Bu araştırmanın temel amacı, oyun tabanlı
öğrenme-öğretme yaklaşımının okul öncesi
öğrencilerinin öğrenme tercihlerine
etkisini belirlemektir. Baskın-daha az baskın karma yöntem desenin
kullanıldığı araştırmada amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna Koç Akran (2017)
tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem formu
uygulanmıştır. Verilerin analizinde
öğrencilerin öğrenme tercihlerine ilişkin hazırlanan gözlem formunda yer
alan maddelerin normal dağılım gösterip göstermeme durumu için Shapiro-Wilks
değerine bakılmıştır. Normallik testleri doğrultusunda gözlem formundaki
maddelerin normal dağılım göstermediği görülmüştür. Öğrenme tercihleri ile
ilgili hazırlanan gözlem formunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin
puanlarını karşılaştırmak için Mann Whitney U-Testi, grupların kendi içindeki
ön test - son test puanlarını karşılaştırmak için ise Wilcoxon İşaretli Sıralar
Testi uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler
içinde betimsel ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada
sonucunda, oyun tabanlı öğrenme-öğretme yaklaşımında yapılan
uygulamalarla öğrenciler oyunu kurallara uyma, süper kahramanlar gibi gücünü
belli etme ve farklı nesnelerle tanışma olarak tanımladıkları sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 2 |