BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of Teachers' and Students' Opinions about Methods for Developing Students' Spiritual Intelligence in Turkish Literature Classes

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 1, 55 - 81, 01.03.2012

Öz

The opinion of teachers and that of students with regard to methods for developing students' spiritual intelligence and teachers' abilities in this respect were compared in this study which was done with 10th grade students and their teachers in Turkish Literature classes. The questionnaires consist of 36 skills and techniques that can be used by teachers in the classroom. Sample group is composed of 540 students from 10th grade students in the high schools in provincial center of Ankara and 31 teachers attending their classes of Turkish Language and Literature. For testing the consistency of teachers' behaviors, students in the sample group have been asked whether their teachers were conducting certain behavior and techniques. The result of this study is that there is a meaningful level of difference between abilities of teachers and the opinion of students about these features.

Kaynakça

  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştirma. Ankara: Pegem A.
  • Deacon, T. (1997). Symbolic species: The co-evolution of language and the brain. New York: W. W. Norton & Company.
  • Ergenç, İ. (1994). Beyindeki dil. Bilim ve Teknik Dergisi, Ocak, Cilt 275, Sayı 314, s.39.
  • Karadeniz, A. (2006). Liselerde eleştirel düşünme eğitimi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Llinas, R., & Ribary, U. (1993). Coherent 40-hz oscillation characterizes dream state in humans. Proceedings of the National Academy of the Science, USA. 90, 2078- 2081.
  • Marshall, I. (1996). Three kinds of thinking. towards a scientific basis for consciousness, Ed. S. R. Hamerofl: A. W. Kaszniak, & a. C. Scott, MIT.
  • MEB. (2005). Orta öğretim Türk edebiyatı dersi (9, 10, 11, 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Oruç, N. (2008). Türk ve Avrupalı öğretmen adaylarının iyi öğretmen tanımlaması üzerine bir karşılaştırma. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 149-168.
  • Özdemir, S. M. (2005). Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (3), 297- 314.
  • Pare, D., & Llinas, R. (1995). Consciousness and pre-consciousness processes as seen from the standpoint of sleep-waking cycle neurophysiology. Neuropsychologia, 33(9), 1155-1168.
  • Ribary, U., Ioannides, A. A., Singh, K. D., Hasson, R., Bolton, J. P. R., Lado, F., Mogilner, A., & Llinas, R. (1991). Magnetic field tomography of coherent thalamocortical 40 hz oscillations in humans. Proceedings of the National Academy of Science, USA, 88, 11037-11041.
  • Singer, W. (1999). Striving for coherence. Nature, 397, 391-393.
  • Singer, W., & Gray, E. M. (1995). Visual feature ıntegration and the temporal correlation hypothesis. Annual Reviews of Neuroscience. 18, 555-586.
  • Solso, R. L., Maclin, M. K., & Maclin, O. H. (2007). Bilişsel psikoloji (Çev. Ayşe Ayçiçeği-Dinn). İstanbul: Kitabevi Yayınları.
  • Tutkun, Ö. (2011) 21. Yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 993-1016.
  • Yalçın, A. (2006). Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Akçay.
  • Zohar, D., & Marshall, I. (2004). Ruhsal zekâmızla bağlantı kurmak: SQ. İstanbul: Meta.

Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 1, 55 - 81, 01.03.2012

Öz

Ankara il merkezinden bulunan ortaöğretim okullarındaki 10. sınıf öğrencilerini ve bu öğrencilerin derslerine giren Türk Dili ve Edebiyatı dersi öğretmenlerini kapsayan bu çalışmada, öğretmenlerin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı geliştirmeye yönelik ders işleme beceri ve tekniklerini uyguladıklarına ilişkin görüşleri ile aynı konudaki öğrenci görüşleri karşılaştırılmıştır. Anket soruları öğretmenlerin derste kullanabileceği 36 beceri ve tekniği içermektedir. Araştırmanın örneklemini Ankara il merkezinde bulunan ortaöğretim okullarındaki 540 10. sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin derslerine giren 31 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmen cevaplarının tutarlılığını ölçmek amacıyla örneklem grubundaki öğrencilere öğretmenlerinin belirtilen beceri ve teknikleri sergileyip sergilemediklerine ilişkin sorular sorulmuştur. Araştırmada ortaya çıkan sonuç, öğretmenlerin ruhsal zekayı geliştirmeye yönelik ders işleme teknikleri ile aynı konuda öğrenci görüşleri arasında anlamlı farklılık olduğunu göstermektedir

Kaynakça

  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştirma. Ankara: Pegem A.
  • Deacon, T. (1997). Symbolic species: The co-evolution of language and the brain. New York: W. W. Norton & Company.
  • Ergenç, İ. (1994). Beyindeki dil. Bilim ve Teknik Dergisi, Ocak, Cilt 275, Sayı 314, s.39.
  • Karadeniz, A. (2006). Liselerde eleştirel düşünme eğitimi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Llinas, R., & Ribary, U. (1993). Coherent 40-hz oscillation characterizes dream state in humans. Proceedings of the National Academy of the Science, USA. 90, 2078- 2081.
  • Marshall, I. (1996). Three kinds of thinking. towards a scientific basis for consciousness, Ed. S. R. Hamerofl: A. W. Kaszniak, & a. C. Scott, MIT.
  • MEB. (2005). Orta öğretim Türk edebiyatı dersi (9, 10, 11, 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Oruç, N. (2008). Türk ve Avrupalı öğretmen adaylarının iyi öğretmen tanımlaması üzerine bir karşılaştırma. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 149-168.
  • Özdemir, S. M. (2005). Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (3), 297- 314.
  • Pare, D., & Llinas, R. (1995). Consciousness and pre-consciousness processes as seen from the standpoint of sleep-waking cycle neurophysiology. Neuropsychologia, 33(9), 1155-1168.
  • Ribary, U., Ioannides, A. A., Singh, K. D., Hasson, R., Bolton, J. P. R., Lado, F., Mogilner, A., & Llinas, R. (1991). Magnetic field tomography of coherent thalamocortical 40 hz oscillations in humans. Proceedings of the National Academy of Science, USA, 88, 11037-11041.
  • Singer, W. (1999). Striving for coherence. Nature, 397, 391-393.
  • Singer, W., & Gray, E. M. (1995). Visual feature ıntegration and the temporal correlation hypothesis. Annual Reviews of Neuroscience. 18, 555-586.
  • Solso, R. L., Maclin, M. K., & Maclin, O. H. (2007). Bilişsel psikoloji (Çev. Ayşe Ayçiçeği-Dinn). İstanbul: Kitabevi Yayınları.
  • Tutkun, Ö. (2011) 21. Yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 993-1016.
  • Yalçın, A. (2006). Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Akçay.
  • Zohar, D., & Marshall, I. (2004). Ruhsal zekâmızla bağlantı kurmak: SQ. İstanbul: Meta.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aliye Uslu Üstten Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Üstten, A. U. (2012). Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 55-81.
AMA Üstten AU. Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. Mart 2012;32(1):55-81.
Chicago Üstten, Aliye Uslu. “Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 1 (Mart 2012): 55-81.
EndNote Üstten AU (01 Mart 2012) Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 1 55–81.
IEEE A. U. Üstten, “Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 32, sy. 1, ss. 55–81, 2012.
ISNAD Üstten, Aliye Uslu. “Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (Mart 2012), 55-81.
JAMA Üstten AU. Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2012;32:55–81.
MLA Üstten, Aliye Uslu. “Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 1, 2012, ss. 55-81.
Vancouver Üstten AU. Türk Edebiyatı Derslerinin Ruhsal (Bütüncül) Zekayı Geliştirmeye Yönelik İşlenmesine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2012;32(1):55-81.