BibTex RIS Kaynak Göster

The Investigation of the Tolerance States of General Primary School and Boarding School Students

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 1, - , 01.03.2012

Öz

The aim of this research is to determine tolerance levels of the students attending general primary and boarding schools (YİBO). The research was designed as a descriptive study in an attempt to reveal existing tolerance levels of the students towards themselves, their friends, their families, different ideas, and social life variations. The working group consists of students attending general primary and 6th and 8th grade boarding schools, both of which are located in Van, Gevas. A total of 535 students, 290 attending 3 general primary schools and 245 attending a boarding school, participated in this study. In terms of their tolerance levels, this study found that while there is no significant difference between 8th grade boarding school (YIBO) students and general primary school students, there are significant differences between general primary school students and 6th grade boarding school students on the dimensions of tolerance towards themselves and different ideas.

Genel İlköğretim ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 1, - , 01.03.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı genel ilköğretim okulu ve yatılı ilköğretim bölge okulu (YİBO) öğrencilerinin tolerans düzeyini belirlemektir. Araştırma, öğrencilerin kendine, arkadaşlarına, ailesine, farklı fikirlere ve sosyal yaşantı farklılıklarına karşı tolerans düzeyini belirleme boyutlarında var olan durumu ortaya çıkarmak üzere betimsel model kullanılarak yapılmıştır. Çalışma grubunu Van'ın Gevaş ilçesindeki genel ilköğretim okulları ile YİBO'da öğrenim gören 6. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Ancak çalışma grubuna 3 genel ilköğretimde öğrenim gören 290, 1 YİBO'da öğrenim gören 245 öğrenci yani toplam 535 öğrenci alınmıştır. Araştırma bulgularına göre genel ilköğretim ile YİBO'da öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinin tolerans düzeyleri arasındaki farklar anlamlı değildir. 6. sınıf öğrencileri arasında tolerans düzeyleri açısından kendine ve farklı fikirlere karşı toleransı boyutunda anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Akif Sözer Bu kişi benim

Kenan Allahverdi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sözer, M. A., & Allahverdi, K. (2012). Genel İlköğretim ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1).
AMA Sözer MA, Allahverdi K. Genel İlköğretim ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi. GEFAD. Mart 2012;32(1).
Chicago Sözer, Mehmet Akif, ve Kenan Allahverdi. “Genel İlköğretim Ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 1 (Mart 2012).
EndNote Sözer MA, Allahverdi K (01 Mart 2012) Genel İlköğretim ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 1
IEEE M. A. Sözer ve K. Allahverdi, “Genel İlköğretim ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi”, GEFAD, c. 32, sy. 1, 2012.
ISNAD Sözer, Mehmet Akif - Allahverdi, Kenan. “Genel İlköğretim Ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (Mart 2012).
JAMA Sözer MA, Allahverdi K. Genel İlköğretim ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi. GEFAD. 2012;32.
MLA Sözer, Mehmet Akif ve Kenan Allahverdi. “Genel İlköğretim Ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 1, 2012.
Vancouver Sözer MA, Allahverdi K. Genel İlköğretim ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Tolerans Durumlarının İncelenmesi. GEFAD. 2012;32(1).