BibTex RIS Kaynak Göster

Piano Education Directed Analysis of Carl Czernys Etude, Op. 299 no19

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 2, 241 - 258, 01.06.2007

Öz

Etudes are methodical music compositions, usually based on a motif or figure in order to improve any difficulties in instrumental music. In this article, C. Czerny\'s Op.299, No. 19 piano Etude in F Major which is widely used in piano lessons at Music Departments of Education Faculties in Turkey is analyzed. The aim of this article is to make students learn this etude in very short time and to use analyze way as model in other etudes. In analyzing the etude, as a first step it was decided to analyze this etude by motifs, second step was to determine the technical difficulties and the third was to prepare technical exercises to solve these technical difficulties. In addition, by using these exercises, students can overstep easily this etude\'s difficulties.

Kaynakça

  • Agay, D. (1981). Teaching PianoVolume I. New York, London Sydney, Cologne: Yorktown Music Press. USA.
  • Berki, T, Yüksel, M. (2002). Beethoven’in Opus 14/1 Piyano Sonatının İlk Muvmanına İlişkin Motifsel Yapı Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 149-163
  • Czerny, C. (1958). Shule Der Gelaeufigkeit Opus 299. Edition: C.F. Peters Frankfurt http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_compositions_by_Carl_Czerny , (2006, Ekim 15)
  • Ferguson,H., K.L. Hamilton (2005). Study. Oxford University Press.
  • Pamir, L. (Tarihsiz). Çağdaş Piyano Eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel Makamlar Kullanılarak Yazılan Etütlerin Piyano Eğitimi Açısından Önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2),65- 77
  • Walton, C. W. (1974). Basic Forms in Music. New York, Alfred Publishing Co., Inc.
  • White, J. D. (1994). Comprehensive Musical Analysis. Florida, The Scarecrow Press, Inc.

Carl Czerny nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 2, 241 - 258, 01.06.2007

Öz

Etütler müzik edebiyatında rastlanan bütün güçlükleri, sistemli bir şekilde işleyen ve bunları bir bütün içinde elde edilmesini sağlayan, genellikle bir motif veya figür üzerine yazılmış müzik yapıtlarıdır. Bu makalede, ülkemizde Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında yürütülen piyano derslerinde yaygın olarak kullanılan Carl Czerny\'nin Opus 299 piyano metodundan, 19 numaralı Fa majör arpej etüdü analiz edilmiştir. Öğrencilerin bu etüdü kısa sürede öğrenmelerini mümkün kılmak ve bununla birlikte yazılan alıştırmaların öğrencilerin diğer arpej etütlerini çalışmalarına örnek oluşturulmasını sağlamak, araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Etüdün analiz çalışmasında ilk adım olarak etüEtudes are methodical music compositions, usually based on a motif or figure in order to improve any difficulties in instrumental music. In this article, C. Czerny\'s Op.299, No. 19 piano Etude in F Major which is widely used in piano lessons at Music Departments of Education Faculties in Turkey is analyzed. The aim of this article is to make students learn this etude in very short time and to use analyze way as model in other etudes. In analyzing the etude, as a first step it was decided to analyze this etude by motifs, second step was to determine the technical difficulties and the third was to prepare technical exercises to solve these technical difficulties. In addition, by using these exercises, students can overstep easily this etude\'s difficulties.Piyano eğitimi, etüt, Czerny, analizPiano education, etude, Czerny, analyze Tam Metin

Kaynakça

  • Agay, D. (1981). Teaching PianoVolume I. New York, London Sydney, Cologne: Yorktown Music Press. USA.
  • Berki, T, Yüksel, M. (2002). Beethoven’in Opus 14/1 Piyano Sonatının İlk Muvmanına İlişkin Motifsel Yapı Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 149-163
  • Czerny, C. (1958). Shule Der Gelaeufigkeit Opus 299. Edition: C.F. Peters Frankfurt http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_compositions_by_Carl_Czerny , (2006, Ekim 15)
  • Ferguson,H., K.L. Hamilton (2005). Study. Oxford University Press.
  • Pamir, L. (Tarihsiz). Çağdaş Piyano Eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel Makamlar Kullanılarak Yazılan Etütlerin Piyano Eğitimi Açısından Önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2),65- 77
  • Walton, C. W. (1974). Basic Forms in Music. New York, Alfred Publishing Co., Inc.
  • White, J. D. (1994). Comprehensive Musical Analysis. Florida, The Scarecrow Press, Inc.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birsen Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, B. (2007). Carl Czerny nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 241-258.
AMA Öztürk B. Carl Czerny nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. GEFAD. Haziran 2007;27(2):241-258.
Chicago Öztürk, Birsen. “Carl Czerny Nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, sy. 2 (Haziran 2007): 241-58.
EndNote Öztürk B (01 Haziran 2007) Carl Czerny nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 2 241–258.
IEEE B. Öztürk, “Carl Czerny nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi”, GEFAD, c. 27, sy. 2, ss. 241–258, 2007.
ISNAD Öztürk, Birsen. “Carl Czerny Nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/2 (Haziran 2007), 241-258.
JAMA Öztürk B. Carl Czerny nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. GEFAD. 2007;27:241–258.
MLA Öztürk, Birsen. “Carl Czerny Nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 27, sy. 2, 2007, ss. 241-58.
Vancouver Öztürk B. Carl Czerny nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. GEFAD. 2007;27(2):241-58.