Bu araştırmanın amacı, “Göz” konusu ile ilgili Bağlam Temelli
Yaklaşım (BTY)’ın açıklama destekli REACT stratejisine uygun olarak yapılan öğretimin
ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve kavramsal anlamalarındaki
kalıcılığına etkisini incelemektir. Deneysel araştırma yöntemlerinden basit
deneysel desene göre yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, Doğu Karadeniz
Bölgesi’nde bulunan bir ilçeye bağlı köy okulunun 7. sınıfında öğrenim gören
toplam 13 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Göz Kavram Testi (GKT) ve yarı
yapılandırılmış mülakat aracılığıyla toplanmıştır. GKT öğrencilere ön, son ve geciktirilmiş
test olarak uygulanmıştır. GKT’nin ön, son ve geciktirilmiş testlerinin
karşılaştırılmasında istatistiksel analiz kullanılırken, yarı yapılandırılmış
mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma
sonucunda, BTY’nin açıklama destekli REACT stratejisinin, öğrencilerin göz
konusundaki kavramal anlamalarına ve bu kavramsal anlamalarındaki kalıcılığı
üzerine olumlu etkilerinin olduğu tespit edilmiştir.
Memeli gözü bağlam temelli yaklaşım açıklama destekli REACT kavramsal anlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 2 |