BibTex RIS Kaynak Göster

The Changes of the Goals and Content of Sociology Curriculums in Turkey in Parallel with Social Change

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 1, 157 - 170, 01.03.2012

Öz

In this study, from beginning to today, the goals and the contents of sociology curriculums for secondary schools are analyzed in parallel with the social change in Turkey in last 85 years. In this study, the characteristics of the period when the curriculums were developed and applied are analyzed from the view point of social, cultural and economic periods

Kaynakça

  • Altay, E. (1982). Sosyoloji. İstanbul: İnkılap ve Aka. Arslanoğlu, İ.(2001). Ortaöğretimde sosyoloji öğretimi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2).
  • Balcı, A. ve Yıldırım, A. (1998). Liselerde sosyoloji dersinin öğretimi üzerine bir çalışma. Ç. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(17), 80-94.
  • Beydoğan, H. Ö. (1988). Lise sosyoloji müfredat programının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Mehmet, İ. (1931). İçtimaiyat. Lise Kitapları. İstanbul: Maarif Vekâleti
  • Ongun, C. S. (1943). Felsefe ve sosyoloji. İstanbul: İnkılâp.
  • Sadak, N.(1937). Sosyoloji. İstanbul: Devlet.,
  • Sözer, E. (1998). Kuramdan uygulamaya sosyal bilimler öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tan, M. (1987). Ortaöğretim kurumlarında sosyoloji öğretimi. Ortaöğretim kurumlarında sosyal bilimler öğretimi ve sorunları, 167-191, Ankara: TED

Türkiye'de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 1, 157 - 170, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmada, başlangıçtan bugüne uygulanan sosyoloji dersi öğretim programlarının amaç ve içeriklerindeki değişim, ülkemizin son 85 yılda yaşadığı değişime paralel olarak incelenmiştir. Çalışmada, programların hazırlandığı, değiştirildiği, uygulandığı ve yürürlükten kaldırıldığı dönemlerin sosyal, siyasal, ekonomik, kültürel değişimlerine paralel olarak ders programlarının da nasıl değiştiği ortaya konmuştur

Kaynakça

  • Altay, E. (1982). Sosyoloji. İstanbul: İnkılap ve Aka. Arslanoğlu, İ.(2001). Ortaöğretimde sosyoloji öğretimi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2).
  • Balcı, A. ve Yıldırım, A. (1998). Liselerde sosyoloji dersinin öğretimi üzerine bir çalışma. Ç. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(17), 80-94.
  • Beydoğan, H. Ö. (1988). Lise sosyoloji müfredat programının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Mehmet, İ. (1931). İçtimaiyat. Lise Kitapları. İstanbul: Maarif Vekâleti
  • Ongun, C. S. (1943). Felsefe ve sosyoloji. İstanbul: İnkılâp.
  • Sadak, N.(1937). Sosyoloji. İstanbul: Devlet.,
  • Sözer, E. (1998). Kuramdan uygulamaya sosyal bilimler öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tan, M. (1987). Ortaöğretim kurumlarında sosyoloji öğretimi. Ortaöğretim kurumlarında sosyal bilimler öğretimi ve sorunları, 167-191, Ankara: TED
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Beyhan Zabun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Zabun, B. (2012). Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 157-170.
AMA Zabun B. Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. GEFAD. Mart 2012;32(1):157-170.
Chicago Zabun, Beyhan. “Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç Ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 1 (Mart 2012): 157-70.
EndNote Zabun B (01 Mart 2012) Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 1 157–170.
IEEE B. Zabun, “Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi”, GEFAD, c. 32, sy. 1, ss. 157–170, 2012.
ISNAD Zabun, Beyhan. “Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç Ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (Mart 2012), 157-170.
JAMA Zabun B. Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. GEFAD. 2012;32:157–170.
MLA Zabun, Beyhan. “Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç Ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 1, 2012, ss. 157-70.
Vancouver Zabun B. Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. GEFAD. 2012;32(1):157-70.