BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Faced in the Process of Strategic Planning in Education A Study Conducted in Çanakkale

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 3, - , 01.09.2004

Öz

Strategic planning started to be used widely after the Second World War. In the beginning it was used by the army, later business organizations used it. In 1970s, higher education institutions started to use the strategic planning as a planning approach. Public schools followed the higher education institutions and business organizations started to use the strategic planning for the purpose of planning their activities. Because of the nature of public school system, the use of strategic planning in education differs from other sectors. The purpose of this study is to find out problems associated with the strategic planning in the public schools. These problems may be grouped as theoretical, human resources, time management, judicial, and financial.

Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 3, - , 01.09.2004

Öz

Stratejik planlama II. Dünya Savaşı yıllarında ortaya atılmış. İlk olarak askeri alanda daha sonra da iş dünyasında kullanılmış olmasına rağmen yaygın olarak yükseköğretim kurumlarında uygulanması 1970\'li yıllarda ve diğer okul düzeylerinde uygulanması, 1980\'li yıllardan sonra olmuştur. Eğitimde stratejik planlama, stratejik planlamanın diğer alanlara uygulanmasından önemli farklılıklar göstermektedir. Bu çalışmanın amacı, Türk Eğitim Sistemi\'nde stratejik planlamanın uygulanmasına engel olan faktörleri belirlemektir. Literatürde, çok sayıda olmasa da, sorunlar (a) kavramsal, (b) hukuksal, (c) parasal (d) insan kaynakları ve (e) zaman olarak sıralamıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Işık Bu kişi benim

Ahmet Aypay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Işık, H., & Aypay, A. (2004). Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
AMA Işık H, Aypay A. Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme. GEFAD. Eylül 2004;24(3).
Chicago Işık, Halil, ve Ahmet Aypay. “Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 3 (Eylül 2004).
EndNote Işık H, Aypay A (01 Eylül 2004) Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 3
IEEE H. Işık ve A. Aypay, “Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme”, GEFAD, c. 24, sy. 3, 2004.
ISNAD Işık, Halil - Aypay, Ahmet. “Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/3 (Eylül 2004).
JAMA Işık H, Aypay A. Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme. GEFAD. 2004;24.
MLA Işık, Halil ve Ahmet Aypay. “Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 3, 2004.
Vancouver Işık H, Aypay A. Eğitimde Stratejik Plan Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Çanakkale İlinde Yapılan Bir İnceleme. GEFAD. 2004;24(3).