In this review study,the concept of metacognition whose emergence goes back to early 1970s in education was investigated and primarily, basic definitions related to the concept of metacognition have been discussed and identified. Afterwards, the studies carried out together on a conceptual change and metacognition have been investigated and some recommendations for developing metacognition in classrooms have been proposed.
Metacognition science teaching conceptual change constructivist learning theory
Derleme türü bu çalışmada, 1970\'li yıllardan sonra eğitim alanında izleri görülmeye başlanan biliş üstü kavramı incelenmiştir. Araştırmada öncelikle bilişüstü kavramıyla ilgili temel tanımlamalara yer verilmiştir. Daha sonra fen eğitiminde kavramsal değişim yaklaşımı ve bilişüstünün birlikte ele alındığı araştırmalar incelenmiş ve son olarak sınıflarda bilişüstünün geliştirilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur.
Bilişüstü fen öğretimi kavramsal değişim yaklaşımı yapılandırmacı öğrenme kuramı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 27 Sayı: 3 |