Araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometri
alan dilini kullanma becerilerini incelemektir. Araştırmanın modeli tarama
modelidir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim yılında
Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinden rastgele seçilmiş yedi devlet
üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören,
geometri dersini almış 2., 3. ve 4. sınıf 350 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Veri toplama araçları; araştırmacı tarafından üç alan uzmanının görüşü alınarak
geliştirilmiş açık uçlu sorularla çoktan seçmeli soruların yer aldığı Geometri
Alan Dili Başarı Testidir. Testten elde edilen veriler SPSS 20.0 programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Kruskal Wallis, Mann
Whitney U Testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının geometri
alan diline yönelik başarıları
cinsiyete, mezun oldukları ortaöğretim kurumuna, öğretim şekline, yaşa ve
herhangi bir yerde çalışma durumuna göre anlamlı fark göstermemiştir. Ancak
geometri alan dili başarıları sınıf düzeyine göre anlamlı fark
göstermiştir. Bulgulara göre öğretmen
adaylarının geometri alan dili başarıları bölgelere göre anlamlı bir değişiklik
göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 2 |