BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF CURSIVE ITALIC HAND WRITING SUCCESS LEVEL OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS, TEACHERS OF PRIMARY EDUCATION AND TURKISH LANGUAGE

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 3, 761 - 776, 01.09.2012

Öz

The aim of this study is to evaluate cursive italic hand writing success level of primary school students, teachers of primary education and Turkish language. Dictation text and cursive italic handwriting analytical scoring key were used to evaluate the competencies of the teachers and students in cursive italic hand writing. To ensure the validity of the measurement tools, literature search and expert opinions were consulted. For the reliability of scoring keys, adaptation level among encoders were observed (from 912 to 943; p<0.01). According to the results of our study, even if teachers of primary education ( =3.12) seem a bit ahead of teachers of Turkish language ( =3.01), the success of both groups in cursive italic handwriting is moderate. When we have a look at the success level of the students, it is seen that the ones, who were taught with cursive italic handwriting at the beginning of their education, were more successful when compared with othersbitişik eğik yazı, ilköğretim öğrencileri ve öğretmenlericursive italic handwriting, primary school students and their teachers Tam Metin

Kaynakça

  • Akyol, H. (2005). İlk okuma yazma programı ve öğretimi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumunda sunulmuş bildiri, Kayseri.
  • Akyol, H. (2008). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Akyol, H. ve Duran, E. (2010). Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 817-838.
  • Başaran, M. (2006). İlkokuma yazma öğretimi sürecinde öğrencilerin yaptıkları yazım yanlışları. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresinde sunulmuş bildiri, Ankara.
  • Başaran, M. ve Karatay, H. (2005). Eğik el yazisi öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 168. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3-karatay.html adresinden 26.01.2011 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Bay, Y. (2010). İlk okuma yazmayı öğrendiği yönteme göre ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma hatalarının karşılaştırılması. Milli Eğitim, 187, 23-37.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Beyazıt, N. (2007). İlk okuma yazma öğretiminin kazandırılmasında çözümleme yöntemi ve ses temelli cümle yönteminin farklı bakış açılarıyla değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Ünivesitesi, Hatay.
  • Bulut, P. ve Aköz, Y. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazı yazma özelliklerinin değerlendirilmesi. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumunda sunulmuş bildiri, Elazığ.
  • Duran, E. (2009). Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1998). Gelişim, öğrenme-öğretme. Ankara: Arkadaş.
  • Göçer, A. (2008). Etkinlik temelli ilk okuma ve yazma öğretimi. Ankara: Anı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim Türkçe öğretim programi ve kılavuzu (1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Sidekli, S., Coşkun, İ. ve Gökbulut, Y. (2008). İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma becerileri. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumunda sunulmuş Bildiri, Çanakkale.
  • Turan, M. ve Akpınar, B. (2008). İlköğretim Türkçe dersi ilkokuma-yazma öğretiminde kullanılan ses temelli cümle ve bitişik eğik yazı yöntemlerinin değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 121-138.
  • Yangın, B. (2006). Yöneticilerin ve öğretmenlerin altı yaş grubundaki öğrencilerin ilk okuma ve yazmaya hazırlanmalarına yönelik bilgileri ve görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi e-dergi Sistemi, 12, 161-175.
  • Yıldız, M., Yıldırım, K. ve Ateş, S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin sınıf tahtasına yazdıkları yazıların okunaklılık bakımından öğrencilere model olmadaki uygunluğu. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 75-88.

