BibTex RIS Kaynak Göster

The Perception of Primary School Administrator Related to Problem Solving Skills

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 2, - , 01.06.2011

Öz

The aim of this study is to determine the perception of school administrators related to problem solving skills. Screening model is used for the research. The 203 school administrators, who are employed in Karatay and Selcuklu counties in Konya during 2009â€"2010 education year, participated to research. The "Problem Solving Inventory" which was developed by Heppner and Petersen (1982) was applied to 203 school administrators who participated to research. The arithmetic mean, standard deviation, independent t test and one-way analysis of variance from statistical operation were used in the analysis of data that obtained with 35 item-scales in type of five point likerts. In the end of the research it has been seen that the perception of school administrator related to problem solving skill is in x = 4.08, s: .39 level in self-confidence behavior, x = 3.96, s: .40 level in approach avoidance behavior and x = 3.61, s: .54 (agree) level in personal control behavior. Also in the analysis whic

İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 2, - , 01.06.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okul yöneticilerinin problem çözme becerilerine ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2009-2010 eğitim öğretim döneminde Konya ili Karatay ve Selçuklu ilçelerinde görev yapan 203 okul yöneticisi katılmıştır. Araştırmaya katılan 203 okul yöneticisine, Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen "Problem Çözme Envanteri" uygulanmıştır. Beşli likert türünde 35 maddelik ölçekle elde edilen verilerin analizinde istatistiki işlemlerden aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin problem çözme becerilerine ilişkin algılarının; kendine güven boyutunda x = 4.08, s:.39; yaklaşma kaçınma boyutunda x = 3.96, s: .40 ve kişisel kontrol boyutunda x = 3.61, s: .54 (katılıyorum) düzeyinde olduğu görülmüştür. Demografik niteliklere göre yapılan analizlerde ise, yönetici görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı son

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bekir Buluç Bu kişi benim

Süleyman Erkan Sulak Bu kişi benim

Mehmet Koray Serin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 31 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Buluç, B., Sulak, S. E., & Serin, M. K. (2011). İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2).
AMA Buluç B, Sulak SE, Serin MK. İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları. GEFAD. Haziran 2011;31(2).
Chicago Buluç, Bekir, Süleyman Erkan Sulak, ve Mehmet Koray Serin. “İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31, sy. 2 (Haziran 2011).
EndNote Buluç B, Sulak SE, Serin MK (01 Haziran 2011) İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 2
IEEE B. Buluç, S. E. Sulak, ve M. K. Serin, “İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları”, GEFAD, c. 31, sy. 2, 2011.
ISNAD Buluç, Bekir vd. “İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31/2 (Haziran 2011).
JAMA Buluç B, Sulak SE, Serin MK. İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları. GEFAD. 2011;31.
MLA Buluç, Bekir vd. “İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 31, sy. 2, 2011.
Vancouver Buluç B, Sulak SE, Serin MK. İlköğretim Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerine İlişkin Algıları. GEFAD. 2011;31(2).