BibTex RIS Kaynak Göster

To Examine the Effects of 5E Model on the Students Academic Success in Physics Education

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 2, 191 - 209, 01.06.2007

Öz

In this research; during the Physics Education course in GATA Medical Noncommissioned Officer Preparatory School\'s first grade, Projectile Motion in Two Dimension has been applied to the students with the fundamental principles of 5E Model and the effectiveness of the Physics Education course for the students has been searched. Morever, after presenting the outcomes, some suggestions have been presented. While chosing the course subject, since, the students to whom the course subject has been applied are cadets, Projectile Motion in Two Dimension subjects are chosen since they are both complex and interesting. The researh has been carried out with 84 students who were in GATA Medical Noncommissioned Officer Preparatory School\'s First Grade. In the researh, multiple choice success tests have been applied for each subject. In the analysis made after the application, It has been obser5E Modeli, Fizik Eğitimi, İki Boyutta Atış Hareketi.5E Model, Physics Education, Projectile Motion in Two Dimensions. Tam Metin

Kaynakça

  • Başaran, İ., Ethem. (1978). Eğitime Giriş. Ankara: Bimaş Matbaacılık.
  • Ergin, İ. (2006) Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına, Tutumuna Ve Hatırlama Düzeyine Etkisine Bir Örnek: “İki Boyutta Atış Hareketi”-Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ünal, Hatice. (2003). “Öğrenme Halkası Yöntemi’nin Fen Bilgisi Dersi “Maddelerin Sınıflandırılması ve Dönüşümleri” Konusunun Öğretilmesinde Başarıya Etkisi”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • İşman, A., Ç. Baytekin, F. Balkan, M. B. Horzum, M. Kıyıcı. (2002). Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım. The Turkish Online Journal of Educational Technology–(TOJET), 1 (1), 7.
  • Özmen, Haluk. (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology–(TOJET), 3 (1), 14.
  • Ünsal, Y., B. Güneş. (2002). Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 107-120.
  • Kanlı, U. (2007). 7E Modeli Merkezli Laboratuvar İle Doğrulama Laboratuvar Yaklaşımlarının Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine ve Kavramsal Başarılarına Etkisinin Karşılaştırılması- Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Keser, Ö. F. (2003). Fizik Eğitimine Yönelik Bütünleştirici Bir Öğretim Ortamı Tasarımı ve Uygulaması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Martin, D. J. (2000). Elementary Science Methods: A Constructivist Approach. Belmont, CA: Wadsworth/Thomason Learning.
  • Carin, A., J. Bass. (2005). Teaching Science As Inquiry. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Newby, Diane E. (2004). Using Inquiry to Connect Young Learners to Science, Natioal Charter Schools Institute. (http://www. nationalcharterschools.org/ uploads /pdf/resource_20040617125804_Using%20Inquiry.pdf). (20.04. 2003).
  • Walker, Charles ve T. Angeleo. (1998). A Colctive Effort Classroom Assessment Technique: Promoting High Performance in Student Teams. New Directions For Teaching and Learning, 75, 101-112.

Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 2, 191 - 209, 01.06.2007

Öz

Bu çalışmada; GATA Sağlık Astsubay Hazırlama Okulu 1. sınıfta yer alan Fizik dersinde, 5E Modeli esas alınarak, İki Boyutta Atış Hareketi (Yatay ve Eğik Atış Hareketi) konusunda uygulanan dersin; öğrencilerin öğrenmesindeki etkililiği araştırılmış ve sonuçlar ortaya konularak önerilerde bulunulmuştur. Konu seçimi yapılırken, uygulama yapılan öğrencilerin askeri öğrenci olması nedeniyle hem onların ilgisini çekecek, hem de anlamakta zorlandıkları “İki Boyutta Atış Hareketi (Yatay ve Eğik Atış Hareketi)” konuları seçilmiştir. Araştırma 2004- 2005 bahar yarıyılında GATA Sağlık Astsubay Hazırlama Okulu 1. sınıfta öğrenim gören 84 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada her konu için ayrı ayrı çoktan seçmeli başarı testleri kullanılmıştır. Uygulama sonucu yapılan analizlerde In this research; during the Physics Education course in GATA Medical Noncommissioned Officer Preparatory School\'s first grade, Projectile Motion in Two Dimension has been applied to the students with the fundamental principles of 5E Model and the effectiveness of the Physics Education course for the students has been searched. Morever, after presenting the outcomes, some suggestions have been presented. While chosing the course subject, since, the students to whom the course subject has been applied are cadets, Projectile Motion in Two Dimension subjects are chosen since they are both complex and interesting. The researh has been carried out with 84 students who were in GATA Medical Noncommissioned Officer Preparatory School\'s First Grade. In the researh, multiple choice success tests have been applied for each subject. In the analysis made after the application, It has been obser5E Modeli, Fizik Eğitimi, İki Boyutta Atış Hareketi.5E Model, Physics Education, Projectile Motion in Two Dimensions. Tam Metin

