Bu çalışmanın amacı eleştirel kuram
bağlamında ideoloji ve eğitim ilişkisini çözümlemektir. Bu kapsamda
öncelikle Frankfurt Okulu oluşumu ve tarihsel süreci anlatılmıştır. Frankfurt
Okulu’nun çalışmalarını besleyen ideoloji eleştirisi incelenmiş ve Frankfurt
Okulu teorisyenlerinin süreçte ideoloji kavramına ilişkin düşünsel dönüşümüne
yer verilmiştir. İdeolojinin aktarım araçları vurgulanmış, en önemli aktarım
araçlarından biri olan eğitimin ideoloji aktarımındaki rolü eleştirel kuram
bağlamında irdelenmiştir. Eğitimin ideolojiden arındırılmasının gerekliliği
tartışılarak önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 3 |