Akça Berk, N. (2013). Tarih eğitiminde tarihsel canlandırma nasıl kullanılmalı?. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3 (2), 36-48.
Altın, B.N ve Demirtaş, S. (2009). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitim etkinlikleri (Müze ve arazi çalışmaları). Safran, M. (Ed), Sosyal bilgiler öğretimi (508-540) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
Ata, B. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde müzeler. Şimşek, A ve Kaymakçı, S. ( Ed), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (171-188) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
Ata, B. (2017). Nikola Tesla Müzesi ve Türk ziyaretçileri. Millî Eğitim ,Sayı 214,.s.23-36.
Demircioğlu, İ.H. (2015). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar ( 5. Baskı). Anı: Ankara.
Denizci ve Mirza (2014). Güzel Sanatlar Ve Spor Liseleri Müze Eğitimi (12), Ankara: Devlet Kitapları.
EYİCE, Semavi, “Arkeoloji müzesi ve kuruluşu”. Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye Ansiklopedisi, C.6, s.1596-1603.
Işık, H. ( 2016). Sosyal bilgilerde müze ve tarihî mekânlar ile eğitim. Dilek, D. (Ed.), Sosyal bilgiler eğitimi (s.601-633) içinde, Ankara: Pegem Akademi.
Kale, Y. (2014). Tarih öğretiminde müzeler ve tarihi mekânlar. Safran, M. (Ed.), Tarih nasıl öğretilir? (242-250) içinde, İkinci baskı, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Pamuk, O. (2013). Masumiyet Müzesi, İstanbul: YKY Yayınları.
Sencer, M ve Sencer, Y. (1978). Toplumsal Araştırmalarda Yöntembilim, Ankara: Doğan Basımevi.
Ülkü, O. (2006). Kars ve Ardahan tabyaları (Doktora Tezi)Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat Tarihi Anabilim Dalı, Erzurum.
Yıldırım, A ve Şimşek H. (2006). Nitel Araştırma Yöntemleri ( 5. Baskı). Ankara: Seçkin.
https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/kars/gezilecekyer/kafkas-cephesi-harp-tarihi-muzesi. Adresinden alınmıştır.
Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri
Yıl 2019,
Cilt: 39 Sayı: 3, 1775 - 1796, 24.12.2019
Bu
araştırmanın amacı Kars Cephesi Harp Tarihi Müzesi’ne gelen ziyaretçilerin
görüşlerinden hareketle, müzeden öğrendikleri tarihi bilgileri, bu müzenin
onlara yaşatmış olduğu duygu ve düşünceleri değerlendirmektir. Çalışmanın yöntemi doküman analizine dayanmaktadır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Kars Cephesi
Harp Tarihi Müzesi’ne gelen ziyaretçiler oluşturmuştur. Veriler içerik
analizine göre değerlendirilmiştir. Görüşmecilerden elde edilen veriler
kodlanarak dokuz kategori altında toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları
değerlendirildiğinde, müzenin tasarlanması bakımından duygulara hitap eden bir
mekân haline gelmiş olmasından dolayı, ziyaretçilerin daha çok duyuşsal alana
yönelik tepkiler verdikleri görülürken, bilişsel alana yönelik yazılar
yazmadıkları tespit edilmiştir. Müzelerin amaçlarından birisi de ziyaretçilere
geçmişle ilgili bilgi sağlamaktır. Bu eksikliğin nerden kaynaklandığı ile
ilgili eğitimcilerin bir araştırma yapması gerektiği düşünülmektedir. Kafkas Cephesi
Harp tarihi Müzesi tarih öğretimi, savaşların ve antlaşmaların öğretimi
bakımından eğitimcilere büyük fırsatlar sunduğu anlaşılmıştır.
Akça Berk, N. (2013). Tarih eğitiminde tarihsel canlandırma nasıl kullanılmalı?. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3 (2), 36-48.
Altın, B.N ve Demirtaş, S. (2009). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitim etkinlikleri (Müze ve arazi çalışmaları). Safran, M. (Ed), Sosyal bilgiler öğretimi (508-540) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
Ata, B. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde müzeler. Şimşek, A ve Kaymakçı, S. ( Ed), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (171-188) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
Ata, B. (2017). Nikola Tesla Müzesi ve Türk ziyaretçileri. Millî Eğitim ,Sayı 214,.s.23-36.
Demircioğlu, İ.H. (2015). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar ( 5. Baskı). Anı: Ankara.
Denizci ve Mirza (2014). Güzel Sanatlar Ve Spor Liseleri Müze Eğitimi (12), Ankara: Devlet Kitapları.
EYİCE, Semavi, “Arkeoloji müzesi ve kuruluşu”. Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye Ansiklopedisi, C.6, s.1596-1603.
Işık, H. ( 2016). Sosyal bilgilerde müze ve tarihî mekânlar ile eğitim. Dilek, D. (Ed.), Sosyal bilgiler eğitimi (s.601-633) içinde, Ankara: Pegem Akademi.
Kale, Y. (2014). Tarih öğretiminde müzeler ve tarihi mekânlar. Safran, M. (Ed.), Tarih nasıl öğretilir? (242-250) içinde, İkinci baskı, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Pamuk, O. (2013). Masumiyet Müzesi, İstanbul: YKY Yayınları.
Sencer, M ve Sencer, Y. (1978). Toplumsal Araştırmalarda Yöntembilim, Ankara: Doğan Basımevi.
Ülkü, O. (2006). Kars ve Ardahan tabyaları (Doktora Tezi)Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat Tarihi Anabilim Dalı, Erzurum.
Yıldırım, A ve Şimşek H. (2006). Nitel Araştırma Yöntemleri ( 5. Baskı). Ankara: Seçkin.
https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/kars/gezilecekyer/kafkas-cephesi-harp-tarihi-muzesi. Adresinden alınmıştır.
Aslan, H., & Aktaş, Ö. (2019). Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1775-1796.
AMA
Aslan H, Aktaş Ö. Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri. GEFAD. Aralık 2019;39(3):1775-1796.
Chicago
Aslan, Hasan, ve Özgür Aktaş. “Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39, sy. 3 (Aralık 2019): 1775-96.
EndNote
Aslan H, Aktaş Ö (01 Aralık 2019) Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39 3 1775–1796.
IEEE
H. Aslan ve Ö. Aktaş, “Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri”, GEFAD, c. 39, sy. 3, ss. 1775–1796, 2019.
ISNAD
Aslan, Hasan - Aktaş, Özgür. “Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39/3 (Aralık2019), 1775-1796.
JAMA
Aslan H, Aktaş Ö. Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri. GEFAD. 2019;39:1775–1796.
MLA
Aslan, Hasan ve Özgür Aktaş. “Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 39, sy. 3, 2019, ss. 1775-96.
Vancouver
Aslan H, Aktaş Ö. Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi Ziyaretçilerinin Müze Ziyaretlerine İlişkin Düşünceleri. GEFAD. 2019;39(3):1775-96.