Bu
çalışmada, öğrenme, bellek ve unutma gibi öğrenme sürecinde rolü ve etkisi olan
üç temel kavram açıklanarak öğrenme kayıplarıyla ilişkisi tartışılacaktır.
Öğrenme, yaşantılar yoluyla oluşan göreli olarak kalıcı davranış
değişikliğidir. Bu tanıma göre öğrenmenin üç temel özelliği vardır: Öğrenme
sonucunda davranış değişikliği meydana gelmesi; Davranıştaki değişmenin yaşantı
ürünü olması; Öğrenmenin kalıcı izli olması. Öğrenmelerin tümünde ayrıca bellek
söz konusudur. Bellek, bireyin bilgiyi
kodladığı, depoladığı ve geri getirdiği süreç olarak tanımlanmaktadır. Kısa
süreli bellekte işlenen bilgi uzun süreli belleğe aktarılarak depolanır.
Gerektiğinde de uzun süreli bellekten kısa süreli belleğe geri getirilir. Uzun
süreli belleğe aktarılmayan kısa süreli bellekteki bilgiler yok olur, hiçbir
şekilde geri getirilemez. Uzun süreli bellekteki bilgilerde ise geri getirmede
başarısızlık (unutma) olabilir. Unutma, bu çalışmada tartışılacağı üzere
öğrenme kaybı olarak nitelendirilebilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 2 |