BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Problem Solving Skills and Mathematical Achievement

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 3, 179 - 190, 01.09.2005

Öz

The basic purpose of this research is to determine the relation between fifth grade primary school students\' mathematical achievement and problem solving skills. The study carried out on the 107 fifth grade students of two schools selected in Çankaya Region in Ankara, Turkey. In order to obtain data on the question and the sub-questions of this research, two multiple choice mathematical achievement tests have been administered to all students in the study. Analyses have shown that there is a significant and positive relation between mathematical achievement and problem solving skills.

Kaynakça

  • Altun, Murat. (1995). “İlkokul 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Davranışları Üzerine Bir Çalışma”. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Altun, Murat. (2000). İlköğretimde Problem Çözme Öğretimi. Milli Eğitim. s.147. Ankara: M.E.B. Yay.
  • Baykul, Yaşar. (1996). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: PeGem.
  • Erden, Münire. (1984). “İlkokulların Birinci Devresine Devam Eden
  • Öğrencilerin Dört İşleme Dayalı Problemleri Çözerken Gösterdikleri Davranışlar” (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Kalaycı, Nurdan. (2001). Sosyal Bilimlerde Problem Çözme. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karasar, Niyazi. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaytancı, Nilüfer (1998). İlköğretim Dördüncü Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrencilere Problem Çözme İle Kazandırılmasında Öğrenme Düzeyinin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İlgili Kritik Davranışların
  • Köklü, N. Ve Büyüköztürk, Ş. (2000). Sosyal Bilimler İçin İstatistiğe Giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • M.E.B. (2000). İlköğretim Programı. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Saygı, Müge. (1990). “Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Problemi Çözme Davranışlarının Değerlendirilmesi ve Matematik Yeteneği, Okuduğunu Anlama ve Matematiğe Yönelik Tutumun Problem Çözme Becerisine Katkılarının İncelenmesi.” (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Tertemiz, Neşe. (1994). “İlkokulda Aritmetik Problemleri Çözmede Etkili Görülen Bazı Faktörler”. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Turgut, M. Fuat (1997). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Van De Walle, John. (1989). Elementary School Mathematics. New York: Longman.
  • Yalçın, Pınar. (1996). Ankara Merkez İlköğretim Okullarındaki 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarıları İle Zeka, Kaygı ve Tutum Puanları Arasındaki İlişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldırım, Cemal. (2000). Matematiksel Düşünme. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldızlar, Mehmet. (1999). “İlkokul 1., 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinde Problem Çözme Davranışlarının Öğretiminin Problem Çözmedeki Başarıya ve Matematiğe Olan Tutuma Etkisi”. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 3, 179 - 190, 01.09.2005

Öz

Bu araştırmada; ilköğretim 5. sınıfta problem çözme becerisi ile matematik dersi başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini, Ankara İli Çankaya İlçesi\'nde bulunan iki ilköğretim okulunun 5. sınıflarından ikişer şubede öğrenim gören 107 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ele alınan problem ve alt problemlere ilişkin verileri elde etmek amacıyla çoktan seçmeli test maddelerinden oluşan; “Matematik Başarı Testi” ve “Problem Çözme Beceri Testi” kullanılmıştır. Araştırma sonunda; ilköğretim 5. Sınıf matematik başarısı ile problem çözme becerisi arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki bulunduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Altun, Murat. (1995). “İlkokul 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Davranışları Üzerine Bir Çalışma”. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Altun, Murat. (2000). İlköğretimde Problem Çözme Öğretimi. Milli Eğitim. s.147. Ankara: M.E.B. Yay.
  • Baykul, Yaşar. (1996). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: PeGem.
  • Erden, Münire. (1984). “İlkokulların Birinci Devresine Devam Eden
  • Öğrencilerin Dört İşleme Dayalı Problemleri Çözerken Gösterdikleri Davranışlar” (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Kalaycı, Nurdan. (2001). Sosyal Bilimlerde Problem Çözme. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karasar, Niyazi. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaytancı, Nilüfer (1998). İlköğretim Dördüncü Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrencilere Problem Çözme İle Kazandırılmasında Öğrenme Düzeyinin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İlgili Kritik Davranışların
  • Köklü, N. Ve Büyüköztürk, Ş. (2000). Sosyal Bilimler İçin İstatistiğe Giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • M.E.B. (2000). İlköğretim Programı. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Saygı, Müge. (1990). “Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Problemi Çözme Davranışlarının Değerlendirilmesi ve Matematik Yeteneği, Okuduğunu Anlama ve Matematiğe Yönelik Tutumun Problem Çözme Becerisine Katkılarının İncelenmesi.” (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Tertemiz, Neşe. (1994). “İlkokulda Aritmetik Problemleri Çözmede Etkili Görülen Bazı Faktörler”. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Turgut, M. Fuat (1997). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Van De Walle, John. (1989). Elementary School Mathematics. New York: Longman.
  • Yalçın, Pınar. (1996). Ankara Merkez İlköğretim Okullarındaki 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarıları İle Zeka, Kaygı ve Tutum Puanları Arasındaki İlişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldırım, Cemal. (2000). Matematiksel Düşünme. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldızlar, Mehmet. (1999). “İlkokul 1., 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinde Problem Çözme Davranışlarının Öğretiminin Problem Çözmedeki Başarıya ve Matematiğe Olan Tutuma Etkisi”. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Özsoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özsoy, G. (2005). Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 179-190.
AMA Özsoy G. Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki. GEFAD. Eylül 2005;25(3):179-190.
Chicago Özsoy, Gökhan. “Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, sy. 3 (Eylül 2005): 179-90.
EndNote Özsoy G (01 Eylül 2005) Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 3 179–190.
IEEE G. Özsoy, “Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki”, GEFAD, c. 25, sy. 3, ss. 179–190, 2005.
ISNAD Özsoy, Gökhan. “Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25/3 (Eylül 2005), 179-190.
JAMA Özsoy G. Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki. GEFAD. 2005;25:179–190.
MLA Özsoy, Gökhan. “Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 3, 2005, ss. 179-90.
Vancouver Özsoy G. Problem Çözme Becerisi İle Matematik Başarısı Arasındaki İlişki. GEFAD. 2005;25(3):179-90.