In Turkey, though many researches on the working children have been done the ones on the children working on the streets are limited. Even there is no research on their educational needs. The aim of this research is to determine the educational needs of the children working on the streets. This is a descriptive study based on qualitative method. The participants of the study are 86 children working on the streets of Ankara, Altındag. In order to obtain the data needed interview and observation forms have been used. In order to analyze data, the statically frequencies and percentages have been carried out. As a result of the research, most of the children working on the streets need to be educated for the habit of cleaning, obeying the traffic rules, spending their spare times effectively, habit of reading, studying, recognizing the responsibilities, getting the priorities right, following the events of other countries, speaking and writing Turkish language well, expressing themselves correctly, rules of listening. On the other hand, children do not need to be educated for keeping the environment and animals.
Türkiye'de, çalışan çocuklar ve sokak çocukları üzerine araştırmalar olmakla birlikte sokakta çalışan çocuklarla ilgili çalışmaların sınırlı olduğu hatta onların eğitim ihtiyaçları ile ilgili bir çalışmanın olmadığı görülmektedir. Bu çalışmada, bir ilköğretim okuluna devam eden ve aynı zamanda sokakta çalışan çocukların eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, tarama türü nitel bir araştırmadır. Araştırmaya, Ankara ili Altındağ ilçesindeki ilköğretim okullarında kayıtlı olan ve aynı zamanda sokakta çalışan 86 çocuk katılmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan gözlem ve görüşme formları kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde dağılımlarından yararlanılmıştır. Sonuç olarak, çocukların, temizlik alışkanlığı, trafik kurallarına uyma, serbest zamanlarını verimli kullanma, okuma alışkanlığı, sorumluluklarını yerine getirme, ders çalışma, amaç belirleme, ülkesi ve diğer ülkelerde olan olayları takip etme, Türkçeyi doğru ve akıcı kullanma, okuduğunu anlama, kendini sözlü olarak ifade etme ve dinleme konularında eğitim ihtiyaçları olduğu belirlenmiştir. Çocukların çevreyi ve hayvanları koruma konusunda ise eğitim ihtiyaçları bulunmadığı belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 3 |