Bu araştırma ile viyolonsel eğitiminde
Türk Müziği perdelerinin seslendirilmesinde yaşanan güçlükler hakkındaki paydaş
görüşlerini ve bu güçlüklerin aşılmasına yönelik çözüm önerilerini ortaya
çıkarmak amaçlanmaktadır. Bu çalışma nitel, bir araştırmadır. Çalışmanın
verileri Türk Müziği alanında eğitim veren konservatuarlarda çalışan gönüllü on
öğretim elemanından ve bu kurumlarda okuyan altı son sınıf öğrencisinden
sağlanmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanmış olan yarı
yapılandırılmış görüşme ve odak grup görüşmesi ile toplanmıştır. Elde edilen
veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda,
bireylere çok dinlemeleri, etüt çalışmaları, makamları bilmeleri, hatalarını
düzeltme yeteneklerini geliştirmeleri, ağır tempoda çalışmaları, tekniklerini
esnetebilmeleri, perdeli enstrümanlarla
çalışmaları, solfej çalışmaları yapmaları, kayıt yapmaları, çok sayıda eser
çalmaları, çalışma saatlerini artırmaları, anlık düşünebilmeleri ve taklit
etmeleri yönünde önerilerde bulunulmuştur. Eğitimcilere ise bütünsel yaklaşımda
eğitim vermeleri, egzersizler yazmaları, öğrencide viyolonsel çalma tekniğini
doğru oturtmaları, önce tampere sistemi öğretmeleri, öğrencilerle birlikte
çalmaları, taksim örnekleri ya da etütler yazmaları, öğrenciyi motive etmeleri,
kendilerini geliştirmeleri önerilerinde bulunulmuştur.
Türk Müziği Viyolonsel Viyolonsel eğitimi Türk müziği perdeleri Entonasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 1 |