BibTex RIS Kaynak Göster

Science and Technology Literacy and Informal Science Education Potential Role of Newspapers

Yıl 2006, Cilt: 26 Sayı: 3, 17 - 28, 01.09.2006

Öz

The aim of this study is to explore the potential role of the newspapers on scientific literacy for citizenship. The methodology is based on a content analysis which is one of the qualitative research methods. For this purposes five newspapers were chosen on the basis of their national outreach. The chosen newspapers were examined covered the period of one month. The analysis of the newspapers were restricted with the firs three pages. In addition, the first pages of the news papers were analysed depending on their contents The analysis showed that the news of science and technology generally emphasis the side effect of them on the environment. They are not giving enough information about the nature of science and science process skills.

Kaynakça

  • AAAS. (1993). Science for all Americans: Project 2061. New York: Oxford University Pres.
  • Dimopoulos, K. and Koulaidi, V. (2003). Science and Technology Education for Citizenship: The Potential Role of the Press, Sci. Edu. 87, 241-256
  • Gardner, H. (1991). The Unschooled Mind: How Children Think and How School should Teach. Basic Books. New York.
  • Hesse, J.J., Anderson, C.W., (1992) Students' conceptions of chemical change, J.Res.Sci.Teach., 29: 277-299
  • House of Lords (2000). Report of the Select Committe on Science and Society. House of Lords. Section 2.22. London.
  • Köseoğlu, F., Atasoy, B., Kavak, N., Akkuş, H., Budak, E., Tümay, H., Kadayıfçı, H., Taşdelen, U., (2003). Yapılandırıcı öğrenme ortamı için: Bir fen ders kitabı nasıl olmalı, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Lave, J. (1988). Cognition in Practice: Mind, Mathematics and Culture in Everyday Life. By Cambridge University Pres, Cambridge.
  • Morrison, F. J., Smith, L., and Dow-Ehrensberger, M. (1995). Education of Cognitive Development: A Natural Experiment. Developmental Psychology.31, 789- 799.
  • Stoclmayer , S. Ve Gilbert, J. (2003). Informal Chemical Education. in International Handbook of Science Education. Part One. By Kluwer Academic Publishers. Netherlands.
  • Treagust, D., Duit, R. and Nieswandt, M., (2000) Sources of students’ difficultiesin learning chemistry, Educación Química, 11 (2): 228-235

Fen Teknoloji Okuryazarlığı ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü

Yıl 2006, Cilt: 26 Sayı: 3, 17 - 28, 01.09.2006

Öz

Bu çalışmanın amacı, vatandaşların fen okur yazarlığı üzerine gazetelerin potansiyel etkisini araştırmaktır. Bu çalışmada kullanılan metot, kalitatif araştırma metotlarından birisi olan içerik analizine dayanmaktadır. Bu amaçla, ulusal basından en çok tiraja sahip olan beş gazete seçilmiştir. Seçilen gazeteler bir ay süreyle takip edilerek incelenmiştir. Gazetelerin analizi ilk üç sayfaları ile sınırlandırılmıştır. Ayrıca gazetelerin ilk sayfaları içeriklerine göre bağlı olarak da analiz edilmiştir. Analizlere göre, gazetelerde fen ve teknoloji ile ilgili haberler daha çok fen ve teknolojinin çevreye olan yan etkileri üzerine vurgu yapmaktadırlar. Bu haberler bilimin doğası ve bilimsel süreç becerileri hakkında yeterli bilgi vermemektedir.

Kaynakça

  • AAAS. (1993). Science for all Americans: Project 2061. New York: Oxford University Pres.
  • Dimopoulos, K. and Koulaidi, V. (2003). Science and Technology Education for Citizenship: The Potential Role of the Press, Sci. Edu. 87, 241-256
  • Gardner, H. (1991). The Unschooled Mind: How Children Think and How School should Teach. Basic Books. New York.
  • Hesse, J.J., Anderson, C.W., (1992) Students' conceptions of chemical change, J.Res.Sci.Teach., 29: 277-299
  • House of Lords (2000). Report of the Select Committe on Science and Society. House of Lords. Section 2.22. London.
  • Köseoğlu, F., Atasoy, B., Kavak, N., Akkuş, H., Budak, E., Tümay, H., Kadayıfçı, H., Taşdelen, U., (2003). Yapılandırıcı öğrenme ortamı için: Bir fen ders kitabı nasıl olmalı, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Lave, J. (1988). Cognition in Practice: Mind, Mathematics and Culture in Everyday Life. By Cambridge University Pres, Cambridge.
  • Morrison, F. J., Smith, L., and Dow-Ehrensberger, M. (1995). Education of Cognitive Development: A Natural Experiment. Developmental Psychology.31, 789- 799.
  • Stoclmayer , S. Ve Gilbert, J. (2003). Informal Chemical Education. in International Handbook of Science Education. Part One. By Kluwer Academic Publishers. Netherlands.
  • Treagust, D., Duit, R. and Nieswandt, M., (2000) Sources of students’ difficultiesin learning chemistry, Educación Química, 11 (2): 228-235
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nusret Kavak Bu kişi benim

Yüksel Tufan Bu kişi benim

Havva Demirelli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kavak, N., Tufan, Y., & Demirelli, H. (2006). Fen Teknoloji Okuryazarlığı ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28.
AMA Kavak N, Tufan Y, Demirelli H. Fen Teknoloji Okuryazarlığı ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü. GEFAD. Eylül 2006;26(3):17-28.
Chicago Kavak, Nusret, Yüksel Tufan, ve Havva Demirelli. “Fen Teknoloji Okuryazarlığı Ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26, sy. 3 (Eylül 2006): 17-28.
EndNote Kavak N, Tufan Y, Demirelli H (01 Eylül 2006) Fen Teknoloji Okuryazarlığı ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 3 17–28.
IEEE N. Kavak, Y. Tufan, ve H. Demirelli, “Fen Teknoloji Okuryazarlığı ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü”, GEFAD, c. 26, sy. 3, ss. 17–28, 2006.
ISNAD Kavak, Nusret vd. “Fen Teknoloji Okuryazarlığı Ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26/3 (Eylül 2006), 17-28.
JAMA Kavak N, Tufan Y, Demirelli H. Fen Teknoloji Okuryazarlığı ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü. GEFAD. 2006;26:17–28.
MLA Kavak, Nusret vd. “Fen Teknoloji Okuryazarlığı Ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 3, 2006, ss. 17-28.
Vancouver Kavak N, Tufan Y, Demirelli H. Fen Teknoloji Okuryazarlığı ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü. GEFAD. 2006;26(3):17-28.