Bu çalışmada duygusal özerklik, öğrenci yılmazlığı, öğretmene güven ve öğrencilerin problem çözme becerilerine yönelik algıları arasındaki ilişkinin eğitim örgütlerindeki görünümlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, Ankara ili merkez ilçelerinde 2016-2017 öğretim yılında öğrenim gören 584 ortaokul öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, nicel yaklaşımla ele alınmıştır. Çalışma verileri aritmetik ortalama ve standart sapma, doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modellemesi ile çözümlenmiştir. Çalışma bulgularına göre öğrencilerin duygusal özerklik, öğrenci yılmazlığı ve öğretmene güven algıları görece yüksek düzeyde belirlenmiştir. Öğrencilerin problem çözmeye yönelik algıları ise görece orta düzeydedir. Korelasyon analizi sonucunda değişkenler arasında pozitif yönde düşük ve orta düzeyde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Ek olarak öğretmene güvenin, öğrenci yılmazlığı ve duygusal özerklik ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkide “kısmi aracılık” rolü oynadığı saptanmıştır.
Duygusal özerklik Öğrenci yılmazlığı öğretmene güven Problem çözme becerileri Öğrenci
This study was carried out with the participation of 584 students who were
educated in 2016-2017 academic year in central provinces of Ankara. In this
study, it was examined of the perceptions among emotional autonomy, student
resiliency, student trust in teacher and problem solving skills of students’ in
educational organizations. Data were analyzed by arithmetic mean, standard
deviation, confirmatory factor analysis, correlation analysis, regression
analysis and structural equation modeling. According to the findings of the
study, the perception of emotional autonomy, student resiliency and student
trust in teacher were determined at a relatively high level. Also, the
perception of problem solving skills of students’ is relatively moderate. As a
result of the correlation analysis, there were found that positive, low and
moderate significant correlations among the variables. In addition, it was
found that student trust in teacher plays a "partial mediating" role
among emotional autonomy, student resiliency and problem solving skills of
students’.
Emotional autonomy Student resiliency Student trust in teacher Problem solving skills Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 3 |