Kaynakça

  • Başaran, İ., Ethem. (1978). Eğitime Giriş. Ankara: Bimaş Matbaacılık.
  • Ergin, İ. (2006) Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına, Tutumuna Ve Hatırlama Düzeyine Etkisine Bir Örnek: “İki Boyutta Atış Hareketi”-Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ünal, Hatice. (2003). “Öğrenme Halkası Yöntemi’nin Fen Bilgisi Dersi “Maddelerin Sınıflandırılması ve Dönüşümleri” Konusunun Öğretilmesinde Başarıya Etkisi”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • İşman, A., Ç. Baytekin, F. Balkan, M. B. Horzum, M. Kıyıcı. (2002). Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım. The Turkish Online Journal of Educational Technology–(TOJET), 1 (1), 7.
  • Özmen, Haluk. (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology–(TOJET), 3 (1), 14.
  • Ünsal, Y., B. Güneş. (2002). Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 107-120.
  • Kanlı, U. (2007). 7E Modeli Merkezli Laboratuvar İle Doğrulama Laboratuvar Yaklaşımlarının Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine ve Kavramsal Başarılarına Etkisinin Karşılaştırılması- Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Keser, Ö. F. (2003). Fizik Eğitimine Yönelik Bütünleştirici Bir Öğretim Ortamı Tasarımı ve Uygulaması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Martin, D. J. (2000). Elementary Science Methods: A Constructivist Approach. Belmont, CA: Wadsworth/Thomason Learning.
  • Carin, A., J. Bass. (2005). Teaching Science As Inquiry. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Newby, Diane E. (2004). Using Inquiry to Connect Young Learners to Science, Natioal Charter Schools Institute. (http://www. nationalcharterschools.org/ uploads /pdf/resource_20040617125804_Using%20Inquiry.pdf). (20.04. 2003).
  • Walker, Charles ve T. Angeleo. (1998). A Colctive Effort Classroom Assessment Technique: Promoting High Performance in Student Teams. New Directions For Teaching and Learning, 75, 101-112.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmet Ergin Bu kişi benim

Uygar Kanlı Bu kişi benim

Mustafa Tan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ergin, İ., Kanlı, U., & Tan, M. (2007). Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 191-209.
AMA Ergin İ, Kanlı U, Tan M. Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi. GEFAD. Haziran 2007;27(2):191-209.
Chicago Ergin, İsmet, Uygar Kanlı, ve Mustafa Tan. “Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, sy. 2 (Haziran 2007): 191-209.
EndNote Ergin İ, Kanlı U, Tan M (01 Haziran 2007) Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 2 191–209.
IEEE İ. Ergin, U. Kanlı, ve M. Tan, “Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi”, GEFAD, c. 27, sy. 2, ss. 191–209, 2007.
ISNAD Ergin, İsmet vd. “Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/2 (Haziran 2007), 191-209.
JAMA Ergin İ, Kanlı U, Tan M. Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi. GEFAD. 2007;27:191–209.
MLA Ergin, İsmet vd. “Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 27, sy. 2, 2007, ss. 191-09.
Vancouver Ergin İ, Kanlı U, Tan M. Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi. GEFAD. 2007;27(2):191-209.