It is observed that the concept of life long learning has been given much attention as it is a new paradigm of education. In the current study, the history of life long training and life long learning was given briefly and these two concepts were compared. It was stressed that life long learning takes place within the qualifications a modern individual has to own and it is of importance in terms of individual\'s development. Within this context, the necessity that life long learning skills should be attained in the period of basic education, which is regarded as a compulsory education was highlighted. Most of data base was reached through the use of the Internet and the data found compatible with the purpose of the study was analyzed. On the other hand, related books and articles were examined. The findings obtained through both sources were synthesized and life long learning skillYaşam Boyu Eğitim, Yaşam Boyu Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri, Çağdaş İnsan NitelikleriLifelong Education, Lifelong Learning, Lifelong Learning Skills, Modern Human Qualifications Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Yeni bir eğitim paradigması olduğundan dikkatlerin yaşam boyu öğrenme kavramı üzerinde yoğunlaştığı gözlenmektedir. Bu çalışmada yaşam boyu eğitim ve yaşam boyu öğrenmenin tarihi gelişimine kısaca değinilerek bu iki kavram karşılaştırılarak açıklanmıştır. Yaşam boyu öğrenmenin çağdaş bireyin sahip olması gereken özellikler arasında yer aldığı vurgulanarak bireyin gelişimi açısından önemi vurgulanmıştır. Bu bağlamda zorunlu eğitim dönemi olan temel eğitim sürecinde yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazandırılması gereğinin altı çizilmiştir. Dolayısıyla, birçok veri tabanına internet kullanılarak ulaşılmış ve çalışmanın amacıyla tutarlı bulunan veriler analiz edilmiştir. Ayrıca konu ile ilgili belirlenen kitap ve makaleler de incelenmiştir. Her iki kaynaktan elde edilen bulgular sentezleIt is observed that the concept of life long learning has been given much attention as it is a new paradigm of education. In the current study, the history of life long training and life long learning was given briefly and these two concepts were compared. It was stressed that life long learning takes place within the qualifications a modern individual has to own and it is of importance in terms of individual\'s development. Within this context, the necessity that life long learning skills should be attained in the period of basic education, which is regarded as a compulsory education was highlighted. Most of data base was reached through the use of the Internet and the data found compatible with the purpose of the study was analyzed. On the other hand, related books and articles were examined. The findings obtained through both sources were synthesized and life long learning skillYaşam Boyu Eğitim, Yaşam Boyu Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri, Çağdaş İnsan NitelikleriLifelong Education, Lifelong Learning, Lifelong Learning Skills, Modern Human Qualifications Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 3 |