Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin kesirlerle işlemler konusunu
modelleme becerileri ve matematik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir.
Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara ili Keçiören İlçe Milli
Eğitim Müdürlüğüne bağlı 6 tanesi ortaokul ve 6 tanesi imam-hatip ortaokulu
olmak üzere rastgele seçilen 6.ve 7. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür (506
öğrenci). Değerlendirmeye alınan öğrenci sayısı ise 479'dur. Bu çalışmada,
araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu, Kesirlerle İşlemler
Konusunu Modelleme Testi ve Aşkar (1986) tarafından geliştirilen Matematik
Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16 programı
kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre, matematik tutumu ile
başarı puanı arasında pozitif yönlü orta kuvvetli bir ilişki olduğu görülmüştür.
Matematik tutumu sınıfa göre anlamlı farklılık göstermektedir ve 6. Sınıfların
matematik tutumu 7. Sınıflara göre olumlu yönde daha yüksektir. 1. Dönem
matematik karne notu ve günlük ders çalışma süresi arttıkça matematik tutumu da
olumlu yönde artmaktadır. Matematik tutumu matematikte başarılı olacağı
inancına göre anlamlı farklılık göstermektedir ve başarılı olacağına
inananların matematik tutumları olumlu yönde daha yüksektir. Başarı puanı
sınıfa göre anlamlı farklılık göstermektedir ve 7. Sınıfların başarı puanı 6.
Sınıflara göre daha yüksektir. 1. Dönem matematik karne notu arttıkça başarı
puanı da artmaktadır. Başarı puanı matematikte başarılı olacağı inancına göre
anlamlı farklılık göstermektedir ve başarılı olacağına inananların başarı
puanları daha yüksektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 3 |