In order to increase the efficiency of education, The Turkish Ministry of Education decided to apply constructivist approach in primary education gradually all over the country in the 2005-2006 scholastic years. The attitudes of teachers in terms of this application are important for making the necessary feedback and corrections. Thus, this study aims to determine the opinions of teachers working at primary school in the center, village and town of Afyonkarahisar about using constructivist teaching. The sample of study consist of 163 teachers who is working at primary school. The model applied in the study is descriptive method. Selected as the sample of 163 primary school teachers to learn their views about the implementation of purposes prepared according to the likert scale consisting of 31 questions was administered an attitude scale. In this study, t test and one tailed variance analysis have been used to find out if there is a statistical meaningful difference between the de
Constructivist curriculum constructivist learning practices teachers view.
Eğitimde verimliliği arttırmak için, Türk Milli Eğitim Bakanlığı 2005-2006 eğitim-öğretim yılından itibaren yapılandırmacı yaklaşımı bütün okullarda kademeli olarak uygulamaya başlamıştır. Bu uygulamaya yönelik öğretmen tutumları ilköğretim programlarında gerekli dönüt ve düzeltmelerin yapılabilmesi açısından önemlidir. Bu nedenle bu araştırmada, Afyonkarahisar\'da görev yapan sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme uygulamalarına yönelik öğretmen tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Örneklem olarak seçilen 163 sınıf öğretmeninin yapılandırmacılığın uygulanmasına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla 5\'li likert tipinde 31 maddeden oluşan bir tutum ölçeği geliştirilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler cinsiyet, yerleşke ve kıdem değişkenleri açısından tek yönl&uu
Yapılandırmacı program yapılandırmacı öğrenme uygulamaları öğretmen görüşleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 30 Sayı: 3 |