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 3, 761 - 776, 01.09.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencileri ile sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin bitişik eğik yazı başarı düzeylerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazı konusundaki yeterlikleri Dikte Metni, Bitişik Eğik Yazı Analitik Puanlama Anahtarı kullanılarak değerlendirilmiştir. Ölçme araçlarının geçerliğini sağlamak için literatür taraması ve uzman görüşüne başvurulmuştur. Puanlama anahtarının güvenirliği için kodlayıcılar arası uyum düzeyine bakılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri ( =3,12) Türkçe öğretmenlerine ( =3.01) göre nispeten önde görünse de her iki gruptaki öğretmenlerin bitişik eğik yazı başarısı orta düzeydedir. Öğrencilerin başarı durumlarına bakıldığında ise öğretim sürecine bitişik eğik yazı eğitimi alarak başlayanların diğerlerine göre daha başarılı oldukları görülmektedir. The aim of this study is to evaluate cursive italic hand writing success level of primary school students, teachers of primary education and Turkish language. Dictation text and cursive italic handwriting analytical scoring key were used to evaluate the competencies of the teachers and students in cursive italic hand writing. To ensure the validity of the measurement tools, literature search and expert opinions were consulted. For the reliability of scoring keys, adaptation level among encoders were observed (from 912 to 943; p<0.01). According to the results of our study, even if teachers of primary education ( =3.12) seem a bit ahead of teachers of Turkish language ( =3.01), the success of both groups in cursive italic handwriting is moderate. When we have a look at the success level of the students, it is seen that the ones, who were taught with cursive italic handwriting at the beginning of their education, were more successful when compared with othersbitişik eğik yazı, ilköğretim öğrencileri ve öğretmenlericursive italic handwriting, primary school students and their teachers Tam Metin

Kaynakça

  • Akyol, H. (2005). İlk okuma yazma programı ve öğretimi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumunda sunulmuş bildiri, Kayseri.
  • Akyol, H. (2008). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Akyol, H. ve Duran, E. (2010). Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 817-838.
  • Başaran, M. (2006). İlkokuma yazma öğretimi sürecinde öğrencilerin yaptıkları yazım yanlışları. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresinde sunulmuş bildiri, Ankara.
  • Başaran, M. ve Karatay, H. (2005). Eğik el yazisi öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 168. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3-karatay.html adresinden 26.01.2011 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Bay, Y. (2010). İlk okuma yazmayı öğrendiği yönteme göre ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma hatalarının karşılaştırılması. Milli Eğitim, 187, 23-37.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Beyazıt, N. (2007). İlk okuma yazma öğretiminin kazandırılmasında çözümleme yöntemi ve ses temelli cümle yönteminin farklı bakış açılarıyla değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Ünivesitesi, Hatay.
  • Bulut, P. ve Aköz, Y. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazı yazma özelliklerinin değerlendirilmesi. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumunda sunulmuş bildiri, Elazığ.
  • Duran, E. (2009). Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1998). Gelişim, öğrenme-öğretme. Ankara: Arkadaş.
  • Göçer, A. (2008). Etkinlik temelli ilk okuma ve yazma öğretimi. Ankara: Anı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim Türkçe öğretim programi ve kılavuzu (1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • Sidekli, S., Coşkun, İ. ve Gökbulut, Y. (2008). İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma becerileri. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumunda sunulmuş Bildiri, Çanakkale.
  • Turan, M. ve Akpınar, B. (2008). İlköğretim Türkçe dersi ilkokuma-yazma öğretiminde kullanılan ses temelli cümle ve bitişik eğik yazı yöntemlerinin değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 121-138.
  • Yangın, B. (2006). Yöneticilerin ve öğretmenlerin altı yaş grubundaki öğrencilerin ilk okuma ve yazmaya hazırlanmalarına yönelik bilgileri ve görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi e-dergi Sistemi, 12, 161-175.
  • Yıldız, M., Yıldırım, K. ve Ateş, S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin sınıf tahtasına yazdıkları yazıların okunaklılık bakımından öğrencilere model olmadaki uygunluğu. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 75-88.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eyyup Coşkun Bu kişi benim

Hatice Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Coşkun, E., & Coşkun, H. (2012). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 761-776.
AMA Coşkun E, Coşkun H. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. GEFAD. Eylül 2012;32(3):761-776.
Chicago Coşkun, Eyyup, ve Hatice Coşkun. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 3 (Eylül 2012): 761-76.
EndNote Coşkun E, Coşkun H (01 Eylül 2012) İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 3 761–776.
IEEE E. Coşkun ve H. Coşkun, “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, GEFAD, c. 32, sy. 3, ss. 761–776, 2012.
ISNAD Coşkun, Eyyup - Coşkun, Hatice. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/3 (Eylül 2012), 761-776.
JAMA Coşkun E, Coşkun H. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. GEFAD. 2012;32:761–776.
MLA Coşkun, Eyyup ve Hatice Coşkun. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 3, 2012, ss. 761-76.
Vancouver Coşkun E, Coşkun H. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İLE SINIF VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI BAŞARI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. GEFAD. 2012;32(3):761-76.