Bu çalışmanın amacı, STEM eğitiminde biomimicry uygulamaları
üzerine öğretmen adaylarının görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu çalışma
2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinin eğitim
fakültesi fen bilgisi öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim görmekte 17 öğretmen
adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından
geliştirilen nitel veri aracı olarak “STEM Eğitiminde Biomimicry Bilgi Formu”
kullanılmıştır. Veri analizleri sonucunda, STEM eğitiminde biomimicry
uygulamalarına yönelik öğretmen adaylarının olumlu görüşe sahip oldukları, bu
uygulamaları derslerinde kullanmayı düşündükleri tespit edilmiştir. Dahası, bu
uygulamaların öğretmen adaylarının bilişsel ve psiko-motor birçok özelliğini geliştirdiği
de görülmektedir. Öğretmen adaylarının doğa ve teknolojiye karşı bakış
açılarında değişiklerde meydana gelmiştir. Ancak öğretmen adayları mühendislik
dizayn süreçleri ve bilimsel süreç becerilerini de karıştırdığı da
anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 1 |