The aim of this study is examining classroom teacher candidates\' perspectives towards field trip method. The population of this descriptive study is Gazi University Faculty of Gazi Education, Classroom Teachers Department 4th class students. 294 of 168 students that constitute the focus of the study had been taken as the sample. After the research; it appeared that the classroom teacher candidates prefer working at town with city centers and government elementary schools; twenty-three percent (%23) of the candidates have never attended to a field trip, twenty-one percent (%21) of them are going to apply expression method, fourty-six percent (%46) are going to assign minimum homework exercise; and according to all of the teacher candidates: the field trip is not put into practice sufficiently in our country.
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının gözlem gezisi yöntemine bakış açılarını incelemektir. Bu betimleyici çalışmanın evreni, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencileridir. Çalışmanın evrenini oluşturan 294 öğrenciden 168 öğrenci örneklem olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının genel olarak ilçe ve il merkezlerinde ve devlet ilköğretim okullarında görev yapmak istedikleri, %23\' ünün üniversite öncesi hiç gözlem gezisine katılmadığı, %21\' inin öğretmen olduğunda en çok düz anlatım uygulayacağı, %46\' sının öğretmen olduğunda ev ödevi uygulamasını en az yapacağı, öğretmen adaylarının tamamına göre ülkemizde gözlem gezisinin yeterince uygulanmadığı ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 27 Sayı: 3 |