BibTex RIS Kaynak Göster

Mass Media, Ethics and Education

Yıl 2014, , 63 - 77, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.10834

Öz

This paper discusses ethical problems in the mass media, and presents the role of ethics education can play in solving these problems. The study comprises ethical problems related to internet, internet crimes, television, media-democracy relationship, and ethics theories that provide a basis for ethics education. The study underlines the fact that ethical problems in the mass media cannot be solved only with media literacy, but ethics and human rights education is also crucial.

Kaynakça

  • Akarsu, B. (1982). Ahlâk öğretileri, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Aktaş, H. (2004). Bir siyasal iletişim aracı olarak internet. Konya: Tablet Kitabevi. Altun, A. (2010). İlkesel doğrular ve güncel olgular arasında etik davranış: AA çalışanlarının perspektifinden bir değerlendirme. Mustafa Yağbasan (Ed.), Medya ve Etik Sempozyumu. Elazığ: Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Atikkan, Z. (2011), Blogdan al haberi. Haber blokları, demokrasi ve gazeteciliğin geleceği üzerine. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Baran, A. G. (1997). İletişim Sosyolojisi, Ankara.
  • Belsey, A & Chadwick, R. (1998). Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar. Nurçay Türkoğlu(Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Çakır, H. Ö. (2011). Sosyal paylaşım ağlarının halkla ilişkiler aracı olarak değerlendirmesi: Facebook örneği. Zeliha Hepkon (Ed.), İletişim ve Teknoloji. Olanaklar, Uygulamalar, Sınırlar. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları.
  • Delius, H. (1990). ‘‘Etik’’, günümüzde felsefe disiplinleri. Doğan Özlem(Çev.). İstanbul: Ara Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2005). İletişimi anlamak. Ankara: Erk Yayınları.
  • Erol, G. (2010). Medya ve Etik: İnternet haberciliğinde nenellik, etik ilkelerin içeriği, uygulamadaki sorunlar ve televizyon haberciliği ile karşılaştırılması. Mustafa Yağbasan (Ed.), Medya ve Etik Sempozyumu. Elazığ: Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Ertürk, Y. D. & Akkor-Gül, A. (2006). Çocuğunuzu televizyona teslim etmeyin; medya okuryazarı olun. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Esslin, M. (2001). Televizyon çağı TV beyaz camın arkası. İstanbul: Pınar Yayınları. Gökberk, M. (1999), Felsefe tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Günay, M. (2010), Metinlerle felsefeye giriş. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Kant, I. (1995). Ahlâk metafiğinin temellendirilmesi. İoanna Kuçuradi (Çev.). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • Kuçuradi, İ. (2000). Felsefi etik ve meslek etikleri. Harun Tepe (Haz.), Etik ve Meslek Etikleri. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • MEB (2010). Ortaöğretim felsefe ders kitapları. Ankara: Komisyon Yayını
  • Melek, S. (2010). Basın-Yayın ve enformasyon genel müdürlüğü’nün medya ve etik Bağlamında Önerileri. Mustafa Yağbasan (Ed.), Medya ve Etik Sempozyumu. Elazığ: Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Sarmaşık, J. (2011). İnternet ve hukuk. Zeliha Hepkon (Ed.), İletişim ve Teknoloji. Uygulamalar, Sınırlar. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.

