Bu çalışmanın amacı ortaöğretim felsefe ve estetik derslerinin öğretim programlarını değer-duyuşsal alan kazanımları ilişkisi bağlamında incelemek ve bu derslerin değerler eğitimi ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Bu kapsamda bu çalışmada, 2009 yılında geliştirilen ortaöğretim felsefe ve estetik derslerinin öğretim programlarının kazanımları, değer ve duyuş ilişkisinden hareketle değerlerle ilişkili olan duyuşsal alan kazanımları bağlamında incelenmiştir. Çalışmada felsefe öğretim programında 9 duyuşsal kazanımın bulunduğu ve bu kazanımların herhangi bir değeri kazandırmaktan uzak olduğu görülmüştür. Estetik öğretim programında, bazı değerlere yer verilmesine rağmen herhangi bir duyuşsal kazanımın olmadığı görülmüştür. Çalışmanın sonucunda, bu dersleri değerler eğitiminde daha etkin hale getirebilmek için bazı çözüm önerileri sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 36 Sayı: 1 |