BibTex RIS Kaynak Göster

A Research About the Using of Turkish Music Melodies in the Individual Voice Education Courses Which Are Being Applied At the Music Education Programme

Yıl 2008, Cilt: 28 Sayı: 2, 51 - 68, 01.06.2008

Öz

Aim of this research is to determine, the using of Turkish Music melodies in the individual voice education courses which are being applied at the Music Education Programme. In this research, some parts of datas were collected by survey which was applied to scholars who are the Individual Voice Education members of Music Education Programmes of Fine Art Education Departments of Universities\' Facullty of Education, and also some other parts of datas were collected with resource scanning method. The conclusion of research shows that scholars are sharing same opinions about the using of the elements of our traditional music within the near to far teaching methode will give positive results in Individual Voice Education Courses and the necessity of supporting musicians who are studying on this subject. And they also agree on that there is a difference of opinion in instructions, methods and techniques on this subject.

Kaynakça

  • Albuz, A. (2001). Viyola Eğitiminde Geleneksel Türk Müziği Ses Sistemine İlişkin Dizilerin Kullanımı Ve Bu Sistem Kaynaklı Çokseslilik Yaklaşımları. Ankara: Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi Yönetimi Ve Teknikleri.(İkinci Baskı). Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi.
  • Egüz, S. (1978). Piyano Eşlikli Okul Şarkıları. Ankara: Doğuş Matbaası
  • Gedikli, N. (1994). Ülkemizdeki Etki ve Sonuçlarıyla Uluslararası Sanat Müziği. İzmir: Ege Üniversitesi. Basımevi,
  • Kekeç, D. (2006). Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. Ankara:, Yayınlanmamış Y.Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Olgun, S. (1994). Çağdaş Keman Eğitiminde Türk Motiflerinden Yararlanma, K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitimi Bölümü. Trabzon: I. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu.
  • Taşer, S. (1992). Konuşma Eğitimi. (Dördüncü Baskı). İzmir: İleri Kitabevi
  • Töreyin, M. (1999). Bildiri: Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Programı Anabilim dalındaki (Şarkı Söyleme Eğitimi) Bireysel Ses Eğitimi Dersinin Niteliği. VI. İstanbul Türk Müziği Günleri, 13-14 Mayıs İTÜ, İstanbul.

Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma

Yıl 2008, Cilt: 28 Sayı: 2, 51 - 68, 01.06.2008

Öz

Bu araştırma; Müzik öğretmenliği Anabilim dallarında uygulanmakta olan bireysel ses eğitimi (anadal şan) derslerinde, Türk müziğine dayalı ezgilerin kullanılma durumunun belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada bir kısım veriler, Üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki bireysel ses eğitimi (anadal şan) öğretim elemanlarına uygulanan anketler yoluyla, bir kısım veriler ise kaynak tarama yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırma sonucunda; bireysel ses eğitimi (anadal şan) derslerinde geleneksel müziklerimize ait öğelerin yakından uzağa öğretim anlayışı ilkesi çerçevesinde kullanılmasının olumlu neticeler vereceği, bu konuda çalışmalar yapan müzik adamlarının desteklenmesinin gerekliliği ve bu alanda öğretim, yöntem ve tekniklerin geliştirilmesi hususlarında ortak bulgular Aim of this research is to determine, the using of Turkish Music melodies in the individual voice education courses which are being applied at the Music Education Programme. In this research, some parts of datas were collected by survey which was applied to scholars who are the Individual Voice Education members of Music Education Programmes of Fine Art Education Departments of Universities\' Facullty of Education, and also some other parts of datas were collected with resource scanning method. The conclusion of research shows that scholars are sharing same opinions about the using of the elements of our traditional music within the near to far teaching methode will give positive results in Individual Voice Education Courses and the necessity of supporting musicians who are studying on this subject. And they also agree on that there is a difference of opinion in instructions, methods and techniques on this subject.Ses Eğitimi, Müzik Eğitimi, Geleneksel Türk MüziğiVoice Education , Music Education , Traditional Turkish Music Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1

Kaynakça

  • Albuz, A. (2001). Viyola Eğitiminde Geleneksel Türk Müziği Ses Sistemine İlişkin Dizilerin Kullanımı Ve Bu Sistem Kaynaklı Çokseslilik Yaklaşımları. Ankara: Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi Yönetimi Ve Teknikleri.(İkinci Baskı). Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi.
  • Egüz, S. (1978). Piyano Eşlikli Okul Şarkıları. Ankara: Doğuş Matbaası
  • Gedikli, N. (1994). Ülkemizdeki Etki ve Sonuçlarıyla Uluslararası Sanat Müziği. İzmir: Ege Üniversitesi. Basımevi,
  • Kekeç, D. (2006). Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. Ankara:, Yayınlanmamış Y.Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Olgun, S. (1994). Çağdaş Keman Eğitiminde Türk Motiflerinden Yararlanma, K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitimi Bölümü. Trabzon: I. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu.
  • Taşer, S. (1992). Konuşma Eğitimi. (Dördüncü Baskı). İzmir: İleri Kitabevi
  • Töreyin, M. (1999). Bildiri: Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Programı Anabilim dalındaki (Şarkı Söyleme Eğitimi) Bireysel Ses Eğitimi Dersinin Niteliği. VI. İstanbul Türk Müziği Günleri, 13-14 Mayıs İTÜ, İstanbul.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Yener Kekeç Bu kişi benim

Aytekin Albuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 28 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kekeç, D. Y., & Albuz, A. (2008). Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 51-68.
AMA Kekeç DY, Albuz A. Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. GEFAD. Haziran 2008;28(2):51-68.
Chicago Kekeç, Deniz Yener, ve Aytekin Albuz. “Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 28, sy. 2 (Haziran 2008): 51-68.
EndNote Kekeç DY, Albuz A (01 Haziran 2008) Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 28 2 51–68.
IEEE D. Y. Kekeç ve A. Albuz, “Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma”, GEFAD, c. 28, sy. 2, ss. 51–68, 2008.
ISNAD Kekeç, Deniz Yener - Albuz, Aytekin. “Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 28/2 (Haziran 2008), 51-68.
JAMA Kekeç DY, Albuz A. Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. GEFAD. 2008;28:51–68.
MLA Kekeç, Deniz Yener ve Aytekin Albuz. “Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 28, sy. 2, 2008, ss. 51-68.
Vancouver Kekeç DY, Albuz A. Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Türk Müziğine Dayalı Ezgilerin Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. GEFAD. 2008;28(2):51-68.