Kitle İletişimi, Etik ve Eğitim

Yıl 2014, , 63 - 77, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.10834

Öz

ÖZ Bu makalenin konusu kitle iletişiminde ortaya çıkan etik problemleri tartışmak ve etik eğitimin bu problemlerin çözümünde oynayabileceği rolü göstermektir. Çalışmamızda bilişim çağında internet, internet suçları, televizyon, medya-demokrasi ilişkisinde ortaya çıkan etik problemler ve etik eğitime temel oluşturan etik kuramlardan söz edilmektedir. Kitle iletişiminde etik problemlerin yalnızca medya okuryazarlığı dersiyle çözülemeyeceğinin, bunun yanında etik ve insan hakları eğitiminin önemi vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Akarsu, B. (1982). Ahlâk öğretileri, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Aktaş, H. (2004). Bir siyasal iletişim aracı olarak internet. Konya: Tablet Kitabevi. Altun, A. (2010). İlkesel doğrular ve güncel olgular arasında etik davranış: AA çalışanlarının perspektifinden bir değerlendirme. Mustafa Yağbasan (Ed.), Medya ve Etik Sempozyumu. Elazığ: Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Atikkan, Z. (2011), Blogdan al haberi. Haber blokları, demokrasi ve gazeteciliğin geleceği üzerine. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Baran, A. G. (1997). İletişim Sosyolojisi, Ankara.
  • Belsey, A & Chadwick, R. (1998). Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar. Nurçay Türkoğlu(Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Çakır, H. Ö. (2011). Sosyal paylaşım ağlarının halkla ilişkiler aracı olarak değerlendirmesi: Facebook örneği. Zeliha Hepkon (Ed.), İletişim ve Teknoloji. Olanaklar, Uygulamalar, Sınırlar. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları.
  • Delius, H. (1990). ‘‘Etik’’, günümüzde felsefe disiplinleri. Doğan Özlem(Çev.). İstanbul: Ara Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2005). İletişimi anlamak. Ankara: Erk Yayınları.
  • Erol, G. (2010). Medya ve Etik: İnternet haberciliğinde nenellik, etik ilkelerin içeriği, uygulamadaki sorunlar ve televizyon haberciliği ile karşılaştırılması. Mustafa Yağbasan (Ed.), Medya ve Etik Sempozyumu. Elazığ: Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Ertürk, Y. D. & Akkor-Gül, A. (2006). Çocuğunuzu televizyona teslim etmeyin; medya okuryazarı olun. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Esslin, M. (2001). Televizyon çağı TV beyaz camın arkası. İstanbul: Pınar Yayınları. Gökberk, M. (1999), Felsefe tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Günay, M. (2010), Metinlerle felsefeye giriş. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Kant, I. (1995). Ahlâk metafiğinin temellendirilmesi. İoanna Kuçuradi (Çev.). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • Kuçuradi, İ. (2000). Felsefi etik ve meslek etikleri. Harun Tepe (Haz.), Etik ve Meslek Etikleri. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
  • MEB (2010). Ortaöğretim felsefe ders kitapları. Ankara: Komisyon Yayını
  • Melek, S. (2010). Basın-Yayın ve enformasyon genel müdürlüğü’nün medya ve etik Bağlamında Önerileri. Mustafa Yağbasan (Ed.), Medya ve Etik Sempozyumu. Elazığ: Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Sarmaşık, J. (2011). İnternet ve hukuk. Zeliha Hepkon (Ed.), İletişim ve Teknoloji. Uygulamalar, Sınırlar. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H.haluk Erdem (doçdr) Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA (doçdr), H. E. (2014). Kitle İletişimi, Etik ve Eğitim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 63-77. https://doi.org/10.17152/gefd.10834
AMA (doçdr) HE. Kitle İletişimi, Etik ve Eğitim. GEFAD. Mart 2014;34(1):63-77. doi:10.17152/gefd.10834
Chicago (doçdr), H.haluk Erdem. “Kitle İletişimi, Etik Ve Eğitim”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34, sy. 1 (Mart 2014): 63-77. https://doi.org/10.17152/gefd.10834.
EndNote (doçdr) HE (01 Mart 2014) Kitle İletişimi, Etik ve Eğitim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 1 63–77.
IEEE H. E. (doçdr), “Kitle İletişimi, Etik ve Eğitim”, GEFAD, c. 34, sy. 1, ss. 63–77, 2014, doi: 10.17152/gefd.10834.
ISNAD (doçdr), H.haluk Erdem. “Kitle İletişimi, Etik Ve Eğitim”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34/1 (Mart 2014), 63-77. https://doi.org/10.17152/gefd.10834.
JAMA (doçdr) HE. Kitle İletişimi, Etik ve Eğitim. GEFAD. 2014;34:63–77.
MLA (doçdr), H.haluk Erdem. “Kitle İletişimi, Etik Ve Eğitim”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 34, sy. 1, 2014, ss. 63-77, doi:10.17152/gefd.10834.
Vancouver (doçdr) HE. Kitle İletişimi, Etik ve Eğitim. GEFAD. 2014;34(1):63-77.