BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of School Experience Courses in Respect to Effective Teacher Training

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 1, 91 - 103, 01.03.2005

Öz

This study aims to explore the success relation among the teaching programms and propose a common evaluation approach through developing an evaluation scale about how to evaluate the assignments given in the School Experience courses. In the study, firstly, the reports of School Experience courses have been examined and the criteria have been determined taking into consideration of the lecturers\' comments on the assignments in the Department of OFMA, KTU, Fatih Faculty of Education. Then, analyzing randomly selected 240 reports in the light of the criteria, statistically significant differences have been found among student teachers\' achievements. This revealed that there are no commonly used evaluation scales among the lecturers. At the end of the study, a common evaluation scale has been introduced and described.

Kaynakça

  • Aksu, M.B. (2000). Uygulamanın İkinci Yılında Okul Deneyimi I Dersinin Değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). IX.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı (48-56).
  • Anonim. (2002). Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Seminer Sonuç Raporu. OFMA Eğitimi Bölümünce Hazırlanan Rapor.
  • Anonim. (2004). KTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim, Sınav Değerlendirme ve Öğrenci İşleri Yönetmeliği, Trabzon.
  • Arı, A., Kiraz, E. (1999). Okul Deneyimi Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. (307-310) Ankara: MEB Basımevi.
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşlerin Yansımaları. Millî Eğitim, 159 (181-194).
  • Bakioğlu, A., Gürdal, A., Berkem, M., L. (2000). Okul Deneyimi I Uygulaması Konusunda Fakülte ve Bakanlık Öğretim Elemanlarının Görüşleri ve Mesleğe Bakışları. IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı (112-125).
  • Battal, N. (1999). YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitim Geliştirme Projesinin Değerlendirilmesi (Balıkesir Örneği). III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. (332-336) Ankara: MEB Basımevi.
  • Buyurgan, S. (2001). “Okul Deneyimi I” Dersi İle İlgili İzlenimler. Çağdaş Eğitim, 274 (32-38).
  • Harmandar, M., Bayraktar, S., Kıncal,R.Y., Büyükkasap, E., Kızılkaya, S. (2000). Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesinde “Okul Deneyimi” Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Millî Eğitim Dergisi, 148.
  • Kavcar, N. (1999).Okul Deneyimi Üzerine Bir İnceleme. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. (285-289) Ankara: MEB Basımevi.
  • Sağlam, A. Ç., Sağlam, M. (2004) Öğretmelik Uygulaması ve Okul Deneyimi Derslerinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Çağdaş Eğitim, 305 (18-25).
  • Selçuk, Z. (2000). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Toprak, M., Akboy, R. (1999). Öğretmen Yetiştirmede Yeni Model ve Bazı Düşünceler. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 1. A.Ü. Yayınları No: 51. Eskişehir. (403-420).
  • Toprakçı, E. (2003). Okul Deneyimi II Dersinin Teori ve Pratiği. Eğitim Araştırmaları, 10 (146-152).
  • Türnüklü, E. B., Köroğlu, H., Ceylan, A., Yavuz, G. (2004). Yeniden Yapılanma Çerçevesinde Öğretmen Adaylarının Eğitim Programında Yer Alan Okul Deneyimi Dersi Üzerinde Bir Çalışma. Çağdaş Eğitim, 309 (15-23).
  • Uslu, Z. (2001). Okul Deneyimi Derslerinin Öğretmen Adaylarına Etkileri. Çağdaş Eğitim, 282 (39-35).
  • YÖK. (1997). Okullarda Uygulama Çalışmaları-Orta Öğretim. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • YÖK (1998). Fakülte-Okul İşbirliği. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Yayınları.
  • YÖK (1999). Aday Öğretmen Kılavuzu. Ankara: YÖK/ Dünya Bankası Yayınları.

Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 1, 91 - 103, 01.03.2005

Öz

Bu çalışmanın amacı, okul deneyimi dersleri kapsamında yapılan ödev çalışmaların nasıl değerlendirileceğine yönelik genel bir ölçek belirleyerek, öğretmenlik programları arasındaki başarı ilişkisini incelemek ve ortak bir değerlendirme yaklaşımı sunmaktır. Araştırmada öncelikle, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi OFMA Eğitimi Bölümündeki programlarda yürütülen Okul Deneyimi derslerinin raporları incelenmiş ve öğretim elemanlarının verdiği dönütlerden yararlanılarak genel ölçütler belirlenmiştir. Daha sonra, bu ölçütler açısından tüm programlardan rastgele seçilen 240 raporun incelemelerine bağlı olarak öğretmen adaylarının başarıları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu bulgu, ödevlere yönelik genel bir ölçeğe göre değerlendirme yapılamadığını göstermektedir. This study aims to explore the success relation among the teaching programms and propose a common evaluation approach through developing an evaluation scale about how to evaluate the assignments given in the School Experience courses. In the study, firstly, the reports of School Experience courses have been examined and the criteria have been determined taking into consideration of the lecturers\' comments on the assignments in the Department of OFMA, KTU, Fatih Faculty of Education. Then, analyzing randomly selected 240 reports in the light of the criteria, statistically significant differences have been found among student teachers\' achievements. This revealed that there are no commonly used evaluation scales among the lecturers. At the end of the study, a common evaluation scale has been introduced and described.Okul Deneyimi, Ödev Raporlar, Değerlendirme ÖlçeğiSchool Experience, Assigned Reports, Evaluation Scale Tam Metin

