BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF GUIDE READING METHOD TO FLUENCY READING

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 3, - , 01.09.2012

Öz

This study aims to find out whether it is possible to overcome reading difficulties through the use of guide reading method. A qualitative case study design was employed as the methodological framework of the research. The “Mistake Analysis Inventory” was used as the primary data collection tool. “Reading Texts” for grades 1-4 and “Voice Records of Pupil\'s Reading” were also used as data in this study. The data collection process was carried out with a grade four pupil. The pupil selected fort the study does not have any mental or physical problem or difficulty in talking, but has a difficulty in reading fluently. The data of the study was carried out in three motnhs period and within this time the progress of pupil\'s reading improvement was assessed on every week. The research findings reveal that the proportion of pupil\'s mistakes while reading aloudly had been reduced to 33% during the research process. It has also found out that the proportions of pupil\'s recognisation of words was increased from 90% to 97% and his understanding level improved to 77 from 23%. Moreover, a noticable improvement was observed in his skill of reading aloudly. As a result of all it could be said that the use of guide reading method has improved the pupil\'s skills and capacities of recognisation, understanding and reading aloudly.

REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 3, - , 01.09.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, rehberli okuma yöntemi ile okuma güçlüğünün aşılıp aşılamayacağını belirlemektir. Araştırma, nitel çalışma modelinde olup durum çalışması niteliğindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencinin sesli okuma beceri düzeyini belirlemek için “Yanlış Analizi Envanteri” , “Okuma Metinleri (1-4. Sınıf Düzeyi)” ve “Öğrencinin Metin Okuma Ses Kayıtları” kullanılmıştır. Uygulama bir ilköğretim dördüncü sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Bu öğrencide, herhangi bir fiziksel veya zihinsel problem ya da dil ve konuşma bozukluğu olmamasına rağmen akıcı okuma problemi mevcuttur. Uygulama üç ay devam etmiştir. Uygulama süresince, öğrencinin sesli okuma becerisi gelişimi her hafta yapılan değerlendirmelerle gözlenmiştir. Uygulamanın sonunda öğrencinin, sesli okuma hatalarının %33 oranında azaldığı; kelime tanıma yüzdesinin, %90-\'dan %97\'ye, anlama düzeyinin ise %23\'ten % 77\'ye çıktığı tespit edilmiştir. Sesli okuma becerisinin ise endişe düzeyinden öğretim düzeyine yükseldiği görülmüştür. Uygulama öncesi ve sonrası veriler incelendiğinde, rehberli okuma yönteminin uygulanmasının ardından; kelime tanıma, anlama ve sesli okuma becerisinde fark edilir derecede ilerleme olduğu tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erol Duran Bu kişi benim

Betül Sezgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Duran, E., & Sezgin, B. (2012). REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3).
AMA Duran E, Sezgin B. REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ. GEFAD. Eylül 2012;32(3).
Chicago Duran, Erol, ve Betül Sezgin. “REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 3 (Eylül 2012).
EndNote Duran E, Sezgin B (01 Eylül 2012) REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 3
IEEE E. Duran ve B. Sezgin, “REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ”, GEFAD, c. 32, sy. 3, 2012.
ISNAD Duran, Erol - Sezgin, Betül. “REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/3 (Eylül 2012).
JAMA Duran E, Sezgin B. REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ. GEFAD. 2012;32.
MLA Duran, Erol ve Betül Sezgin. “REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 3, 2012.
Vancouver Duran E, Sezgin B. REHBERLİ OKUMA YÖNTEMİNİN AKICI OKUMAYA ETKİSİ. GEFAD. 2012;32(3).