Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin STEM eğitimi hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması benimsenmiş, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2018-2019 eğitim döneminde, Ankara ili Çankaya ilçesinden orta sosyoekonomik bölgede bulunan okullarda çalışan 24 gönüllü okul öncesi öğretmeninden oluşmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi olmadıkları, STEM eğitimini bir yöntem olarak tanımladıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin, yapılan fen etkinliklerinin çocukların bilimsel süreç becerilerini desteklediğine, fen eğitiminin yaparak yaşayarak gerçekleştirilen etkinlikler olması nedeniyle öğrenme üzerinde etkili olduğuna yönelik ifadelere yer verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları doğrultusunda, okul öncesi öğretmenlerinin STEM eğitimi konusunda farkındalığının artırılması amacıyla önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 41, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad817354, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {41}, number = {1}, pages = {1 - 24}, title = {Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler}, key = {cite}, author = {Abanoz, Tuğba and Deniz, Ümit} } |
APA | Abanoz, T. & Deniz, Ü. (2021). Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 41 (1) , 1-24 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/62024/817354 |
MLA | Abanoz, T. , Deniz, Ü. "Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 1-24 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/62024/817354> |
Chicago | Abanoz, T. , Deniz, Ü. "Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 1-24 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler AU - TuğbaAbanoz, ÜmitDeniz Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 24 VL - 41 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler %A Tuğba Abanoz , Ümit Deniz %T Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler %D 2021 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 41 %N 1 %R %U |
ISNAD | Abanoz, Tuğba , Deniz, Ümit . "Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 / 1 (Nisan 2021): 1-24 . |
AMA | Abanoz T. , Deniz Ü. Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler. GEFAD. 2021; 41(1): 1-24. |
Vancouver | Abanoz T. , Deniz Ü. Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 41(1): 1-24. |
IEEE | T. Abanoz ve Ü. Deniz , "Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı ve Bu Yaklaşıma Uygun Fen Etkinlikleri: Sahadan Görüşler", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 41, sayı. 1, ss. 1-24, Nis. 2021 |