Bu araştırmada, özengen müzik eğitim kurumlarında keman eğitimcilerinin ders süreci, repertuvar içeriği ve keman eğitiminde ortaya çıkan problemleri incelemek ve analiz etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya ilinin 3 merkez ilçesinde özengen keman eğitimi veren 19 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanıp, özengen müzik eğitimi kurumlarında eğitimcilerin nasıl bir yol izlediği ve öğrencilere hangi kazanımları sağlamayı amaçladığı betimsel analiz yöntemiyle tespit edilmiştir. Özengen keman eğitimi veren kurumlarda, keman dersi veren öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda, keman derslerinin sürelerinin 50-60 dakika arası yapılmasının tercih edildiği saptanmıştır. İncelemeye göre büyük bir çoğunluğun Ömer Can Keman Eğitimi 1. Kitabı ve Suzuki’nin kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Eğitmenler, eserler ve müzik türleri olarak derslerde en çok popüler müzik unsurlarını tercih etmekte ve katılımcıların tamamının yay tutuş ve duruş eğitiminin, keman eğitim süreci içerisinde çok önemli yeri olduğunu vurgulamaktadır. Genel olarak özengen keman eğitimi derslerinde teknik sorunların çözümüne yönelik öğrencilerin çalışmalarına özen göstermesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 41 Sayı: 3 |