Bu çalışmanın amacını, eğitim bilimleri enstitüsünde eğitim almakta olan öğrencilerin öğretim elemanlarına, danışmana, lisansüstü eğitim sürecine, fiziksel koşullara, yöneticilere yönelik memnuniyetlerinin ve genel memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi; bu düzeylerin çeşitli değişkenlere göre değişiminin incelenmesi oluşturmaktadır. Ayrıca lisansüstü eğitim akademik edinim, bireysel ve sosyal fayda ile iş hayatına katkı açısından da incelenmiştir. Bu bağlamda araştırma, betimsel tarama deseninde yürütülmüş olup; araştırma verileri, 364 lisansüstü eğitim öğrencisinden, araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçeklerle elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin enstitü yönetimi dışındaki boyutlarda, lisansüstü eğitimden memnun olduklarını göstermiştir. Ayrıca lisansüstü eğitim, öğrencilere akademik edinim, bireysel ve sosyal fayda sağlamakta ancak iş hayatına katkı açısından zayıf kalmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 37 Sayı: 1 |