With the introduction of technology, which has been developed in line with the social needs, in almost every area of life, traditional agriculture has begun to lose its function. This new situation brings about the necessity of developing agricultural education programmes to be applied to the students at secondary education. For this reason, the agricultural education at each level from primary education to higher education should be reviewed and restructured in accordance with the needs of the modern age and take place more predominantly in the field of education which constitutes an important part of the improvement. The aim of this theoretical study is to explain the concept of literacy in agriculture, characteristics of agriculture literate individuals and providing recommendations for educating these people
Toplumun ihtiyaçları doğrultusunda gelişen teknolojinin hayatımıza girmesiyle birlikte, geleneksel tarım eğitimi işlevselliğini kaybetmeye başlatmıştır. Bu durum geniş kapsamlı tarımsal eğitim programlarının geliştirilerek ilköğretim çağındaki öğrencilere uygulanması gereğini ortaya çıkarmaktadır. Bu sebeple, ilerlemenin önemli bir boyutunu oluşturan eğitim alanında, ilköğretimden yükseköğretime kadar her seviyede ââtarım eğitimiââ çağın gereklerine uygun olarak yeniden düzenlenip, öğretim programlarında daha ağırlıklı olarak yer almalıdır. Bu teorik çalışmanın amacı, tarımda okuryazarlık kavramı ile birlikte tarım okuryazarı bireylerin özelliklerini açıklamak ve bu bireylerin yetiştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 31 Sayı: 2 |