Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yaz Tatili Öğrenme Kaybı

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Öz

Bu
çalışmada, öğrenme, bellek ve unutma gibi öğrenme sürecinde rolü ve etkisi olan
üç temel kavram açıklanarak öğrenme kayıplarıyla ilişkisi tartışılacaktır.
Öğrenme, yaşantılar yoluyla oluşan göreli olarak kalıcı davranış
değişikliğidir. Bu tanıma göre öğrenmenin üç temel özelliği vardır: Öğrenme
sonucunda davranış değişikliği meydana gelmesi; Davranıştaki değişmenin yaşantı
ürünü olması; Öğrenmenin kalıcı izli olması. Öğrenmelerin tümünde ayrıca bellek
söz konusudur. Bellek, bireyin bilgiyi
kodladığı, depoladığı ve geri getirdiği süreç olarak tanımlanmaktadır. Kısa
süreli bellekte işlenen bilgi uzun süreli belleğe aktarılarak depolanır.
Gerektiğinde de uzun süreli bellekten kısa süreli belleğe geri getirilir. Uzun
süreli belleğe aktarılmayan kısa süreli bellekteki bilgiler yok olur, hiçbir
şekilde geri getirilemez. Uzun süreli bellekteki bilgilerde ise geri getirmede
başarısızlık (unutma) olabilir. Unutma, bu çalışmada tartışılacağı üzere
öğrenme kaybı olarak nitelendirilebilir.

Kaynakça

  • Affas, Amir (2002) Verimli Ders Çalışma Teknikleri (Çev. Savaş Kocabaş), İstanbul: Söylem Yayınları.
  • Arık, İ. Alev (1991) Öğrenme Psikolojisine Giriş, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları
  • Arkonaç, Sibel Ayşen (1998) Psikoloji: Zihin Süreçleri Bilimi (İkinci Baskı), İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Atkınson, Rita L.; Atkınson, Richard C.; Hılgard, Ernest R. (1995) Psikolojiye Giriş I (Çev: K. Atakay, M.Atakay, A. Yavuz), İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Bacanlı, Hasan (2002) Gelişim ve Öğrenme (Altıncı Baskı), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Borman, Geoffrey (2001) Summer Are For Learning, Principal 80 no3 Ja 2001.
  • Bracey, Gerald W. (2002) Summer Loss: The Phenomenon No One Wants To Deal With, Phi Delta Kapan 84 no1 S 2002.
  • Butler, Gillian ve Mcmanus (1998) Psikolojinin ABC’si (Çev. Zeliha İyidoğan Babayiğit), İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Öz

Kaynakça

  • Affas, Amir (2002) Verimli Ders Çalışma Teknikleri (Çev. Savaş Kocabaş), İstanbul: Söylem Yayınları.
  • Arık, İ. Alev (1991) Öğrenme Psikolojisine Giriş, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları
  • Arkonaç, Sibel Ayşen (1998) Psikoloji: Zihin Süreçleri Bilimi (İkinci Baskı), İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Atkınson, Rita L.; Atkınson, Richard C.; Hılgard, Ernest R. (1995) Psikolojiye Giriş I (Çev: K. Atakay, M.Atakay, A. Yavuz), İstanbul: Sosyal Yayınları.
  • Bacanlı, Hasan (2002) Gelişim ve Öğrenme (Altıncı Baskı), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Borman, Geoffrey (2001) Summer Are For Learning, Principal 80 no3 Ja 2001.
  • Bracey, Gerald W. (2002) Summer Loss: The Phenomenon No One Wants To Deal With, Phi Delta Kapan 84 no1 S 2002.
  • Butler, Gillian ve Mcmanus (1998) Psikolojinin ABC’si (Çev. Zeliha İyidoğan Babayiğit), İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asım Arı

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arı, A. (2004). Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2).
AMA Arı A. Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. GEFAD. Haziran 2004;24(2).
Chicago Arı, Asım. “Yaz Tatili Öğrenme Kaybı”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Haziran 2004).
EndNote Arı A (01 Haziran 2004) Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 2
IEEE A. Arı, “Yaz Tatili Öğrenme Kaybı”, GEFAD, c. 24, sy. 2, 2004.
ISNAD Arı, Asım. “Yaz Tatili Öğrenme Kaybı”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/2 (Haziran 2004).
JAMA Arı A. Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. GEFAD. 2004;24.
MLA Arı, Asım. “Yaz Tatili Öğrenme Kaybı”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2004.
Vancouver Arı A. Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. GEFAD. 2004;24(2).