Kaynakça

  • Aksu, M.B. (2000). Uygulamanın İkinci Yılında Okul Deneyimi I Dersinin Değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). IX.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı (48-56).
  • Anonim. (2002). Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Seminer Sonuç Raporu. OFMA Eğitimi Bölümünce Hazırlanan Rapor.
  • Anonim. (2004). KTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim, Sınav Değerlendirme ve Öğrenci İşleri Yönetmeliği, Trabzon.
  • Arı, A., Kiraz, E. (1999). Okul Deneyimi Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. (307-310) Ankara: MEB Basımevi.
  • Azar, A. (2003). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşlerin Yansımaları. Millî Eğitim, 159 (181-194).
  • Bakioğlu, A., Gürdal, A., Berkem, M., L. (2000). Okul Deneyimi I Uygulaması Konusunda Fakülte ve Bakanlık Öğretim Elemanlarının Görüşleri ve Mesleğe Bakışları. IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı (112-125).
  • Battal, N. (1999). YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitim Geliştirme Projesinin Değerlendirilmesi (Balıkesir Örneği). III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. (332-336) Ankara: MEB Basımevi.
  • Buyurgan, S. (2001). “Okul Deneyimi I” Dersi İle İlgili İzlenimler. Çağdaş Eğitim, 274 (32-38).
  • Harmandar, M., Bayraktar, S., Kıncal,R.Y., Büyükkasap, E., Kızılkaya, S. (2000). Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesinde “Okul Deneyimi” Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Millî Eğitim Dergisi, 148.
  • Kavcar, N. (1999).Okul Deneyimi Üzerine Bir İnceleme. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı. (285-289) Ankara: MEB Basımevi.
  • Sağlam, A. Ç., Sağlam, M. (2004) Öğretmelik Uygulaması ve Okul Deneyimi Derslerinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Çağdaş Eğitim, 305 (18-25).
  • Selçuk, Z. (2000). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Toprak, M., Akboy, R. (1999). Öğretmen Yetiştirmede Yeni Model ve Bazı Düşünceler. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 1. A.Ü. Yayınları No: 51. Eskişehir. (403-420).
  • Toprakçı, E. (2003). Okul Deneyimi II Dersinin Teori ve Pratiği. Eğitim Araştırmaları, 10 (146-152).
  • Türnüklü, E. B., Köroğlu, H., Ceylan, A., Yavuz, G. (2004). Yeniden Yapılanma Çerçevesinde Öğretmen Adaylarının Eğitim Programında Yer Alan Okul Deneyimi Dersi Üzerinde Bir Çalışma. Çağdaş Eğitim, 309 (15-23).
  • Uslu, Z. (2001). Okul Deneyimi Derslerinin Öğretmen Adaylarına Etkileri. Çağdaş Eğitim, 282 (39-35).
  • YÖK. (1997). Okullarda Uygulama Çalışmaları-Orta Öğretim. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • YÖK (1998). Fakülte-Okul İşbirliği. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Yayınları.
  • YÖK (1999). Aday Öğretmen Kılavuzu. Ankara: YÖK/ Dünya Bankası Yayınları.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevzat Yiğit Bu kişi benim

Nedim Alev Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yiğit, N., & Alev, N. (2005). Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 91-103.
AMA Yiğit N, Alev N. Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. Mart 2005;25(1):91-103.
Chicago Yiğit, Nevzat, ve Nedim Alev. “Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, sy. 1 (Mart 2005): 91-103.
EndNote Yiğit N, Alev N (01 Mart 2005) Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 1 91–103.
IEEE N. Yiğit ve N. Alev, “Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 25, sy. 1, ss. 91–103, 2005.
ISNAD Yiğit, Nevzat - Alev, Nedim. “Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25/1 (Mart 2005), 91-103.
JAMA Yiğit N, Alev N. Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2005;25:91–103.
MLA Yiğit, Nevzat ve Nedim Alev. “Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 1, 2005, ss. 91-103.
Vancouver Yiğit N, Alev N. Etkili Öğretmen Yetiştirme Açısından Okul Deneyimi Derslerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2005;25(1):91-103.