “Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri Ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34/2 (Haziran 2014), 293-319. https://doi.org/10.17152/gefd.37717.
JAMA Tarman B, Kuran B. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri. GEFAD. 2014;34:293–319.
MLA Tarman, Bülent ve Burçin Kuran. “Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri Ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 34, sy. 2, 2014, ss. 293-19, doi:10.17152/gefd.37717.
Vancouver Tarman B, Kuran B. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersindeki Değerlerin Öğrenilme Düzeyleri ile Çevre İlişkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri. GEFAD. 2014;34(2):293-319.

Cited By

ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN DEMOKRATİK DAVRANIŞ EĞİLİMLERİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hülya KARAÇALI TAZE
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-538319