The art of history aims transferring students the importance of a work of art formed in a certain culture and in a certain period of time within the light of the knowledge of the art of history. The course of the art of history has a peculiar significance at art education. The habits of studying are the ones that do not change so much in the previous years of education as well as the following years while they bare some individual differences. In the current study, it was aimed to determine the habits of studying the course of history of art of the students attending to the department of The Education of Fine Arts, the Branch of Drawing at Gazi University. In order to gather the data of the research, the technique of questionnaire and the frequencies and arithmetical means was calculated within the media of SPSS program and t test was applied to determine whether there was a significance between the views of the groups. Concerning the results of the research; it was fo
The habits of studying the education of the history of art art education.
Sanat tarihi belli bir kültürde ve belli bir zaman dilimi içinde oluşan sanat yapıtının, sanat tarihi bilgisi ışığında önemini öğrencilere aktarmayı amaçlar. Sanat eğitiminde sanat tarihi dersi önemli bir yere sahiptir. Ders çalışma alışkanlıkları bireysel farklılıkları içermekle beraber eğitim hayatının ilk yıllarında kazanılan ve ilerleyen yıllarda da çok fazla değişikliğe uğramayan davranışlardır. Araştırmada Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin sanat tarihi dersini çalışma alışkanlıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma verilerini elde etmek amacıyla anket tekniği kullanılmış, SPSS programından faydalanılarak verilerin frekans ve aritmetik ortalamaları hesaplanmış, grupların görüşleri arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla t testi yapılmıştır. Araştırma
Ders çalışma alışkanlıkları sanat tarihi eğitimi sanat eğitimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 30 Sayı: 3 |