BibTex RIS Kaynak Göster

The Place of Graph Theory in Teaching with Using Concept Maps

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 2, 135 - 144, 01.06.2005

Öz

Concept maps make positive situtation to build knowledge in mind with making more explanation. A graph G consists of a set V(G) of vertices and a set E(G) of edges, in such a way that each edge is an incident with two vertices. In this study, it was shown that graph\'s matrix projections contribute to forming concept maps easy. It has been thought in graph theory that the characteristics of graph are very useful in teaching mathematics, designing concepts and evaluating instructions.

Kaynakça

  • Commelot, R.A. (1987). Design and Evaluation of Software for Computer-Based Concept Mapping, Unpublished Mastery Theses, Urbana, Champaign.
  • McGowen, M. and Tall, D. (1999). Concept Maps and Schematic Diagrams as Devices for Documenting the Growth of Matematical Knowledge, Mathematic Education, Vol 34, p.717-733.
  • Novak, J., Gowin, D.B. and Johanessen, G.T. (1983). The Use of Concept Mapping and Knowledge Vee Mapping with Junior High School Science Students, Science Educaiton, 67, 625-645.
  • Novak, J.D. and Growin, B. (1984). Learning How toLearn. Cambridge University Press New York.
  • Wilson, R. A. (2002). Graphs, Colourings and the Four-colour Theorem. Oxford University Press New York.

Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 2, 135 - 144, 01.06.2005

Öz

Kavram haritaları, kişinin daha fazla yorum yapmasını sağlayarak bilginin zihinde yapılanması için olumlu durum oluştururlar. Benzer bir yapı içeren; matematikte, tepeler(V) ve ayrıtlar(E) kümesinden oluşan, her tepe çiftini bir ayrıtla birbirine eşleyen bir g bağıntısı ile birlikte G=(V,E,g) ye bir graf denir. Bu çalışmada; grafın matrissel gösteriminin kavram haritasını oluşturmada kolaylaştırıcı rolü olduğu ortaya konulmuştur. Böylece graf teoride, grafların sahip olduğu bazı özelliklerin, matematik öğretiminde kavram haritalarının tasarımında ve öğretimin değerlendirilmesi boyutunda yararlı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Commelot, R.A. (1987). Design and Evaluation of Software for Computer-Based Concept Mapping, Unpublished Mastery Theses, Urbana, Champaign.
  • McGowen, M. and Tall, D. (1999). Concept Maps and Schematic Diagrams as Devices for Documenting the Growth of Matematical Knowledge, Mathematic Education, Vol 34, p.717-733.
  • Novak, J., Gowin, D.B. and Johanessen, G.T. (1983). The Use of Concept Mapping and Knowledge Vee Mapping with Junior High School Science Students, Science Educaiton, 67, 625-645.
  • Novak, J.D. and Growin, B. (1984). Learning How toLearn. Cambridge University Press New York.
  • Wilson, R. A. (2002). Graphs, Colourings and the Four-colour Theorem. Oxford University Press New York.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevinç Mert Uyangör Bu kişi benim

Devrim Üzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uyangör, S. M., & Üzel, D. (2005). Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 135-144.
AMA Uyangör SM, Üzel D. Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri. GEFAD. Haziran 2005;25(2):135-144.
Chicago Uyangör, Sevinç Mert, ve Devrim Üzel. “Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Haziran 2005): 135-44.
EndNote Uyangör SM, Üzel D (01 Haziran 2005) Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 2 135–144.
IEEE S. M. Uyangör ve D. Üzel, “Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri”, GEFAD, c. 25, sy. 2, ss. 135–144, 2005.
ISNAD Uyangör, Sevinç Mert - Üzel, Devrim. “Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25/2 (Haziran 2005), 135-144.
JAMA Uyangör SM, Üzel D. Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri. GEFAD. 2005;25:135–144.
MLA Uyangör, Sevinç Mert ve Devrim Üzel. “Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2005, ss. 135-44.
Vancouver Uyangör SM, Üzel D. Kavram Haritaları Kullanılarak Yapılan Öğretimde Graf Teorinin Yeri. GEFAD. 2005;25(2):135-44.