BibTex RIS Kaynak Göster

A Critical View of Phoneme Based Sentence Method

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 1, 1 - 18, 01.03.2012

Öz

In this study, there is an evaluation of phoneme based sentence method and cursive writing that used in initial reading and writing teaching that belongs to "Primary School Turkish Curriculum" which used since 2005. In research that used survey method, to draw benefit from relevant research. Also, examples that used in lessons evaluated due to teaching principles and teachers' opinions took part of this study. For this purpose, interviews have done with 18 primary school teachers from 3 different schools that have different socio-economic levels on Ankara city's Çankaya district. Due to this research, to conclusion is: Despite phoneme based sentence method has advantages, it has also some disadvantages and it includes contrary examples from general teaching principles. Also, primary school teachers have some difficulties in practicing phoneme based sentence method and cursive writing.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2009). Aktif öğrenme. İzmir: Biliş.
  • Akyol, H. (2005). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem A.
  • Arslan, M., M. (2005). Cumhuriyetin kuruluş felsefesi açısından yeni ilköğretim programları. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005, Erciyes Üniversitesi (Basılı bildiri).
  • Bal, F. (2009). Kolay okuma dizisi. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). İlkokuma ve yazma programı ve öğretimi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005, Erciyes Üniversitesi.
  • Cemaloğlu, N. ve Yıldırım, K. (2008). İlkokuma ve yazma öğretimi. Ankara: Nobel.
  • Çelenk, S. (2005). Yeni ilkokuma yazma öğretim programının değişik öğretim yaklaşımlarının ışığında değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005, Erciyes Üniversitesi (Basılı bildiri).
  • Demirel, Ö. (2011). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güneş, F. (2005). Niçin ses temelli cümle yöntemi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005, Erciyes Üniversitesi (Basılı bildiri).
  • Keskinkılıç, K. (2005). İlkokuma yazma öğretimi. Ankara: Nobel.
  • Küçükahmet, L. (2006). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Ankara: Nobel.
  • MEB (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara.
  • Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tan, N. (2000). Çözümleme metoduyla cümle öğretimi. Ankara: Yuva.
  • Yıldızlar, M. (2009). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi

Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 1, 1 - 18, 01.03.2012

Öz

Bu araştırmada, 2005 yılında uygulamaya konulan “İlköğretim Türkçe Öğretim Programı”ndaki İlk Okuma Yazma Öğretiminde kullanılan, ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazı üzerine bazı değerlendirmelerde bulunulmuştur. Tarama modeli ile yapılan çalışmada, konu dâhilindeki ilgili araştırmalardan yararlanılmış; derste kullanılan örnekler, öğretim ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmiş ve öğretmen görüşlerine yer verilmiştir. Bu konuda, Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki farklı sosyoekonomik düzeydeki 3 okuldan toplam 18 sınıf öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmaya göre; ses temelli cümle yönteminin olumlu yanları olduğu kadar, olumsuz yanlarının da bulunduğu; genel öğretim ilkelerine aykırı örnekler içerdiği ve sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazıyı uygulama konusunda sıkıntı yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2009). Aktif öğrenme. İzmir: Biliş.
  • Akyol, H. (2005). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem A.
  • Arslan, M., M. (2005). Cumhuriyetin kuruluş felsefesi açısından yeni ilköğretim programları. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005, Erciyes Üniversitesi (Basılı bildiri).
  • Bal, F. (2009). Kolay okuma dizisi. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). İlkokuma ve yazma programı ve öğretimi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005, Erciyes Üniversitesi.
  • Cemaloğlu, N. ve Yıldırım, K. (2008). İlkokuma ve yazma öğretimi. Ankara: Nobel.
  • Çelenk, S. (2005). Yeni ilkokuma yazma öğretim programının değişik öğretim yaklaşımlarının ışığında değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005, Erciyes Üniversitesi (Basılı bildiri).
  • Demirel, Ö. (2011). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güneş, F. (2005). Niçin ses temelli cümle yöntemi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005, Erciyes Üniversitesi (Basılı bildiri).
  • Keskinkılıç, K. (2005). İlkokuma yazma öğretimi. Ankara: Nobel.
  • Küçükahmet, L. (2006). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Ankara: Nobel.
  • MEB (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara.
  • Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tan, N. (2000). Çözümleme metoduyla cümle öğretimi. Ankara: Yuva.
  • Yıldızlar, M. (2009). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eyüp Akman Bu kişi benim

İlkay Aşkın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akman, E., & Aşkın, İ. (2012). Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 1-18.
AMA Akman E, Aşkın İ. Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış. GEFAD. Mart 2012;32(1):1-18.
Chicago Akman, Eyüp, ve İlkay Aşkın. “Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 1 (Mart 2012): 1-18.
EndNote Akman E, Aşkın İ (01 Mart 2012) Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 1 1–18.
IEEE E. Akman ve İ. Aşkın, “Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış”, GEFAD, c. 32, sy. 1, ss. 1–18, 2012.
ISNAD Akman, Eyüp - Aşkın, İlkay. “Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (Mart 2012), 1-18.
JAMA Akman E, Aşkın İ. Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış. GEFAD. 2012;32:1–18.
MLA Akman, Eyüp ve İlkay Aşkın. “Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 1, 2012, ss. 1-18.
Vancouver Akman E, Aşkın İ. Ses Temelli Cümle Yöntemine Eleştirel Bir Bakış. GEFAD. 2012;32(1):1-18.