BibTex RIS Kaynak Göster

RELATIONSHIP BETWEEN THE DIMENSIONS OF EIGHTH-GRADE ELEMENTARY-SCHOOL STUDENTS' INTERPERSONAL RELATIONSHIP AND THEIR ACHIEVEMENT IN SCIENCE

Yıl 2014, Cilt: 34 Sayı: 2, 105 - 125, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.86443

Öz

The aim of this study is to investigate the relationship between their achievements in science-courses with the dimensions of students\' interpersonal relationship which occupies a place of great importance in their in-and-out-of school lives. Within the framework of this general purpose, students\' interpersonal relationships were examined to see if it differentiated according to students\' demographic characteristics. The research performed 439 eighth-grade elementary school students living in central cities and urban fringes. "Student Information Form", "Dimensions of Interpersonal Relationship Scale” and final grade averages of Science and Technology Course are to be used in this study. The results obtained from data analysis showed that students\' grade-averages out of such sub-dimensions of their interpersonal relationship differentiated in parallel with the selected demographic characteristics, that there existed a meaningful relation.it was found that there existed meaningful relationship at a lower level between the sub-dimensions of their interpersonal relationship and success in Science-Course.

Kaynakça

  • Arslan, C. (2004). Kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarının yükleme karmaşıklığı açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya.
  • Avcı, F.A. (2009). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin arkadaş ilişkileri ve cinsiyete göre öfke düzeyleri ve öfke ifade tarzlarının incelenmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Aydoğdu, Ş. (2001). Çağdaş eğitimde etkileşim kavramı ve yabancı dil öğretiminde etkileşim biçimleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 23-36.
  • Baysal, S.N. & Çimşir, S.K. (2010). 5. sınıf öğrencilerinin kişilerarası sorunlarına gösterdikleri tepkilerin değerlendirilmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,32, 65–74.

İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2014, Cilt: 34 Sayı: 2, 105 - 125, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.86443

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin okul ve okuldan sonraki hayatlarında önemli bir yeri olan kişilerarası ilişki boyutlarıyla fen ders başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırma çerçevesinde ayrıca öğrencilerin kişilerarası ilişki boyutlarının bazı demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmaya il merkezleri ve taşralarında yaşayan 439 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırmada “Öğrenci Bilgi Formu”, “Kişilerarası İlişki Boyutları Ölçeği” ile Fen ve Teknoloji Dersi dönem sonu not ortalamaları kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin kişilerarası ilişki alt boyutları puan ortalamalarının seçilen demografik özelliklere göre anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur. Öğrencilerin kişilerarası ilişki alt boyutları ile fen ders başarıları arasında anlamlı fakat düşük düzeyde ilişkiler bulunmuştur.

Kaynakça

  • Arslan, C. (2004). Kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarının yükleme karmaşıklığı açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya.
  • Avcı, F.A. (2009). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin arkadaş ilişkileri ve cinsiyete göre öfke düzeyleri ve öfke ifade tarzlarının incelenmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Aydoğdu, Ş. (2001). Çağdaş eğitimde etkileşim kavramı ve yabancı dil öğretiminde etkileşim biçimleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 23-36.
  • Baysal, S.N. & Çimşir, S.K. (2010). 5. sınıf öğrencilerinin kişilerarası sorunlarına gösterdikleri tepkilerin değerlendirilmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,32, 65–74.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Can Serdaroğlu Bu kişi benim

Ümit Şengül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 34 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Serdaroğlu, İ. C., & Şengül, Ü. (2014). İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 105-125. https://doi.org/10.17152/gefd.86443
AMA Serdaroğlu İC, Şengül Ü. İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. GEFAD. Haziran 2014;34(2):105-125. doi:10.17152/gefd.86443
Chicago Serdaroğlu, İsmail Can, ve Ümit Şengül. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34, sy. 2 (Haziran 2014): 105-25. https://doi.org/10.17152/gefd.86443.
EndNote Serdaroğlu İC, Şengül Ü (01 Haziran 2014) İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 2 105–125.
IEEE İ. C. Serdaroğlu ve Ü. Şengül, “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”, GEFAD, c. 34, sy. 2, ss. 105–125, 2014, doi: 10.17152/gefd.86443.
ISNAD Serdaroğlu, İsmail Can - Şengül, Ümit. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34/2 (Haziran 2014), 105-125. https://doi.org/10.17152/gefd.86443.
JAMA Serdaroğlu İC, Şengül Ü. İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. GEFAD. 2014;34:105–125.
MLA Serdaroğlu, İsmail Can ve Ümit Şengül. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 34, sy. 2, 2014, ss. 105-2, doi:10.17152/gefd.86443.
Vancouver Serdaroğlu İC, Şengül Ü. İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLERARASI İLİŞKİ BOYUTLARI İLE FEN DERS BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. GEFAD. 2014;34(2):105-2.