BibTex RIS Kaynak Göster

Assessment of Learning Environments of Pre-Service Teachers In Terms of Constructivist Approach (An Education Faculty Sample)

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 1, 1 - 29, 01.03.2013

Öz

In line with candidate teachers\' opinions and by taking characteristics of constructivist learning into account the general objective of this research is to assess the environments where they receive education. In realization of the research survey method has been benefited from. Universe of the research has been constituted by candidate teachers who have been receiving education in spring semester of 2011-2012 academic year at the Education Faculty of a university in the Western Anatolia region of Turkey. In the research “simple random sampling method” has been selected as sampling method and the research has been carried out with 291 teacher candidates. Data of the research have been obtained by “Constructivist Learning Environment Assessment Scale” which was developed by Arkun and Askar (2010). Data is analyzed through frequency, percentage, mean average, standard deviation, independent samples t-test and one-way ANOVA analysis. As a result, in line with candidate teachers\' opinions it has been determined that learning environments where they receive education have important deficiencies at the point of carrying or having the characteristics of constructivist learning environment. Based on obtained results, several suggestions are made.

Kaynakça

  • Acat, M. B., Karadağ, E. & Kaplan, M. (2012). Kırsal bölgelerde fen ve teknoloji dersi öğrenme ortamları: yapılandırmacı öğrenme açısından bir değerlendirme çalışması, Dicle Ünv. Z.G. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2012), 106-119. Ak, B. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Hipotez Testi (ss. 63-69), Ankara, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Akyol, S. & Fer, S. (2010). Sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi nedir? International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11/13 November, AntalyaTurkey.

Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 1, 1 - 29, 01.03.2013

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda, onların öğrenim gördükleri öğrenme ortamlarını, yapılandırmacı öğrenme ortamlarının özelliklerini dikkate alarak değerlendirmektir. Betimsel tarama modeli kullanılarak yürütülen araştırmanın örneklemi “basit rastlanstısal (tesadüfi) örnekleme yöntemi” ile seçilmiş ve araştırma 2011–2012 akademik yılı bahar döneminde Türkiye\'in Batı Anadolu bölgesinde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi\'nde öğrenim gören 291 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, Arkün ve Aşkar (2010) tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarını Değerlendirme Ölçeği” ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklemler t testi ve tek yönlü varyans analizi ile veriler çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda, onların öğrenim gördükleri öğrenme ortamlarının, yapılandırmacı öğrenme ortamlarının özelliklerini taşıma veya bu özelliklere sahip olma noktasında önemli eksikliklerinin var olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Acat, M. B., Karadağ, E. & Kaplan, M. (2012). Kırsal bölgelerde fen ve teknoloji dersi öğrenme ortamları: yapılandırmacı öğrenme açısından bir değerlendirme çalışması, Dicle Ünv. Z.G. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2012), 106-119. Ak, B. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Hipotez Testi (ss. 63-69), Ankara, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Akyol, S. & Fer, S. (2010). Sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi nedir? International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11/13 November, AntalyaTurkey.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Etem Yeşilyurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 33 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yeşilyurt, E. (2013). Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 1-29.
AMA Yeşilyurt E. Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi. GEFAD. Mart 2013;33(1):1-29.
Chicago Yeşilyurt, Etem. “Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33, sy. 1 (Mart 2013): 1-29.
EndNote Yeşilyurt E (01 Mart 2013) Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 1 1–29.
IEEE E. Yeşilyurt, “Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 33, sy. 1, ss. 1–29, 2013.
ISNAD Yeşilyurt, Etem. “Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33/1 (Mart 2013), 1-29.
JAMA Yeşilyurt E. Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi. GEFAD. 2013;33:1–29.
MLA Yeşilyurt, Etem. “Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 33, sy. 1, 2013, ss. 1-29.
Vancouver Yeşilyurt E. Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördüğü Ortamların Yapılandırmacı Öğrenme Açısından Değerlendirilmesi. GEFAD. 2013;33(1):1-29.